SUV beste keuze

Funny sidenote, iX3 weegt minder dan top spec i4... Dus heel dat "veiliger want ze wegen meer" gaat niet meer op sinds EV's...
 
Akkoord hoor, het is allemaal nogal onsamenhangend, ik doelde eerder toch op het statement dat je als zelfstandige zogezegd de beste keuze voor je balans moet maken en dus maar voor de zo goedkoop mogelijke oplossing gaan. Maar dan ga je natuurlijk wel voorbij aan het feit dat veel mensen autoliefhebber zijn en best wat meer voor hun wagen willen uitgeven.
Maar dat heb ik niet gezegd he... Ik zei

Hij is zelfstandige dus geld zou een issue moeten zijn. Geld uitgeven aan een Range of X5 is geld dat voor niks anders kan dienen. Vanuit beheersstandpunt zou hij dus beter kijken naar wat voor kar zijn zaak nodig heeft.
Dat betekent niet dat hij de goedkoopst mogelijk oplossing moet kiezen hoor.

Maar iemand hier raadde zelfs een Range Rover aan om elke dag 20 kilometer te rijden... Misschien dat die 20 kilometer wel dwars door een moeras lopen of zo?

Met wat we weten over TS:
- zelfstandige: plug-in hybride of volledig elektrisch zal fiscaal de beste keuze zijn
- dagelijkse rit van 20 kilometer: range zal dus van ondergeschikt belang zijn
- 1 a 2 langere trips per jaar: afweging of investeren in een elektrische km-vreter (voor zover dat bestaat) in verhouding staat tot het gebruik. Alternatief: huur voor die trips een km-vreter.

Dat hij dan een premium merk, goede afwerking, luxe-uitstraling enz... wilt kan allemaal zijn en is zijn eigen keuze. Maar een Porsche Taycan adviseren om 20 km per dag te rijden is nu toch niet het meest logische...
 
Funny sidenote, iX3 weegt minder dan top spec i4... Dus heel dat "veiliger want ze wegen meer" gaat niet meer op sinds EV's...

Het gewicht van die 2e motor. Maar voor een i4 eDrive 40 is het verschil met een iX3 inderdaad relatief klein (135 kg) op het totaal gewicht.
 
Wat vind je van een DS7??
Ben geen suv persoon,maar deze zou ik nog wel smaken


Ging net dezelfde suggestie doen.

En zoals ik eerder vermeldde lijkt mij voor de eisen van de topicstarter een Kia Sportage eveneens overweegbaar.
 
Let er wel op als je van Franse auto's komt (Renault), dat er een zekere aanpassing kan nodig zijn voor Duitse wagens (en ik zeg dat uit ervaring).

Het voelt allemaal wat stugger en anders... sommigen vinden beter, maar ik heb het eerder negatief ervaren...
 
Let er wel op als je van Franse auto's komt (Renault), dat er een zekere aanpassing kan nodig zijn voor Duitse wagens (en ik zeg dat uit ervaring).

Het voelt allemaal wat stugger en anders... sommigen vinden beter, maar ik heb het eerder negatief ervaren...
Bedoelt ge hiermee gewoon goedkoper, of echt een andere feel?
 
Bedoelt ge hiermee gewoon goedkoper, of echt een andere feel?

Een tv-afstandsbediening dat niets weegt voelt brol aan, terwijl als er wat gewicht aanhangt, krijg je meteen gevoel van kwaliteit.
Dat heb je ook met de franse wagens, alles voelt zo licht aan (koppeling, stuur, deuren) waardoor je dat kwaliteitsgevoel minder hebt.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan