Iemand die weet waar ik het album 'De parel van de dageraad' van Roger Leloup kan vinden ?
Al gekeken op bol, depoort, stripweb en mekanik-strip maar echter niet leverbaar...
 
Ik zou veilingsites a la catawiki en bobbedoes in de gaten houden.
Ik zie als resultaat op die sites het album gaan tussen de 50 tot 165 euro...
 

:frown:
Damn, da's slecht nieuws. Heb altijd graag de Blauwbloezen gelezen. Smerige rotziekte :frown:
 
Vandaag geleend:

1029--59508-800-v9q.jpg

(+ de andere 4 delen)

42743-vrije-vlucht-collectie-63-blauwe-rook-blauwe-rook-persdossier-dupuis.jpg


Juarez-766x1024.jpg


9789031426003-couv-M800x1600.jpg
 

:frown:
Triestig... :( Ik heb als kind een deel Cédric-albums gelezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk deel 1 & 2 van De Beestenburcht gelezen, maar ik had er dus totaal geen idee van dat het na 2 verhalen nog niet afgelopen zou zijn en er nog een deel moet verschijnen.
Allee, afwachten dan maar...
(Ik háát wachten op een vervolg.)
Mooi getekend; wel (veel) wreder dan ik dacht omdat ik mij meer iets had voorgesteld zoals in die satirische film. (Heette die ook Animal Farm?)

Ik hoop dat de kittens van die poes niks gaat overkomen...
 
Recent heb ik Jommeke in de knel en de penarie gekocht. Best wel leuk om eens te lezen. Leuk hommage-album. Mocht nog ietsje langer zijn. Jelle De Beule mag nog wel zoiets schrijven.
 

Heb deze box gekocht. Heel weinig geld voor alle S&W strips (+ verzending naar Polen!!) en ik hoop dat mijn kinderen deze strips in de toekomst ook gaan lezen. Persoonlijk vind ik de moderne strips (alles na De 7 Schaken ongeveer) voornamelijk rommel, maar misschien dat mijn kinderen net eerder dankzij die strips geinteresseerd raken in de reeks in het algemeen. Sommige van de vroegere strips zijn natuurlijk heel gedateerd en werken misschien wat afschrikkend.

Ik zie net dat via die website er een jaar geleden ook een actie was om alle Jommeke strips voor een heel zacht prijsje op de kop te tikken, zeer jammer dat dat nu niet meer mogelijk is. Wederom denk ik dat de Jommekes net een goeie manier zijn voor kinderen om in de stripwereld te rollen vanop jonge leeftijd.
Misschien op tweedehands websites eens zoeken achter een 50-tal Jommekes waaraan ik goeie herinneringen heb om dat aan mijn kinderen te geven.

Welk zijn de beste websites voor Belgische strips aan een zachte prijs? Kwaliteit van de strips doet er op zich niet toe, het is toch voor kinderen.
(verzending naar het buitenland is niet nodig, ik laat ze wel aan mijn ouders versturen die over een paar maanden op bezoek komen)
 
Misschien een beetje off topic maar hoe zit het met uw kinderen hun Nederlands? Gaan ze sus en wis een beetje kunnen volgen?
 
Misschien een beetje off topic maar hoe zit het met uw kinderen hun Nederlands? Gaan ze sus en wis een beetje kunnen volgen?

De eerste is 6 jaar en verstaat wel bijna alles, maar kan zich echt heel moeilijk uitdrukken in het Nederlands. Misschien heb ik het te weinig actief gepushed (veel Nederlandstalige muziek luisteren, en zelf altijd Vlaams gepraat, maar weinig hem laten spreken). Sinds twee dagen heb ik hem wel verteld dat vanaf nu hij altijd moet proberen in het Vlaams tegen me te praten. We zullen zien hoe het loopt. Lezen kan hij sowieso nog niet behalve kleine Poolse woordjes.

