Eindelijk eens in de stemming geweest om dit album te lezen dat al een tijdje in mijn kast stond.

550x642.jpg


Enige wat ik kan zeggen is, dat ik spijt heb dat ik het niet eerder vastgepakt heb. Het verhaal grijpt je bij de keel en laat je niet los. Het scenario zit goed in elkaar en Frank Pé is een dijk van een tekenaar die de mistroostige sfeer perfect in tekeningen omzet.
Gelijk eens Zoo doorlezen nu ik in de stemming ben, want die drie albums zijn ook top.
Is dat een volwassen versie van Marsupilami?
 
  • Haha
Waarderingen: Lint

Onlangs deze uitgelezen. Ik heb deze reeks via-via gevonden en wederom een toppertje. De setting is héérlijk en ben ik nog niet veel tegengekomen. Prima tekeningen en ook een goed verhaal, alhoewel soms wat ongeloofwaardig, maar kom, het is een strip.
 

Onlangs deze uitgelezen. Ik heb deze reeks via-via gevonden en wederom een toppertje. De setting is héérlijk en ben ik nog niet veel tegengekomen. Prima tekeningen en ook een goed verhaal, alhoewel soms wat ongeloofwaardig, maar kom, het is een strip.
Van dezelfde auteur en in dezelfde stijl kan ik zeker ook "De Barbaren" en "Vae Victis" aanbevelen.
 
Voor de fans, er start binnenkort een go-fund me actie voor de volledige collectie van Michel Vaillant.

(negeer het opschrift dat spreekt over S&W, je moet beetje naar onder scrollen voor het nieuws over MV).

Ik heb vorig jaar de ganse collectie van S&W zo binnengehaald en heb eigenlijk niks te klagen.
 
Voor de fans, er start binnenkort een go-fund me actie voor de volledige collectie van Michel Vaillant.

(negeer het opschrift dat spreekt over S&W, je moet beetje naar onder scrollen voor het nieuws over MV).

Ik heb vorig jaar de ganse collectie van S&W zo binnengehaald en heb eigenlijk niks te klagen.
Interessant. Hoe gaat dat juist in zijn werk? Bedrag storten en daarna...?
 
Interessant. Hoe gaat dat juist in zijn werk? Bedrag storten en daarna...?

Er zullen meerdere categorieen zijn om te selecteren. Bij Sus&Wis was het bv:
- Basiscollectie: alle strips voor ongeveer 0.8 euro per strip.
- Verzamelaarsuitgave: bovenstaande + art-prints (4, resp. getekend door Martin Lodewijk, Ken Broeders, Merho en Philippe Francq)
- All-in collectie: bovenstaande + de gehele collectie ook digitaal.

Het is een go fund me actie met een minimumdoelstelling om de prijs schappelijk te houden. Bij S&W bv moesten er minstens 2000 funders zijn, geloof ik. Ik vermoed dat het voor MV lager zal liggen wegens minder strips. Als dat aantal gehaald wordt, zal Standaard Uitgeverij beginnen met het drukken van de serie. Als dat aantal niet gehaald wordt, krijgt iedereen zijn geld teruggestort. Je moet dus inderdaad op voorhand betalen en je zal enkele maanden geduld moeten uitoefenen. Ik moest 4-5 maanden wachten ofzo, maar zelfs wonende in Polen kreeg ik de strips netjes op tijd en goed verpakt thuis geleverd.
Het is een officieel project van Standaard Uitgeverij dus het valt zeker te vertrouwen. De vorige 3 gofundme projecten werden allemaal succesvol afgerond overigens (Sus&Wis, Jommeke, De Geuzen). Helaas was ik te laat voor Jommeke en De Geuzen, eenmaal de deadline verstreken is, kan je niet meer meedoen. Ik had graag die volledige collecties gehad, maar goed, het zij zo.
 
