die 666 heb ik al van in mijnen studententijd niet meer gezien?

Kheb trouwens alle spinoffs van de metabaronnen op mijnen ipad staan. Als ge nekeer wilt lenen.

Ha, dan ligt die 666 hier nog. Dacht dat ik die had teruggegeven samen met de MB.
 
Gisteren deze 3 kunnen kopen voor €20 in totaal én in nieuwstaat op een avondmarkt :cool::
IMG_20220731_090805189.jpg
 
Wat zijn aanraders in het genre: detective en/of mysterie
Blacksad - kan je denk ik het best omschrijven als "detective noir". Absolute topreeks!

Voor de rest heb ik niet zoveel in die genres gelezen, wat denk ik het meest in de buurt komt:
- Wonderball​
- Silas Corey​

Als het wat meer richting actie in plaats van mysterie mag gaan:
- Wayne Shelton​
- Tango​
- Soda​

Deze heb ik zelf niet gelezen, maar lijken me wel wat je ongeveer zoekt:
- Agatha Christie​
- Scotland​
- Verhoeven brigade​
 
Gisteren deze 3 kunnen kopen voor €20 in totaal én in nieuwstaat op een avondmarkt :cool::
IMG_20220731_090805189.jpg
"Het verhaal achter" Pinokkio was echt een prachtig verhaal! Het meest "onschuldige" van de drie ook, al kun je dat misschien al van de cover afleiden. Ik vond het ook het makkelijkst om te volgen. Zeker een aanrader!
 
9789460038884.jpg

Gelauwerd kunstenaar Nora Krug werd decennia na de val van het naziregime geboren, maar de Tweede Wereldoorlog wierp een lange schaduw over haar jeugdjaren in het Duitse Karlsruhe. Het simpele feit dat zij een Duitse was, betekende dat zij zich moest verhouden tot de gruwelen van de Holocaust. Maar Nora wist weinig van haar eigen familie tijdens de oorlog: hoewel al haar grootouders de oorlog meemaakten, werd er thuis nooit over gesproken. Pas veel later, als zij al meer dan tien jaar in Amerika woont, beseft Krug dat de noodzaak de vragen te stellen die zij als kind nooit durfde te stellen door haar vertrek naar het buitenland alleen maar groter is geworden. Ze keert terug naar Duitsland om onderzoek te doen en familieleden te interviewen. Tijdens deze uitzonderlijke zoektocht, die uiteindelijk continenten en generaties zal omspannen, weet zij stukje bij beetje het verontrustende verhaal van haar familie te ontrafelen. In het schitterende en volkomen originele Heimat - graphic novel, familieplakboek en onderzoeksjournalistiek in een - maakt Nora Krug gebruik van brieven, archiefmateriaal, spullen van de vlooienmarkt en foto's om duidelijk te maken wat het betekent om bij een land te horen en bij een familie.
Hoge verwachtingen! Zeer benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pion
306368938_457037319773299_8417212856223064902_n.jpg


306374203_605617467684500_1764000340295497874_n.jpg


Hoi,
Ik ben geen stripverzamelaar maar heb in mijn jeugd deze 2 verhalen talloze keren gelezen en uiteindelijk kwijtgeraakt. Nu zag ik ze op een markt en heb ze voor 20 EUR tesamen gekocht.

Zeker niet als investering, het gaat nu niet om een enorm bedrag maar ik vroeg me toch af wat ik nu precies gekocht heb.

De Witte Parel ziet me er een herdruk uit uit de jaren 60.

Het Geheim van Matsuoka was volgens mij altijd de eerste Nero ?
Al werd die eerder al uitgegeven onder 'Van Zwam' ...

Is dit dan een herdruk en waarom staat de herdruk als laatste strip op de achterkant ?

Bedankt voor jullie deskundige uitleg :)
 
De eerste verhalen waren inderdaad uitgegeven als “de avonturen van van zwam” en het geheim van matsuoka is van ‘47 en in ‘48 als album verschenen.
Wat jij daar hebt is een herdruk uit de jaren ’60. De nero’s zijn enorm veel herdrukt geweest en de volgorde op de achterkant is dikwijls gewijzigd.

De witte parel is een album oorspronkelijk uitgebracht in ’62 en jij hebt een herdruk van ‘65.

De waarde van strips is iets moeilijk, maar door de band genomen zijn eerste drukken het meeste waard. Samen met misdrukken en af en toe een beperkte (gehypte) oplage.

Uiteindelijk is de waarde eigenlijk wat men er voor wil geven.
Een goeie richtlijn zijn eigenlijk de shops van Lastdodo. (Of veilingen van catawiki)
Niet naar de cataloguswaarde kijken, want die kan elke gebruiker aanpassen. Maar wat in de shops zit.
Zijn er veel gebruikers die het album zoeken, maar staat het bvb voor 20€ in een shop, dan is de vraag/aanbod niet in ballans en is hetgeen ze er voor vragen te veel.