De tweede is nog niet geboren, maar ik zal de dingen daar dus op een andere manier aanpakken. Ga binnenkort op Amazon eens rondzoeken achter goede boeken om je kinderen meertalig op te voeden.
 
Van wat ik hier zie bij gemengde koppels in Japan is dat wel vrij normaal. Dat em bijna alles verstaat is al een zeer goed begin lijkt mij. Hier is het meestal ook dat de kinderen hun ouders dan wel verstaan maar antwoorden in het Japans. Hem aanmoedigen om meer Nederlands te speken en wat extra research doen voor den tweede zal natuurlijk ook niet slecht zijn.
 
* Blauwbloezen all time favoriet.. keer ik telkens naar terug. heb ze ook allemaal 1e reeks.
* Calvin & hobbes lees ik graag opnieuw, ideaal voor een herfst zondag namiddagje, ook alles van staan.
* Blacksad
* Kleine robbe / cedric / agent 212 / Kid paddle / Guust / garage isidoor -> de dupuis uitgaven dus :)
* Dirkjan blijft ook geweldig

Toffe aanraders die me bijgebleven zijn, vaak kortere reeksen... niet allemaal eindeloze opvolgers, vind dat goed dat een verhaal durft te besluiten.

* Katanga
* Ambulance 13
* Dwergen/Elfen/orcs&goblins
* Verdun

* De Smurfen waren toen ik jong was wel mijn ding, raad ik altijd aan aan jonge lezers, ipv per se kampioenen of buurt politie of whatever.
* XIII
* Thorgal (+jong)
* Harlem Hell fighters (max brooks)

Kan wel nog wat doorgaan, maar dit is zo top of my head....
Ik heb wel de luxe dat mijn vader ook stripfanaat is, en hij gaat 2 wekelijks naar een stripotheek in de buurt.
Zo kom ik wel eens iets tegen wat je niet altijd kan tegenkomen... Soms is het wel wat moeilijk tijd te vinden ze telkens allemaal te lezen.

Hopelijk kan ik iemand hiermee een goeie tip geven! :)
 
Als we een examen vroeg af hadden in het middelbaar moesten we wachten om door te gaan, maar we mochten terwijl wel strips lezen. Heb daar ooit eens strijk gelegen met een strip van Dirkjan, jongens toch, geniaal.
 
Ik lees graag wat manga tijdens mijn verlof en heb nu Yu-Gi-Oh 5D's opgepikt (de originele deze winter uitgelezen en dacht, why not). GX had ik graag eest gelezen, maar nummer 01 komt nergens precies in stock...

Tot grote verbazing ook gezien dat JoJo's Bizarre Adventure Part 5 volume 1 deze (of volgende) week verschijnt, dus die ook net besteld :)
 
Thorgal
XIII
De Rode Ridder
...

Altijd graag strips gelezen, maar toen ik volwassen/ouder werd las ik de meer "volwassen" strips gelijk de bovenstaande.
De oude albums v De Rode Ridder en de eerste albums v Thorgal & XIII vind ik van zeer hoog niveau.
 
Als ik in de bib ga grasduinen in de 'volwassenen' strips zie ik altijd massa's deprimerende graphic novels, zal de tips hier 'ns checken.
Berck (Lijfwachten) & Willy Maltaite (Baard & Kale, Isabel,...) waren favoriete tekenaars. Schorpioen is een goeie serie.
 
Iemand hier die strips kent á la Michel Vaillant, Alain Chevalier, Grand Prix...
Moeten niet per sé reeksen zijn, mogen ook individuele titels zijn.

Ik vind niet meteen een goede databank waar je dergelijke strips over bepaalde onderwerpen makkelijk kan vinden...
Dit onderwerp dan vooral autoracen zijnde.
De Plankgas reeks van Daedalus kan ik wel aanraden. Bij De Poort kan je ook filteren: https://depoort.com/nl/2-strips-bij-de-poort?q=Genre-Avonturen+--+Motor
 
Terug
Bovenaan