Er zullen meerdere categorieen zijn om te selecteren. Bij Sus&Wis was het bv:
- Basiscollectie: alle strips voor ongeveer 0.8 euro per strip.
- Verzamelaarsuitgave: bovenstaande + art-prints (4, resp. getekend door Martin Lodewijk, Ken Broeders, Merho en Philippe Francq)
- All-in collectie: bovenstaande + de gehele collectie ook digitaal.

Het is een go fund me actie met een minimumdoelstelling om de prijs schappelijk te houden. Bij S&W bv moesten er minstens 2000 funders zijn, geloof ik. Ik vermoed dat het voor MV lager zal liggen wegens minder strips. Als dat aantal gehaald wordt, zal Standaard Uitgeverij beginnen met het drukken van de serie. Als dat aantal niet gehaald wordt, krijgt iedereen zijn geld teruggestort. Je moet dus inderdaad op voorhand betalen en je zal enkele maanden geduld moeten uitoefenen. Ik moest 4-5 maanden wachten ofzo, maar zelfs wonende in Polen kreeg ik de strips netjes op tijd en goed verpakt thuis geleverd.
Het is een officieel project van Standaard Uitgeverij dus het valt zeker te vertrouwen. De vorige 3 gofundme projecten werden allemaal succesvol afgerond overigens (Sus&Wis, Jommeke, De Geuzen). Helaas was ik te laat voor Jommeke en De Geuzen, eenmaal de deadline verstreken is, kan je niet meer meedoen. Ik had graag die volledige collecties gehad, maar goed, het zij zo.
Nice. Heb m'n mailadres ingegeven dus wacht nu af :).
 
Zelf gelezen maar dan vooral als kind. Zeker niet allemaal maar wel vrij veel.
Jommeke
Kiekeboe
Nero
FC De Kampioenen

Op heel jonge leeftijd ook wel enkele albums van De Smurfen.

De rest (wat) minder fan van. Nooit een grote S&W lezer geweest, maar misschien heb ik daar gewoon te weinig van gelezen om daar echt voeling mee te hebben. Er zijn wel mooie albums van S&W die ik heb gelezen, vooral de die waar de teletijdsmachine werd gebruikt van Barabas.
 
Laatst bewerkt:
Gelezen en verzameld
Thorgal
Alex
Sus en Wis
de rode ridder
Jerom
Nero
Guust flater
G. raf Zerk
Buck Danny
Michel Vaillant
Asterix
Zwartkijken
Jommeke
Bollie en Billie
Lucky Luke
Blake en Mortimer
Yoko Tsuno
Trigie
Kuifje
Robbedoes & Kwabbernoot
De smurfen
 
Laatst bewerkt:
De eerste 2 integralen van Tschai en de eerste 2 delen van De duivelsprinsen aangeschaft, beide naar de romans van Jack Vance.
Tschai is nogal simpel getekend maar goed verteld terwijl de tekeningen van De duivelsprinsen heel mooi zijn maar het verhaal van de hak op de tak springt en je er goed je hoofd moet bijhouden.
 
Voor de fans, er start binnenkort een go-fund me actie voor de volledige collectie van Michel Vaillant.

(negeer het opschrift dat spreekt over S&W, je moet beetje naar onder scrollen voor het nieuws over MV).

Ik heb vorig jaar de ganse collectie van S&W zo binnengehaald en heb eigenlijk niks te klagen.
Thx, ik ga hier ook op letten, grote Vaillant fan.

Ik heb toch al wat boeken van de eerste serie, zelfs van de oudere uitgaves heb ik eerste drukken liggen (oa De Grote Match met hardcover, zelfs een paar franstalige exemplaren ook), nog gekregen van mijn pa indertijd. Maar stom als ik was als kind, heb ik in sommige van die boeken met stiften zitten klodden. :S
 
Helaas was ik te laat voor Jommeke en De Geuzen, eenmaal de deadline verstreken is, kan je niet meer meedoen. Ik had graag die volledige collecties gehad, maar goed, het zij zo.
Er komen altijd wel enkele exemplaren terecht in de stripspeciaalzaken. Mijn vaste stripwinkel bijvoorbeeld heeft nog een box van De Geuzen beschikbaar: De Geuzen. Ik denk niet dat ze standaard naar Polen verzenden, maar ze zullen je zeker verder helpen.

