Naar aanleiding van de opmerkingen over Robert & Bertrand, enkele dagen geleden gestart met de serie weer te lezen. Voorlopig de eerste 12 albums verslonden (op 5 - De Rode Herberg na want die heb ik niet).
Blijft een geweldige reeks. De verhalen zijn niet al te lang, dus je kan ze gemakkelijk snel tussen door lezen. Dat heb je niet met de vroegere Sus&Wis waarbij je vaak een half uur kwijt bent omdat ze zo dik zijn. Als gevolg daarvan zijn de verhalen niet altijd super goed uitgewerkt natuurlijk, maar dat heeft ook zijn charmes.
Het wordt natuurlijk allemaal heel romantisch voorgesteld, maar die beelden van de 19e eeuw zijn ontzettend knap en doen me meermaals dagdromen/nadenken over de situatie destijds. Zo begon ik me spontaan af te vragen over hoe het leven van een veldwachter einde 19e eeuw in een kleine gemeente er nu echt zou uitgezien hebben, bij het lezen van boek 10 De Kwade Hand.

Top-3 voorlopig:
1- Het Zwarte Land
2- De Groene Draak
3- De Levende Brug
 
Naar aanleiding van de opmerkingen over Robert & Bertrand, enkele dagen geleden gestart met de serie weer te lezen. Voorlopig de eerste 12 albums verslonden (op 5 - De Rode Herberg na want die heb ik niet).
Blijft een geweldige reeks. De verhalen zijn niet al te lang, dus je kan ze gemakkelijk snel tussen door lezen. Dat heb je niet met de vroegere Sus&Wis waarbij je vaak een half uur kwijt bent omdat ze zo dik zijn. Als gevolg daarvan zijn de verhalen niet altijd super goed uitgewerkt natuurlijk, maar dat heeft ook zijn charmes.
Het wordt natuurlijk allemaal heel romantisch voorgesteld, maar die beelden van de 19e eeuw zijn ontzettend knap en doen me meermaals dagdromen/nadenken over de situatie destijds. Zo begon ik me spontaan af te vragen over hoe het leven van een veldwachter einde 19e eeuw in een kleine gemeente er nu echt zou uitgezien hebben, bij het lezen van boek 10 De Kwade Hand.

Top-3 voorlopig:
1- Het Zwarte Land
2- De Groene Draak
3- De Levende Brug
Op Stripspeciaalzaak.be is er een artikelreeks met wat (historische) achtergrondinformatie voor bijna elk album.

 
Een Godverdomse Klootzak, Guateraï - Loisel & Pont
Guajerai.jpg

Laatste nieuwe aanwinst! Heel benieuwd. Ik hou hem voor op reis.
 
Een Godverdomse Klootzak, Guateraï - Loisel & Pont
Guajerai.jpg

Laatste nieuwe aanwinst! Heel benieuwd. Ik hou hem voor op reis.
Heb ik ook liggen, maar nog niet toe gekomen om hem te lezen. Hopelijk van hetzelfde niveau als de vorige delen.

Ik heb Angel Wings 8 - Anything goes van Romain Hugault in pre-order staan (komt uit ergens eind juli).
Aha goeie reminder, bedankt! Een paar weken terug kon ik hem nog niet reserveren. Nu wel, meteen gedaan dus. :cool:
 
Ik koop eigenlijk maar zeer beperkt aantal strips en eigenlijk enkel die getekend door Hugault.
Ik koop een dertigtal strips op een jaar, maar krijg het bijlange na niet meer allemaal gelezen. 😬
Het voelt meer als verzamelen tegenwoordig. Als de kinderen wat ouder zijn en er terug meer tijd vrijkomt, plan ik de schade in te halen.

Die van Hugault zijn wel prachtig getekend, zowel de vrouwen als de vliegtuigen. :love2: Begrijpelijk dat je die koopt.
 
Zijn er onder jullie die hun strips hebben gedigitaliseerd? En op welke manier?

Heb zo goed als alles van de Rode Ridder en Thorgal en om alles terug digitaal aan te kopen zie ik nu ook niet direct zitten.
 
Ik heb er een aantal illegaal vergaard, maar in tegenstelling tot een boek vind ik echt helemaal niets aan het lezen van een strip digitaal. Dat past gewoon niet duidelijk op een computerscherm, je moet altijd in- en uitzoomen, etc.
Of ik gebruikte misschien de verkeerde apps.
 
Met mijn neef zijn collectie suske en wiskes te zien ( allemaal eerste drukken) jeukt het wel om zelf terug te beginnen lezen en verzamelen. Heeft er iemand tips? Ik wil vooral de verhalen van Vandersteen en Geerts is (her)lezen want ik heb precies echt veel van die oude gemist. Ik heb met de reeks leren lezen en ben rond mijn 13de zo een 11 jaar geleden gestopt. Voor mezelf maakt de druk niet veel uit. Ik zou zelfs liever eerste drukken en dergelijke vermijden want ik zou die teveel als porselein behandelen en er niet durven aankomen.
 
Met mijn neef zijn collectie suske en wiskes te zien ( allemaal eerste drukken) jeukt het wel om zelf terug te beginnen lezen en verzamelen. Heeft er iemand tips? Ik wil vooral de verhalen van Vandersteen en Geerts is (her)lezen want ik heb precies echt veel van die oude gemist. Ik heb met de reeks leren lezen en ben rond mijn 13de zo een 11 jaar geleden gestopt. Voor mezelf maakt de druk niet veel uit. Ik zou zelfs liever eerste drukken en dergelijke vermijden want ik zou die teveel als porselein behandelen en er niet durven aankomen.
Rommelmarkten en tweedehands sites afschuimen. Op facebook heb je dacht ik ook wel bepaalde groepen daarvoor.

Edit: sommige stripwinkels hebben ook een tweedehandsaanbod.
 
Laatst bewerkt:
Met mijn neef zijn collectie suske en wiskes te zien ( allemaal eerste drukken) jeukt het wel om zelf terug te beginnen lezen en verzamelen. Heeft er iemand tips? Ik wil vooral de verhalen van Vandersteen en Geerts is (her)lezen want ik heb precies echt veel van die oude gemist. Ik heb met de reeks leren lezen en ben rond mijn 13de zo een 11 jaar geleden gestopt. Voor mezelf maakt de druk niet veel uit. Ik zou zelfs liever eerste drukken en dergelijke vermijden want ik zou die teveel als porselein behandelen en er niet durven aankomen.

:unsure:
 
Ik heb de oude sus en wissen verzameld via rommelmarkten. Is 1 van de strips die je quasi overal vindt.
 
Ja, mijn collectie Suske & Wiske heb ik ook voor 90% op de rommelmarkt in Heist-op-den-Berg gekocht vroeger.
 
Ondertussen op zolder is gaan zoeken naar mijn oude Suske & Wiskes en toch meer gevonden dan verwacht. Al herlezen

- stemmenrover
- sissende sampan
- het eiland amoras
- de texasrakkers
- het delta duel
- de tuf tuf club

Geerts zen tekenwerk vind ik wel een pak beter dan dat van Vandersteen maar beide verveelden geen seconde
 
Laatst bewerkt:
 
Terug
Bovenaan