Ik heb persoonlijk nu wel het gevoel dat thuiswerk goed zal werken bij de wat "beter betaalde" jobs waarbij mensen een zekere betrokkenheid voelen bij de werkgever. Maar net zoals
@Carrion denk ik ook dat er jobs zijn waarbij mensen zo minder productief worden. Er zijn nu eenmaal jobs waar de mentaliteit eerder is dat de werkgever een vijand is, en zo weinig mogelijk werken om toch betaald te worden een overwinning.
Tijdens de hele COVID-problematiek ook wel genoeg contact gehad (of vooral proberen te hebben) met administratieve diensten, o.a. mijn eigen universiteit, een Franstalige universiteit, het ACV, ...
En bij allen leek dat thuiswerk toch vooral een manier om onbereikbaar te zijn. Ja, natuurlijk gaat dat in een multinational meteen opgelost zijn met Teams of alternatieven, maar er zijn andere organisaties. Organisaties die zelf ook natuurlijk weinig hebben uitgestoken om thuiswerk productief te maken, en die dan waarschijnlijk hebben besloten dat hun personeel niet te vertrouwen is.
Om er twee uit te nemen:
Het ACV die ik voor mijn vrouw probeerde te bereiken, waar het keuzemenu uiteindelijk leidde tot een verbinding die meteen werd onderbroken. Dit meerdere dagen op een rij.
Die Franstalige universiteit, waar het antwoordapparaat gewoon zei: "Door de gezondheidscrisis zijn wij niet op het kantoor aanwezig", waarna de verbinding werd onderbroken. Geen ander nummer of mailadres, niets.
Of toen ik voor iets anders de handtekening nodig had van het hoofd van hun juridische dienst kon zij dat niet elektronisch tekenen, want ze werkte van thuis...