Je hebt geen idee waarom het de toer opgaat van vrijheden van meningsuiting of van geloof afpakken in België? Als je specifiek het moslimpercentage wil tegenhouden, kun je niet anders dan dat doen. Je enige voorstellen tot nu toe om dit tegen te houden, zetten de vrijheid van geloof en meningsuiting onder druk.Uw lijst van landen zette net mijn punt kracht bij: in elk van die landen is het desastreus gesteld met vrouwen en LGBTQ rechten, en mensenrechten in het algemeen, ondanks de wetgeving zelfs met naam en toenaam geen sharia wordt genoemd.
En dan verdraai je het weer naar vrijheid van religie en de bewering "islam is wortel van alle kwaad"???? Dat was de vraag niet! Dit is typisch wat een politieker doet wanneer hij of zij een vraag liever niet beantwoordt: antwoorden op een andere vraag dan gesteld. Maw: rond de pot draaien.
En dan ga je een vage toer op van vrijheden van meningsuiting of vrijheid van geloof afpakken in Belgie, geen idee waar die hele hutsepot specifiek op slaat. We hebben het hier over de politieke evolutie in Brussel de komende generaties. En opnieuw: ik heb geen glazen bol, dus ik kan niet voorspellen wanneer er 51% moslims zullen zijn in Brussel.
Dus hoe kun jij zelfs nog hopen op een verbod op onverdoofd slachten in Brussel? Het werd nu al weggestemd, terwijl het percentage moslims (waarschijnlijk, want er zijn geen officiele cijfers) nog een stuk onder de 50% ligt. Pure Kafka.
Dit is geen vijandbeeld scheppen. Nogmaals: als mensen zoals jij die dit willen laten gebeuren in de meerderheid zijn, en er geen probleem mee hebben dat hun kleindochters of achterkleindochters met hun hoofddoek op een paar meter achter hun man moeten lopen, dan respecteer ik dat en leg ik mij neer bij de democratische meerderheid. Maar de realistische waarheid mag nog steeds gezegd worden zonder van haatspraak beschuldigd te worden. Persoonlijk zou ik graag hebben dat mijn kinderen en kleinkinderen nog steeds op alle vrijheden dat we nu hebben mogen rekenen als ze de pech hebben vrouw, niet-cis of niet-moslim te zijn en in Brussel of Belgie willen wonen.
Dus nogmaals:
Als je geen zo'n land vindt, stop dan met rond de pot te draaien en geef gewoon toe dat in Brussel door deze evolutie op vrij korte termijn vrijheden op de helling komen te staan, met vrouwenrechten en LGBTQ rechten op kop.
Als ik het heb over wat volgens mij wél de oorzaak is, omdat "islam" dat volgens mij niet is, is dat niet rond de pot draaien. Dat is omdat het volgens mij irrelevant is om welke godsdienst het gaat, maar dat het probleem ligt bij élk fundamentalisme dat vrijheden wil afpakken. Daarom zijn die lijstjes van landen ook irrelevant. Ik heb al genoeg uitgelegd waarom: ten eerste zijn er landen waar er meer moslims zijn dan bij ons, waar er minder lgbtq- en vrouwenrechten zijn. Ten tweede zijn er veel niet-moslimlanden waar er minder lgbtq- en vrouwenrechten zijn. Wat bewijst dat de islamfactor irrelevant is daarin: het is gewoon EEN uiting van EEN fundamentalistisch regime dat vrijheden wil afpakken.