Iemand ervaring met de stripreeks dwergen?
Ik heb ze niet gelezen, enkel de nevenreeksen Orks & Goblins en Magiërs, die zich in hetzelfde universum afspelen. Maar ik neem aan dat Elfen en Dwergen van hetzelfde (hoge) niveau zijn, al kan het wel wat schommelen per album, aangezien er verschillende scenarioschrijvers en tekenaars zijn. Als ik de tijd (en het geld) had, had ik ze sowieso ook reeds gekocht en gelezen. :wink:

Edit: ik zie dat de albums ook hoge scores krijgen in de Stripmunk app, dus is zeker wel een aanrader denk ik. :thumb:
 
Ik heb ze niet gelezen, enkel de nevenreeksen Orks & Goblins en Magiërs, die zich in hetzelfde universum afspelen. Maar ik neem aan dat Elfen en Dwergen van hetzelfde (hoge) niveau zijn, al kan het wel wat schommelen per album, aangezien er verschillende scenarioschrijvers en tekenaars zijn. Als ik de tijd (en het geld) had, had ik ze sowieso ook reeds gekocht en gelezen. :wink:

Edit: ik zie dat de albums ook hoge scores krijgen in de Stripmunk app, dus is zeker wel een aanrader denk ik. :thumb:
Thanks zou men eerste stap zijn in strips verzamelen buiten de blauw bloezen. :)

En heb een website gevonden waar ze de eerste 10 met een korting verkopen in een set.

Ken je stripweb.be is die betrouwbaar?
 
Laatst bewerkt:
Ik volg alle 4 die reeksen sinds het begin en blijf het ook goed vinden. Elfen is feitelijk de oorspronkelijke reeks, de andere 3 zijn eerder spin-offs al hebben ze elk wel hun eigen plaats in de wereld van Arran en staan ze ook mooi op zichzelf. Heel mooie worldbuilding en interessante karakters (vooral bij de dwergen), een aanrader als je into dat soort fantasy bent.
 
Thanks zou men eerste stap zijn in strips verzamelen buiten de blauw bloezen. :)

En heb een website gevonden waar ze de eerste 10 met een korting verkopen in een set.

Ken je stripweb.be is die betrouwbaar?
Een collega koopt daar regelmatig op. Hij is best tevreden.
 
Rommelmarktje gedaan, nog wat oudjes gescored. Had er nog geen van Alex, vroeger wel vaak gelezen (huren in de bib) en toch maar besloten van deze reeks ook te gaan vervolledigen. Heb er 6 mee aan een euro per stuk.
 
Omdat mijn vader ze vaak las, heb ik niet vaak de moed om er eentje uit te halen (🎼 memoriesssss 🎶) maar Nero en dan vooral de oude Nero blijft toch schitterend. In naam der Paarse Futen, wens ik u met al uw attributen… naar de Côte d’Azur!
 
Ik las vroeger heel graag Suske & Wiske omdat ik altijd gefascineerd was door de avonturen in het verleden en de verschillende plaatsen over de wereld waar het zich afspeelt. Als ik dit hedendaags probeer te lezen dan vind ik het minder leuk door de 'vermodernisering' van de strips, het heeft niet meer diezelfde charme sinds ze een gsm hebben bijvoorbeeld.

Kennen jullie een soort van moderne versie van Suske & Wiske? Een strip die echt rond avonturen draait in vreemde en exotische bestemmingen?
 
Kennen jullie een soort van moderne versie van Suske & Wiske? Een strip die echt rond avonturen draait in vreemde en exotische bestemmingen?
Mogen er Fantasy en/of Sci-Fi elementen in zitten? Als in, verhalen die zich afspelen in compleet verzonnen werelden of op verre planeten?

Edit: een optie is ook om (oudere) strips te lezen van Jommeke, De Kiekeboes, Robbedoes en Kwabbernoot, Nero, etc. Daarin wordt ook nogal vaak op avontuur gegaan naar allerlei plekken. :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Fantasy & Sci-Fi is geen probleem!
In dat geval heb je echt een enorm (over)aanbod om uit te kiezen. :laugh:
Ik noem even een paar goede reeksen op, die volgens mij het dichtst in de buurt komen van wat je zoekt.
Maar dus wel allemaal fantasy / sci-fi, want dat lees ik zelf vooral:

Ekhö - De Spiegelwereld
Lanfeust van Troy
Ythaq
Storm

HIstorische strips lees ik zelf niet veel, maar er zijn echt hopen strips te vinden die zich afspelen in allerlei tijdsperiodes, mocht je dat interesseren.
Eigenlijk kan je best gewoon een stripspeciaalzaak binnenstappen, en advies vragen. Ze gaan je daar zeker kunnen verderhelpen. :wink:
 
Qua scifi is Ravian ook wel leuk.

Goede historische strips o.a.
Murena
De Adelaars van Rome
De Schorpioen (behalve de laatste drie ofzo)
Jugurtha
De Onthoofde Adelaars/Arenden
Apostata
Roodbaard

Murena, Adelaars van Rome Schorpioen en Apostata volgen (iets) meer een groter verhaal over hun run. De andere zijn meer losstaande verhalen die nogal van locatie kunnen wisselen(Jugurtha reist effectief zowat de wereld rond en Roodbaard is Buck Danny maar dan als piraat).
 
Terug
Bovenaan