Fantastische winkel trouwens, De Poort in Gent, prima service en altijd supervriendelijk! Ik spring er graag eens binnen van tijd tot tijd, ookal kan je alles bestellen op hun webshop.

Nog een aanrader trouwens om stripnieuws te volgen is Stripspeciaalzaak. Er komen regelmatig (bijna dagelijks) updates op met allerlei nieuwtjes ivm strips + vooruitblikken, recensies enz. Zijn ook zeer actief op hun facebookpagina.
 
Nog eens gekeken naar wat albumtitels van Jommeke. Ik denk dat Storm aan Zee mijn laatste album was. Ik kan niet echt favoriete albums opnoemen, maar als kind was dat denk ik Paradijseeiland, en ik was sowieso wel fan van de albums waar men echt naar het buitenland ging, bijvoorbeeld een schat zoeken. De die in Oceanie zijn vaak wel leuk geweest, de die in de Far West vond ik ook tof, en Jommeke kent ook leuke zijpersonages vooral dan Jan Haring, Gobelijn, Jampudding en Arabella, de propere voeten, Anatool en Kwak+Boemel. Leuke herinneringen aan.

Jommeke was na de Smurfen eerste dat ik las. Kiekeboe en Nero was later, maar daar heb ik ook minder van gelezen, ken ik wel iets van maar is me minder van bijgebleven. Wat ik wel jammer vind is dat toen indertijd altijd zo "neerbuigend" werd gedaan tegenover strips, bijvoorbeeld op scholen, terwijl het toch een goede bezigheid is om naar de bib te gaan en wat uit te lenen van strips enzovoort, en je er toch ook je taal mee verbetert?

"Het is geen echte literatuur". Tja, vandaag de dag lees ik nog altijd geen leesboeken en al zeker geen fictie. En vandaag zitten ze op die leeftijd al meer op TikTok enzovoort. Volwassen strips hebben me nooit echt geboeid, maar ik denk dat de superhero comics ook wel leuk zijn, maar om dat te beginnen verzamelen... heb ik ook geen zin in + waar begin je aan? Mangas lijken me ook wel leuk qua stijl, en zou dan mijn voorkeur genieten. Mochten er geen strips geweest zijn, had ik niet meer gelezen hoor, zeker in tijden als toen/nu (dan zou het misschien enkel tijdschriften en kranten geweest zijn).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Van dezelfde auteur en in dezelfde stijl kan ik zeker ook "De Barbaren" en "Vae Victis" aanbevelen.
Vandaag beide reeksen gevonden. Staan nu op mijn lijstje. Ben nu pas begonnen aan De Zeven Levens Van De Sperwer + aanverwante reeksen (Roodmasker). Toch al goed voor een veertigtal albums, dus niet meteen voor morgen. :unsure:
Wel een hele nest om uit te zoeken welke reeksen er nu allemaal bijhoren -en dan zeggen dat er in het Frans nóg meer verschenen is- en in welke volgorde ze best gelezen worden, maar ik ga uiteindelijk de oudst gepubliceerde reeks eerst lezen.
 
Voor de fans, er start binnenkort een go-fund me actie voor de volledige collectie van Michel Vaillant.

(negeer het opschrift dat spreekt over S&W, je moet beetje naar onder scrollen voor het nieuws over MV).

Ik heb vorig jaar de ganse collectie van S&W zo binnengehaald en heb eigenlijk niks te klagen.
Actie is gestart.
 
Nog een actie erbij:


Hmm, twijfelgeval. De eerste 60 strips had ik als kind allemaal graag gelezen, maar het niveau ging toen wel al snel achteruit (60-80) en destijds ook gewoon opgegeven. Ik kan me niet voorstellen dat het in die 120-150 extra strips verbeterd is qua niveau.
Iemand die ervaring heeft met de Urbanus strips tussen nummer 80 en 200 en kan oordelen over het niveau vergeleken met 1-60?
 
Terug
Bovenaan