Misschien ben ik wat biased maar voor Vaillant een crowd funding opstarten maar voor Nero niet?

De Klassieke Nero's zijn puur goud. Actualiteit, humor, creativiteit, de losse tekenstijl,... Ik hoop dat er toch een poging ondernomen wordt om die klassiekers in een luxe-uitgave uit te geven.
 
Misschien ben ik wat biased maar voor Vaillant een crowd funding opstarten maar voor Nero niet?

De Klassieke Nero's zijn puur goud. Actualiteit, humor, creativiteit, de losse tekenstijl,... Ik hoop dat er toch een poging ondernomen wordt om die klassiekers in een luxe-uitgave uit te geven.
Volgens hun reacties op de Vaillant crowdfund zou Nero gewoon _nog_ duurder zijn. De originelen die ze liggen hebben zijn van enorm slechte kwaliteit waardoor er heel wat opkuiswerk op zou zijn.
 
Volgens hun reacties op de Vaillant crowdfund zou Nero gewoon _nog_ duurder zijn. De originelen die ze liggen hebben zijn van enorm slechte kwaliteit waardoor er heel wat opkuiswerk op zou zijn.
Jammer, ik had wel enkel interesse in de oude, De klassieke avonturen van Nero. Ergens blijf ik nog hopen.

On topic:
Fables - Willingham
American comic met een leuk concept. De fabels, die we kennen uit onze jeugd, worden verdreven uit 'hun wereld' en komen in 'onze wereld' terecht. Aangezien ze gebruik maken van magie (bvb: ze verouderen veel trager of niet, kunnen wisselen van gedaante, ...) moeten ze zich gedeisd houden in de 'mundy world' enerzijds terwijl ze een manier vinden om terug te keren naar hun eigen wereld anderzijds.

Van de 22 volumes gaan de eerste 11 over de strijd tegen The Empire, bestaande uit hun vroegere thuiswerelden. Wie the emperor is en hoe hij er in geslaagd is alle sprookjeswerelden te overheersen is origineel. Aangezien er magie in het spel is, vraag je je ook af welke spitsvondigheden ze deze keer uit hun mouw zullen schudden.

Na volume 11 verschuift de shift, de oorlog is gewonnen maar er ligt nog veel werk op de plank. Dit kon me veel minder bekoren. Veel fillers ook, die me eigenlijk maar beperkt interesseerden. Naar het einde toe was ik zelf aan het scannen ipv echt in het verhaal getrokken te worden. Jammer.

Ik zou zeggen als je de reeks ziet liggen in de bib, pick it up en geef het een kans. Als je je na de eerste 4 volumes niet aangetrokken voelt zal het wellicht niks voor jou zijn.
 
Misschien ben ik wat biased maar voor Vaillant een crowd funding opstarten maar voor Nero niet?

De Klassieke Nero's zijn puur goud. Actualiteit, humor, creativiteit, de losse tekenstijl,... Ik hoop dat er toch een poging ondernomen wordt om die klassiekers in een luxe-uitgave uit te geven.
Er is in het verleden al eens een heruitgave met extra’s geweest van die 53 eerste verhalen:

Ik ben er ooit aan begonnen, maar sommigen zijn te duur voor wat ze zijn nu.
 
Er is in het verleden al eens een heruitgave met extra’s geweest van die 53 eerste verhalen:

Ik ben er ooit aan begonnen, maar sommigen zijn te duur voor wat ze zijn nu.
Idd, daarom dat ik ergens hoop dat ze een box creëren van die klassiekers via crowd funding om zo de prijs te drukken.
Maar ik vrees dat de interesse zeer beperkt zal zijn en het dus bij hoop zal blijven :frown:
 
Spijtig van de Vaillant reeks. Maar de volgende staat al klaar nl. voor Urbanus :).

Vanaf vandaag…
De verzamelaarsuitgave voor mij! 😊

  • € 199 (incl. BTW) voor de basiscollectie zonder extra’s.
  • € 249 (incl. BTW) voor de verzamelaars uitgave. Bij deze collectie krijg je een exclusieve boekensteun, de hommagetekeningen en ook alle andere extra’s die tijdens en na de campagne vrijgegeven worden.
  • € 249 (incl. BTW) basiscollectie + digitaal, zonder extra’s
  • € 299 (incl. BTW) verzamelaarscollectie + digitaal, inclusief extra’s.
  • € 349 (incl. BTW) voor de All-in collectie. Dit is de verzamelaarscollectie, inclusief digitaal én een exclusieve César Grand Cru van 3 liter in een unieke houten doos. Bij deze collectie krijg je ook alle andere extra’s die tijdens en na de campagne vrijgegeven worden.
urb_campagnebeeld3.AQaIjMDOox.jpg
 
Vanaf vandaag…
De verzamelaarsuitgave voor mij! 😊

  • € 199 (incl. BTW) voor de basiscollectie zonder extra’s.
  • € 249 (incl. BTW) voor de verzamelaars uitgave. Bij deze collectie krijg je een exclusieve boekensteun, de hommagetekeningen en ook alle andere extra’s die tijdens en na de campagne vrijgegeven worden.
  • € 249 (incl. BTW) basiscollectie + digitaal, zonder extra’s
  • € 299 (incl. BTW) verzamelaarscollectie + digitaal, inclusief extra’s.
  • € 349 (incl. BTW) voor de All-in collectie. Dit is de verzamelaarscollectie, inclusief digitaal én een exclusieve César Grand Cru van 3 liter in een unieke houten doos. Bij deze collectie krijg je ook alle andere extra’s die tijdens en na de campagne vrijgegeven worden.
urb_campagnebeeld3.AQaIjMDOox.jpg
Ik moet er nog over denken :). Beeld ik het mij in of zijn er ineens al veel meer (172 op dit moment) voorverkopen op zo korte tijd dan met Michael Vaillant?
 
