Tanuki_
Crew Member
Ik ben onlangs een nieuw projectje begonnen en ik dacht dat het mss wel leuk zou zijn om de evolutie van een 'level' eens te delen naargelang het evolueert. Voor diegene die mij niet kennen: ik heb (ondertussen een kleine 3 jaar geleden) besloten om een carrièreswitch te doen en 3D game environment art te gaan studeren. Ik ben echt van 0 begonnen en studeerde 's avonds en in het weekend via een online school. Intussen heb ik de eer gehad om stage te mogen lopen bij Larian en aan BGIII te mogen werken en ben ik momenteel op zoek naar een vaste job in de industrie. Dat blijkt (zeker dit voorbije jaar) geen makkelijke opdracht en dus werk ik ondertussen aan mijn skills en portfolio. De scenes die ik maak zijn allemaal game-ready, gemaakt in Unreal. Voor modeling gebruik ik Z-Brush en Maya, voor texturing Substance Painter, Designer en af en toe een beetje Photoshop.
De scène zal een mid 19e eeuwse serre/veranda (ofte conservatory in het Engels) worden. Ik was ooit al eens begonnen aan een hedendaagse serre maar door burnout nooit afgewerkt. Van daaruit is dit nieuwe idee gegroeid. 't Is ook de bedoeling dat ik de fouten die ik toen maakte (die deels wel oorzaak waren van de burnout) gebruik om nu veel efficienter en doelgerichter te werk te gaan. Verder wil ik ook nog enkele dingen oefenen zoals verschillende manieren om gebladerte te maken, shaders maken om meer leven in de omgeving te steken, meer gebruik maken van modulaire stukken, de technische kant van belichting meer onder de knie krijgen, meer werken met geluid, etc En voor de rest het gewoon zo mooi mogelijk maken.
Hopelijk vinden sommigen van jullie het wat interessant, en anders is het ook voor mij eens goed om alles vast te leggen (en achteraf te cringen bij alles wat ik verkeerd heb gedaan )
Dit is de serre+schuur die nooit af geraakt is, voor de nieuwsgierigen:
En dit is mijn blockout (aka ruwe schets) van het nieuwe concept:
gebaseerd op deze referenties:
Ik ga beginnen met het interieur en als ik nog zin en motivatie heb erna ook het exterieur (huis en tuin/omgeving) doen:
Als dit iets is zou zijn wat jullie tof/interessant zouden vinden post zeker een reactie ofzo want ik wil natuurlijk geen hele thread in elkaar steken voor niemendalle
De scène zal een mid 19e eeuwse serre/veranda (ofte conservatory in het Engels) worden. Ik was ooit al eens begonnen aan een hedendaagse serre maar door burnout nooit afgewerkt. Van daaruit is dit nieuwe idee gegroeid. 't Is ook de bedoeling dat ik de fouten die ik toen maakte (die deels wel oorzaak waren van de burnout) gebruik om nu veel efficienter en doelgerichter te werk te gaan. Verder wil ik ook nog enkele dingen oefenen zoals verschillende manieren om gebladerte te maken, shaders maken om meer leven in de omgeving te steken, meer gebruik maken van modulaire stukken, de technische kant van belichting meer onder de knie krijgen, meer werken met geluid, etc En voor de rest het gewoon zo mooi mogelijk maken.
Hopelijk vinden sommigen van jullie het wat interessant, en anders is het ook voor mij eens goed om alles vast te leggen (en achteraf te cringen bij alles wat ik verkeerd heb gedaan )
Dit is de serre+schuur die nooit af geraakt is, voor de nieuwsgierigen:
En dit is mijn blockout (aka ruwe schets) van het nieuwe concept:
gebaseerd op deze referenties:
Ik ga beginnen met het interieur en als ik nog zin en motivatie heb erna ook het exterieur (huis en tuin/omgeving) doen:
Als dit iets is zou zijn wat jullie tof/interessant zouden vinden post zeker een reactie ofzo want ik wil natuurlijk geen hele thread in elkaar steken voor niemendalle
Laatst bewerkt: