Beeldende Kunst Tanuki_ Portfolio: 3D game environments en renders

Tanuki_

Crew Member
Welkom bij mijn persoonlijke 3D game environment en props portfolio!



Al enkele jaren ben ik geïnteresseerd in 3D. In den tijd begonnen met een illegale versie van C4D maar daar geraakte ik niet echt wijs uit en ver ben ik daar niet mee geraakt. Een jaartje later Blender leren kennen en toen mee geprutst maar ook niet veel mee gedaan toen. Om het jaartje wel eens een poging gedaan om er verder mee te geraken maar telkens door gebrek aan richting en tijd er mee gestopt. Tot vorig jaar ik het echt eens serieus wilde nemen en er echt mijn tijd heb ik gestoken. Ben mij toen beginnen verdiepen in procedural materials en ik was direct verkocht. Aangezien het bijna Sinterklaas was beslist om een sint-themed stilleven te maken.
Alles behalve de vloer is procedural. De schoen (topologisch zo netjes en) zo juist mogelijk modeleren was een hele uitdaging. Ben vooral heel tevreden met de mandarijntjes. Het doel was om alles zo foto-realistisch mogelijk te maken en hoewel er nog veel voor verbetering vatbaar is ben ik toch tevreden met het resultaat. Intussen volg ik een voltijdse opleiding erin en nog geen seconde spijt van gehad.

IyanlPd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zal de spits afbijten!

Al enkele jaren ben ik geïnteresseerd in 3D. In den tijd begonnen met een illegale versie van C4D maar daar geraakte ik niet echt wijs uit en ver ben ik daar niet mee geraakt. Een jaartje later Blender leren kennen en toen mee geprutst maar ook niet veel mee gedaan toen. Om het jaartje wel eens een poging gedaan om er verder mee te geraken maar telkens door gebrek aan richting en tijd er mee gestopt. Tot vorig jaar ik het echt eens serieus wilde nemen en er echt mijn tijd heb ik gestoken. Ben mij toen beginnen verdiepen in procedural materials en ik was direct verkocht. Aangezien het bijna Sinterklaas was beslist om een sint-themed stilleven te maken.
Alles behalve de vloer is procedural. De schoen (topologisch zo netjes en) zo juist mogelijk modeleren was een hele uitdaging. Ben vooral heel tevreden met de mandarijntjes. Het doel was om alles zo foto-realistisch mogelijk te maken en hoewel er nog veel voor verbetering vatbaar is ben ik toch tevreden met het resultaat. Intussen volg ik een voltijdse opleiding erin en nog geen seconde spijt van gehad.

IyanlPd.jpg
Kunt gij de wires eens posten?
Mooie topologie = geil!
 
Volgende week kan ik normaalgezien wat Baldur's Gate 3 assets tonen! Doordat het spel eigenlijk al grotendeels op punt stond hebben we niet heel veel kunnen toevoegen, maar ben toch trots op een paar van de dingen die ik gemaakt heb. Ondertussen heb ik ook niet stilgezeten. Ik ben bezig aan een groot project dat ik tegen eind september af wil hebben, en heb de voorbije twee weken aan een tussenprojectje gewerkt bij wijze van pauze. Door al de Barbie hype ging ik eens googlen naar alle Barbie speelgoed dat ik ooit gehad heb. Daarbij leek mij het een leuk idee om eentje ervan eens na te maken als game-ready 3D asset. Bij deze: (In een mooie spoilertag speciaal voor @Carrion )
nzYB5N5.jpg

Versleten versie

L0LEnin.jpg

Nieuwe versie

c5yRigI.jpg

Referentie

mLrL7Hi.jpg

Mesh / normals / belichting

vLLxHP7.jpg

Sculpt
IkI706c.jpg

UV map
 
'T SPEL IS UIT.

En dan kan ik nu een paar dingetjes delen van Baldur's Gate III! Zoals gezegd zijn het geen crazy props of levels aangezien het spel al zo goed als op punt stond tijdens m'n stage, maar toch tevreden van de dingen die ik mocht maken. 't Was echt een supergoeie ervaring om mee te kunnen draaien in een studio en vanalles bij te leren over zowel environment art als mezelf :) Smaakt naar meer!

Y5LYPSs.jpg

QjqHS9y.jpg


oBIsBtU.jpg


GBJTjT5.jpg


k0BE1n1.jpg


En een beetje level deco (beginnen met een lege kamer met bestaande props alles decoreren, licht werd door een andere environment artist gedaan)

LsIlFCg.jpg


tjhA89R.jpg


CYQ5Gfj.jpg


En twee assets waarvan ik geen apart shot heb
Modulair glas in lood raam (dus verschillende stukken waarvan alle boven en onderkanten op elkaar passen, om zo verschillende combinaties te kunnen maken)
lObP7AX.jpg


Een onnozel papiermandje volledig gemaakt uit al bestaande assets en textures om in game geheugen te sparen

Jve9KmJ.jpg
 
Terug
Bovenaan