Intussen 5 vijf delen van de aangrijpende reeks "De Wezentrein" gelezen.
Dit is een schrijnend verhaal gebaseerd op helaas waargebeurde feiten rond het lot van "wezen" (jaja, tussen aanhalingstekens omdat dit lang niet altijd wezen waren) in de VS die op de zogenaamde "wezentrein" werden gezet en op het platteland ter adoptie werden aangeboden. (https://en.wikipedia.org/wiki/Orphan_Train)
Uiteindelijk mochten ze vooral dienen als goedkope arbeidskrachten, behalve diegene die het geluk hadden door een rijke familie te worden geadopteerd. Eén personage in dit verhaal gaat hiervoor ver, té ver, om dit doel te bereiken...

Ik wist zelfs niet dat dit ooit heeft bestaan. Waarom broers en zussen van elkaar werden gescheiden zal ik ook nooit begrijpen...
Mooi getekend ook.

250_462013124935-de-wezentrein-1-jim.jpg

250_1512014132244-de-wezentrein-2-harvey.jpg

250_2162014143132-de-wezentrein-3-lisa.jpg

250_2112015194254-de-wezentrein-4-joey.jpg

cms_visual_1241793.jpg_1571497287000_300x392.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand connecties bij Dupuis?

Wie is er nu niet geïnteresseerd in een collectors box van:
Robbedoes, Blauwbloezen, Largo Winch, Kid Paddle, Lucky Luke, Cédric, Jerome K Jerome Bloch, G Rafzerk, Vrouwen in 't Wit, Soda, De Psy, Guust Flater,...

On topic:
Jaren zien liggen in de bibliotheek maar nu pas aan begonnen: XIII
Leest als een trein, vol actie en plotwendingen. Een stuk matuurder dan wat er normaal in de bib ligt. Geen moment verveeld. Dikke aanrader. Ik heb zelfs weer zin om van voor af aan te herbeginnen.:eek:

Volgende zal wss Largo Winch worden :)
 
Die collector's boxen van allerlei titels die je opsomt zijn al meermaals uitgegeven geweest nochtans. (Guust Flater, Blauwbloezen, Robbedoes, etc)

 
Niemand connecties bij Dupuis?

Wie is er nu niet geïnteresseerd in een collectors box van:
Robbedoes, Blauwbloezen, Largo Winch, Kid Paddle, Lucky Luke, Cédric, Jerome K Jerome Bloch, G Rafzerk, Vrouwen in 't Wit, Soda, De Psy, Guust Flater,...

On topic:
Jaren zien liggen in de bibliotheek maar nu pas aan begonnen: XIII
Leest als een trein, vol actie en plotwendingen. Een stuk matuurder dan wat er normaal in de bib ligt. Geen moment verveeld. Dikke aanrader. Ik heb zelfs weer zin om van voor af aan te herbeginnen.:eek:

Volgende zal wss Largo Winch worden :)
Van Guust is pas net een nieuwe uitgekomen:


Van XIII heb ik de collector box liggen, maar komen nog altijd nieuwe uit. Ik vind het zelf fijner om een ‘afgewerkte’ box te hebben.
 
Zo meteen ook eens bestellen. Normaal voorzien voor december. Dat komt dan netjes na de laatste Integrale (nr. 11) van Piet Pienter & Bert Bibber die in oktober normaal uitkomt.
 
Gisteren deel 2 van de "Godverdomse Klootzak" geleend, maar wegens drukte en daarna ziekte nog maar een paar bladzijdes kunnen lezen. Benieuwd naar het vervolg!
 
Zo meteen ook eens bestellen. Normaal voorzien voor december. Dat komt dan netjes na de laatste Integrale (nr. 11) van Piet Pienter & Bert Bibber die in oktober normaal uitkomt.
Voila. Ook besteld vandaag. Kan al niet wachten 😁.
 
Mooie zomers - Zidrou & Jordi Lafebre

Leuke, mooie 6-delige feelgoodreeks over een gezin dat elke zomer op goed geluk met de auto op vakantie vertrekt en altijd wat later dan voorzien, want papa is striptekenaar en altijd wel druk bezig met het tekenen van een stripverhaal. De reeks speelt zich in verschillende jaren af, beginnend in de jaren '60 en eindigend in 1980. Toch is hij niet chronologisch gemaakt en de verhalen zijn afzonderlijk van elkaar te lezen.
Aanrader! :)
 
De Urbanus verzamelaars editie besteld, nog 4u vooraleer het afgesloten wordt. Benieuwd of de 1.500 bijdragen gehaald wordt.
 
Oe, een gemist topic :eek:

Hier de volledige collectie van:

Kiekeboe
Jommeke (madam haar collectie, op de oude nostalgische na ben ik geen topfan)
Storm
Largo winch
Kuifje
De Blauwbloezen
Asterix

Gedeeltelijk:
rode ridder, de grijze reeks, een paar klassiekers van de blauwe
Sus en wis (de oude, tot nrs 225 of zo)
Rooie oortjes
Lucky luke
Chick bill
Agent 212
Urbanus
De geuzen

Weg wegens terug moeten geven aan @zwarten

666
De metabaronnen
 
Oe, een gemist topic :eek:

Hier de volledige collectie van:

Kiekeboe
Jommeke (madam haar collectie, op de oude nostalgische na ben ik geen topfan)
Storm
Largo winch
Kuifje
De Blauwbloezen
Asterix

Gedeeltelijk:
rode ridder, de grijze reeks, een paar klassiekers van de blauwe
Sus en wis (de oude, tot nrs 225 of zo)
Rooie oortjes
Lucky luke
Chick bill
Agent 212
Urbanus
De geuzen

Weg wegens terug moeten geven aan @zwarten

666
De metabaronnen
die 666 heb ik al van in mijnen studententijd niet meer gezien?

Kheb trouwens alle spinoffs van de metabaronnen op mijnen ipad staan. Als ge nekeer wilt lenen.
 
Terug
Bovenaan