In mijn collectie zitten enkele bescheiden eerste drukken en misdrukken die iets van waarde hebben, maar de meeste hebben maar een waarde van enkele euro’s als ik die ooit ten gelde zou willen maken…
 
Laatst bewerkt:
De eerste verhalen waren inderdaad uitgegeven als “de avonturen van van zwam” en het geheim van matsuoka is van ‘47 en in ‘48 als album verschenen.
Wat jij daar hebt is een herdruk uit de jaren ’60. De nero’s zijn enorm veel herdrukt geweest en de volgorde op de achterkant is dikwijls gewijzigd.

De witte parel is een album oorspronkelijk uitgebracht in ’62 en jij hebt een herdruk van ‘65.

De waarde van strips is iets moeilijk, maar door de band genomen zijn eerste drukken het meeste waard. Samen met misdrukken en af en toe een beperkte (gehypte) oplage.

Uiteindelijk is de waarde eigenlijk wat men er voor wil geven.
Een goeie richtlijn zijn eigenlijk de shops van Lastdodo. (Of veilingen van catawiki)
Niet naar de cataloguswaarde kijken, want die kan elke gebruiker aanpassen. Maar wat in de shops zit.
Zijn er veel gebruikers die het album zoeken, maar staat het bvb voor 20€ in een shop, dan is de vraag/aanbod niet in ballans en is hetgeen ze er voor vragen te veel.

In mijn collectie zitten enkele bescheiden eerste drukken en misdrukken die iets van waarde hebben, maar de meeste hebben maar een waarde van enkele euro’s als ik die ooit ten gelde zou willen maken…
Klopt zijn prijszetting dan wel ? Het geheim van M.. is in slechtere staat en is een 2e editie latere druk terwijl De witte parel net 1 editie latere druk is.


Nu goed, het maakt in principe niet veel uit, de strips zullen wel iets tussen de 5 en 10€ waard zijn.
 
Klopt zijn prijszetting dan wel ? Het geheim van M.. is in slechtere staat en is een 2e editie latere druk terwijl De witte parel net 1 editie latere druk is.
Mijn inziens niet, maar als verkoper is hij vrij van te vragen wat hij wil. Al had je jezelf die vraag moeten stellen voor je die aankocht. Als verzamelaar moet je gewoon de dag van vandaag beseffen dat de meeste albums eerder een persoonlijke waarde zuilen hebben dan reële waarde. Het aantal verzamelaars daalt, zeker voor die oude reeksen.

Zelf heb ik ook de oude reeks van Nero,(die 53 albums) maar die kocht ik enkel als mooie herdruk, om te lezen uit nostalgie.
 
Mijn inziens niet, maar als verkoper is hij vrij van te vragen wat hij wil. Al had je jezelf die vraag moeten stellen voor je die aankocht. Als verzamelaar moet je gewoon de dag van vandaag beseffen dat de meeste albums eerder een persoonlijke waarde zuilen hebben dan reële waarde. Het aantal verzamelaars daalt, zeker voor die oude reeksen.

Zelf heb ik ook de oude reeks van Nero,(die 53 albums) maar die kocht ik enkel als mooie herdruk, om te lezen uit nostalgie.
Voor mij was het inderdaad persoonlijke waarde, op dit moment zijn ze 20 EUR waard voor mij dus ik heb dat ook graag betaald.

Ik verzamel zelf boeken dus ken er wel wat van maar de precieze volgorde van uitgaves van de Nero strips zijn wat verwarrend.
 
Jagen op Ramirez deel 1 + 2

Ik ben zelf niet zo een kei in recensies schrijven, dus link ik er maar ééntje die mijn mening vrij goed weergeeft: link
Alles is gewoon top aan deze strip. De tekeningen (+ inkleuring), het verhaal, de dialogen, de personages... gewoonweg subliem :love:.

Deel drie is in de maak en zal deze trilogie afronden. Ik denk niet dat ik ooit al zo hard heb uitgekeken naar een strip :unsure:.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik heb dit weekend op Facts in gent wat strips gekocht van Marvel (US).
Ik mis sommige delen en vroeg mij af of er betrouwbare sites zijn om strips te kopen van marvel in europa ?
Als ik vroeg aan de verkopers daar zeiden ze dat die alleen op beurzen staan.
 
Ik heb dit weekend op Facts in gent wat strips gekocht van Marvel (US).
Ik mis sommige delen en vroeg mij af of er betrouwbare sites zijn om strips te kopen van marvel in europa ?
Als ik vroeg aan de verkopers daar zeiden ze dat die alleen op beurzen staan.
Ik ben zelf geen Marvel lezer, maar op Archonia heb ik ooit al eens de hardcover bundels van Y: The Last Man gekocht.
Is zeker en vast betrouwbaar (in mijn ervaring dan toch), ik heb wel geen idee van de prijzen t.o.v. andere websites.
 
Ik ben zelf geen Marvel lezer, maar op Archonia heb ik ooit al eens de hardcover bundels van Y: The Last Man gekocht.
Is zeker en vast betrouwbaar (in mijn ervaring dan toch), ik heb wel geen idee van de prijzen t.o.v. andere websites.
Thanks, helaas amper iets op voorraad.
En prijzen.. Op de beurs gingen die van 3euro - 12euro dus zeer voordelig. Ik heb al spijt er niet meer meegenomen te hebben.
 
Terug
Bovenaan