Ik moet er nog over denken :). Beeld ik het mij in of zijn er ineens al veel meer (172 op dit moment) voorverkopen op zo korte tijd dan met Michael Vaillant?

MV had na 40 dagen 287 bijdragen. Urbanus na 1 dag al 180 bijdragen. Populairdere stripreeks vermoed ik :)
MV was ook wel een pak duurder, 275 euro voor de basiscollectie van 70 albums. Urbanus 200 euro voor 200 albums.
 
Heel hard aan het twijfelen voor die Urbanus collectie, ik heb ze allemaal liggen hier dus qua lees materiaal heb ik niets nieuw. En weet niet of ik het kan verantwoorden om zoveel geld aan uit te geven...
Maar het kriebelt toch hard :D
 
Heel hard aan het twijfelen voor die Urbanus collectie, ik heb ze allemaal liggen hier dus qua lees materiaal heb ik niets nieuw. En weet niet of ik het kan verantwoorden om zoveel geld aan uit te geven...
Maar het kriebelt toch hard :D
Ik zou niet twijfelen… 😉 (nu ja, ik heb niet getwijfeld, want heb hem besteld 😉). Vind de prijs zeer oké trouwens…
 
Heb ze ook besteld. Ik heb 1-130 thuis liggen in originele cover maar niet allemaal in even goede toestand :tongue:
 
Ik heb hier al lang niet meer geschreven, maar ben nog steeds een fervente striplezer. 🙃

Op dit moment lees ik het eerste deel van de reeks Een Godverdomse Klootzak ( :unsure: ; ja, zo heet die echt) van Loisel & Pont.
De tekeningen en het verhaal staan mij alvast erg aan, alsook de personages!

Het speelt zich af in een (blijkbaar fictieve) plaats in het amazonegebied in Brazilië in 1972. Een jonge kerel is daar net aangekomen en ontmoet drie vriendinnen. Hij reist met hen mee en een paar pagina's verder wordt het duidelijk dat hij opzoek is naar zijn vader die hij niet kent. Hij toont twee foto's waarop hij en zijn moeder staan, maar op elke foto staat een andere man afgebeeld.
Is één van deze twee mannen zijn vader? Of zou het nog iemand anders kunnen zijn?
Er is geen korte inhoud, dus ik ga er voorlopig van uit dat het verhaal hierom draait.

De kleuren en de tekeningen vind ik echt mooi, maar wat verwacht je dan ook van een verhaal in het amazonegebied?

Het lijkt mij ook een makkelijk verhaal en dat is voor mij toch wel belangrijk. Ik ben snel geneigd zaken te missen in beeldverhalen en zeker als er snel gebeurtenissen op elkaar volgen kan ik gewoonweg niet meer mee zijn en moet ik herbeginnen.

Wegens gebrek aan een deftige Nederlandse cover hier de Franse:
Couv_360594.jpg


Hij ziet er somber uit, maar ironisch genoeg merk ik hiervan in het verhaal nog helemaal niets. Ik ben echt benieuwd...

Tweede deel is ook beschikbaar en alvast gereserveerd in de bib!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hier al lang niet meer geschreven, maar ben nog steeds een fervente striplezer. 🙃

Op dit moment lees ik het eerste deel van de reeks Een Godverdomse Klootzak ( :unsure: ; ja, zo heet die echt) van Loisel & Pont.
De tekeningen en het verhaal staan mij alvast erg aan, alsook de personages!

Het speelt zich af in een (blijkbaar fictieve) plaats in het amazonegebied in Brazilië in 1972. Een jonge kerel is daar net aangekomen en ontmoet drie vriendinnen. Hij reist met hen mee en een paar pagina's verder wordt het duidelijk dat hij opzoek is naar zijn vader die hij niet kent. Hij toont twee foto's waarop hij en zijn moeder staan, maar op elke foto staat een andere man afgebeeld.
Is één van deze twee mannen zijn vader? Of zou het nog iemand anders kunnen zijn?
Er is geen korte inhoud, dus ik ga er voorlopig van uit dat het verhaal hierom draait.

De kleuren en de tekeningen vind ik echt mooi, maar wat verwacht je dan ook van een verhaal in het amazonegebied?

Het lijkt mij ook een makkelijk verhaal en dat is voor mij toch wel belangrijk. Ik ben snel geneigd zaken te missen in beeldverhalen en zeker als er snel gebeurtenissen op elkaar volgen kan ik gewoonweg niet meer mee zijn en moet ik herbeginnen.

Wegens gebrek aan een deftige Nederlandse cover hier de Franse:
Couv_360594.jpg


Hij ziet er somber uit, maar ironisch genoeg merk ik hiervan in het verhaal nog helemaal niets. Ik ben echt benieuwd...

Tweede deel is ook beschikbaar en alvast gereserveerd in de bib!
Interessant. Zie op stripweb 2 delen staan. Weet je toevallig hoeveel er gaan komen in totaal?
 
Terug
Bovenaan