In tegenstelling tot de vorige keer wordt er ditmaal niet meer buiten de Benelux geleverd, zeer zeer jammer. Misschien bij een familielid laten leveren.
 
Geen idee of ik vorige maand verkeerd gekeken heb, of dat ze het gewijzigd hebben, maar nu is er toch levering aan Polen mogelijk. Weliswaar voor 25 euro extra, maar bon, dat is het het wel waard.

Opmerkelijk dat de 10 Superfan-collecties ter waarde van 999 euro allemaal verkocht zijn. 700 euro voor een gepersonaliseerde cover is wel heel veel. Maar het hangt natuurlijk wel ontzettend gaaf tegen de muur...

In tegenstelling tot de Urbanus-reeks hier quasi geen reacties. Niemand interesse in de Kiekeboe-reeks? Als tiener tot nummer 80 ongeveer gelezen en ik heb er toch altijd van genoten. Geen Sus&Wis niveau, maar wel enorm genietbaar.

Edit: wel benieuwd of de target gehaald gaat worden. 1500 is veel, bij Urbanus was het maar 1000 geloof ik. Met nog 19 dagen te gaan, zitten we nog maar aan 55% funding. Ik hoop dat het lukt, ik zou ze graag hebben.
 
Laatst bewerkt:
Goh ja, vroeger wel wat strips van gelezen maar gaandeweg interesse wat voor verloren. Ben aan het twijfelen wel.
 
Geen idee of ik vorige maand verkeerd gekeken heb, of dat ze het gewijzigd hebben, maar nu is er toch levering aan Polen mogelijk. Weliswaar voor 25 euro extra, maar bon, dat is het het wel waard.

Opmerkelijk dat de 10 Superfan-collecties ter waarde van 999 euro allemaal verkocht zijn. 700 euro voor een gepersonaliseerde cover is wel heel veel. Maar het hangt natuurlijk wel ontzettend gaaf tegen de muur...

In tegenstelling tot de Urbanus-reeks hier quasi geen reacties. Niemand interesse in de Kiekeboe-reeks? Als tiener tot nummer 80 ongeveer gelezen en ik heb er toch altijd van genoten. Geen Sus&Wis niveau, maar wel enorm genietbaar.

Edit: wel benieuwd of de target gehaald gaat worden. 1500 is veel, bij Urbanus was het maar 1000 geloof ik. Met nog 19 dagen te gaan, zitten we nog maar aan 55% funding. Ik hoop dat het lukt, ik zou ze graag hebben.
Wat de gepersonaliseerde cover betreft:

Als je bedenkt dat Merho met moeite signeert en op bvb een boekenbeurs enkel maar de hoofdjes van de hoofdpersonages wil tekenen, dan is dat wel een uitzonderlijke kans om jezelf in een kiekeboe-setting te laten tekenen!

Wat betreft kiekeboe vs Urbanus collectie:

De urbanusreeks is afgelopen, terwijl “De Kiekeboes“ nog steeds voortloopt.

Indien ik ooit zo’n uitgifte zou kopen zou ik het liefst hebben dat de reeks compleet is, en niet “compleet tot op de dag van vandaag” en wetende dat enkele maanden later opnieuw een nieuw album in de winkel ligt.
 
...

Indien ik ooit zo’n uitgifte zou kopen zou ik het liefst hebben dat de reeks compleet is, en niet “compleet tot op de dag van vandaag” en wetende dat enkele maanden later opnieuw een nieuw album in de winkel ligt.
Die bedenking maakte ik ook en daarom ben ik nu ook aan het twijfelen.
 
Ganse kiekeboecollectie is nu ook te krijgen via die crowdfunding van standaard uitgeverij. 164 albums voor 249 euro.
 
Wat betreft kiekeboe vs Urbanus collectie:

De urbanusreeks is afgelopen, terwijl “De Kiekeboes“ nog steeds voortloopt.

