Bij die eerste link stellen ze dat SUV's onveilig zijn, om dan het artikel af te sluiten met de melding dat er alleen SUV's getest zijn, en men dus niet weet of andere auto's uberhaubt wel door die test raken. Waardoor dat artikel in zijn laatste alinea min of meer zegt dat dat hele artikel nonsens is.
De tweede link goochelt met percentages zonder die te vergelijken of in een context te plaatsen. Bijvoorbeeld 90% van de SUV gebruikers vindt zichzelf goed rijden, terwijl er niets vermeld wordt van hoeveel dat voor andere wagencategorieën is.
De wetten van de fysica doen mij vermoeden dat een zware SUV wel degelijk veiliger is dan een andere auto (verondersteld dat de SUV even stevig gebouwd is), maar dan wel ten koste van alle andere weggebruikers. Op het vlak van veiligheid is een zware SUV dus eigenlijk voor egoïsten, maar ik snap wel dat de veiligheid van het eigen gezin voor de meesten voor dat van andere gezinnen staat. Da's iets wat vanaf de oertijd in de mens zit ingebakken. Voor dit ene geval is er dus een goed excuus voor egoïsme.