Indien ik ooit zo’n uitgifte zou kopen zou ik het liefst hebben dat de reeks compleet is, en niet “compleet tot op de dag van vandaag” en wetende dat enkele maanden later opnieuw een nieuw album in de winkel ligt.

Goed punt, persoonlijk gaat het bij mij toch meer om de nostalgie-factor, eens te meer als Belg in het buitenland. De nieuwste strips interesseren me sowieso minder, ik vind bij veel van die langlopende reeksen dat de kwaliteit gewoon stelselmatig daalt en ik ben nu ook weer niet zo'n grote striplezer dat ik elke dag/week x aantal strips wil lezen. Ik heb die Sus&Wis reeks 2 jaar geleden ook gekocht en ik heb daar nog niet de helft van gelezen. Enkel de golden oldies.
 
Goed punt, persoonlijk gaat het bij mij toch meer om de nostalgie-factor, eens te meer als Belg in het buitenland. De nieuwste strips interesseren me sowieso minder, ik vind bij veel van die langlopende reeksen dat de kwaliteit gewoon stelselmatig daalt en ik ben nu ook weer niet zo'n grote striplezer dat ik elke dag/week x aantal strips wil lezen. Ik heb die Sus&Wis reeks 2 jaar geleden ook gekocht en ik heb daar nog niet de helft van gelezen. Enkel de golden oldies.
Vind de kwaliteit van Kiekeboe vanaf grofweg album 80 -op enkele uitschieters na- wat minder geworden. Zeker niet toen Dirk Stallaert meehielp; die stijl paste niet bij deze reeks. Ook vind ik dat een strip doorgaans minder sfeer heeft als deze met computertechnieken wordt ingekleurd ipv gewoon handmatig.
 
Goed punt, persoonlijk gaat het bij mij toch meer om de nostalgie-factor, eens te meer als Belg in het buitenland. De nieuwste strips interesseren me sowieso minder, ik vind bij veel van die langlopende reeksen dat de kwaliteit gewoon stelselmatig daalt en ik ben nu ook weer niet zo'n grote striplezer dat ik elke dag/week x aantal strips wil lezen. Ik heb die Sus&Wis reeks 2 jaar geleden ook gekocht en ik heb daar nog niet de helft van gelezen. Enkel de golden oldies.
Het is natuurlijk niet altijd evident om bij een strip die 2,3 of 4 keer per jaar verschijnt telkens een topscenario te bedenken.

Ik heb nu het album van ”De kiekeboes” dat deze maand uitgekomen is gelezen en het is eigenlijk wel best een goed album!
Maar best dat Merho nu terug meewerkt aan de scenario‘s.
Er waren na de overname echt slecht geschreven albums uitgegeven.
 
36 uur later en maar 16 betalenden extra, ofte 1%. Met nog maar 17 dagen te gaan, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze volledig gefund gaan geraken :(
 
Ik ga de kiekeboecollectie toch ook niet funden. Effe gerekend en de ontbrekende albums in mijn huidige collectie x de nieuwprijs van 1 album is goedkoper dan de instapprijs.

En 1 album leest imho toch makkelijker dan zo een dikker boek van 5.
 
Het begint wonder boven wonder toch plots heel snel te gaan. Op een week tijd plots 30% omhoog, met bijna 400 extra betalenden. Men zit aan 83% en er moeten nog "maar" 250 betalenden komen, met nog 10 dagen te gaan.
Toch iets optimistischer gezind momenteel :)

Edit: in de reacties heeft SU vermeldt dat ze enkele bulkbestellingen van partners/klanten hebben toegevoegd, daarom die sprong van 300 extra funders in een paar dagen. Dat wil wel zeggen dat er de laatste week weer maar een 100 inschrijvers zijn bijgekomen, dus 250 blijft nog altijd vrij moeilijk... Hopelijk in de laatste week toch nog een paar bulkbestellingen, of SU die een geste doet en met 90% financiering toch van start gaat.
 
Terug
Bovenaan