Streamz Streamz

Nu toch een vraagje , ik heb in December 2023 betaald voor een jaarabonnement. Nu krijg ik toch de mail dat vanaf 11 april mijn prijs zou verhogen ?

Ze kunnen toch niet zomaar mijn rekening gaan domiciliëren ?

Als je in december betaald hebt voor een jaar Streamz, dan gaan die echt niet plots extra geld komen schooien.

Is vast gewoon een standaard mail die ze naar elke gebruiker hebben gestuurd.

Best een bold move om net een paar maand voor ze hun HBO content gaan verliezen hun prijs op te drijven. Misschien kunnen ze met de extra inkomsten eens gaan investeren in 4k of toch tenminste volwaardige 1080p.
 
Ik heb het alleszins opgezegd. Die prijsstijging was de spreekwoordelijke druppel.

Het aanbod buiten beschouwing gelaten, ergerde ik mij zo hard aan het gebrek aan gebruiksvriendelijkheid van de app. Als ik bv. op mijn gsm keek en erna wou verder kijken via de TV app, dan kon ik niet verder kijken van waar ik zat. Switchen naar een andere aflevering van een serie? Een heel gedoe,.. Bij alle andere (zelfs gratis) streamingservices werkt dat wel gewoon naar behoren..
 
Met Strange New Worlds hebben ze mij weer even kunnen overtuigen.
Maar de kwaliteit blijft me nog steeds verrassen in negatieve zin. En dat clasht met hoeveel ze effectief aanrekenen, en al zeker de prijsverhoging.

Nu ook weer met Strange New Worlds: Je ziet duidelijk dat de files gedownscaled zijn van 4k, of zelfs van HD. Nogal moeilijk te zeggen. Als ik de reeks afspeel op m'n Mac krijg ik als max res zelfs maar 540p als optie(?). Andere series gaan hoger. Dus geen wonder dat het er zo brak uitziet op m'n tv. Zo hoort een serie van hoge beeldkwaliteit er écht niet uit te zien.

edit: Op Smartphone krijg ik wel de 1080p optie. Maar de 'kartelingen' in scherpte zijn net zo erg als op tv.

voorbeeldjes van scherm gefilmd, dus niet fantastisch :unsure:
Maar kijk naar de mouwen van de Klingon, da's het probleem dat overal opduikt. Een moirépatroon (of aliasing) als gevolg van downscaling geloof ik.
(klick to play)


 
Laatst bewerkt:
Als je in december betaald hebt voor een jaar Streamz, dan gaan die echt niet plots extra geld komen schooien.

Is vast gewoon een standaard mail die ze naar elke gebruiker hebben gestuurd.

Best een bold move om net een paar maand voor ze hun HBO content gaan verliezen hun prijs op te drijven. Misschien kunnen ze met de extra inkomsten eens gaan investeren in 4k of toch tenminste volwaardige 1080p.
Is het verwijderen van HBO content geconfirmeerd?
Dan raken ze mij toch alleszins kwijt
 
Met Strange New Worlds hebben ze mij weer even kunnen overtuigen.
Maar de kwaliteit blijft me nog steeds verrassen in negatieve zin. En dat clasht met hoeveel ze effectief aanrekenen, en al zeker de prijsverhoging.

Nu ook weer met Strange New Worlds: Je ziet duidelijk dat de files gedownscaled zijn van 4k, of zelfs van HD. Nogal moeilijk te zeggen. Als ik de reeks afspeel op m'n Mac krijg ik als max res zelfs maar 540p als optie(?). Andere series gaan hoger. Dus geen wonder dat het er zo brak uitziet op m'n tv. Zo hoort een serie van hoge beeldkwaliteit er écht niet uit te zien.

edit: Op Smartphone krijg ik wel de 1080p optie. Maar de 'kartelingen' in scherpte zijn net zo erg als op tv.

voorbeeldjes van scherm gefilmd, dus niet fantastisch :unsure:
Maar kijk naar de mouwen van de Klingon, da's het probleem dat overal opduikt. Een moirépatroon (of aliasing) als gevolg van downscaling geloof ik.
(klick to play)


Ik moet zeggen dat dit niet bij mij het geval is. Op mijn Samsung tv is dat beeld écht haarscherp. (tattoes op nurse chapel haar hand zijn goed te lezen XD)

Kan dat niet te maken hebben met de instellingen bij de mac zelf? Welke heb je btw van Streamz, de goedkoopste of de middelste?
 
Nu toch een vraagje , ik heb in December 2023 betaald voor een jaarabonnement. Nu krijg ik toch de mail dat vanaf 11 april mijn prijs zou verhogen ?

Ze kunnen toch niet zomaar mijn rekening gaan domiciliëren ?
Na afloop van je jaarabonnement zal je abonnement automatisch verderlopen aan de maandelijkse prijs. Dus in die zin is het correct dat ze jou nu (al) informeren dat die maandelijkse prijs verhoogd wordt.
 
Ik moet zeggen dat dit niet bij mij het geval is. Op mijn Samsung tv is dat beeld écht haarscherp. (tattoes op nurse chapel haar hand zijn goed te lezen XD)

Kan dat niet te maken hebben met de instellingen bij de mac zelf? Welke heb je btw van Streamz, de goedkoopste of de middelste?
Ik heb Streamz Premium, dus daar zal het niet aan liggen.

Het beeld is wel 'scherp' op de toestellen waarop ik 1080p kan kijken (tv en smartphone), maar het gaat over de aliasing, waardoor ik vermoed dat er een slechte downscale gebeurd is. Je moet maar eens letten op de computerconsole op de achtergrond op de brug, wanneer de camera daar beweegt. Al die knopjes en aflijningen (die in 4k wsl haarscherp zijn) dansen in het rond.
 
Ik moet zeggen dat dit niet bij mij het geval is. Op mijn Samsung tv is dat beeld écht haarscherp. (tattoes op nurse chapel haar hand zijn goed te lezen XD)

Kan dat niet te maken hebben met de instellingen bij de mac zelf? Welke heb je btw van Streamz, de goedkoopste of de middelste?

Haarscherp is nu toch ook niet een woord dat ik ooit zou durven gebruiken om Streamz te omschrijven. Op eender welke tv zie je gewoon dat er zware compressie is toegepast op het beeld.
 
Ik heb Streamz Premium, dus daar zal het niet aan liggen.

Het beeld is wel 'scherp' op de toestellen waarop ik 1080p kan kijken (tv en smartphone), maar het gaat over de aliasing, waardoor ik vermoed dat er een slechte downscale gebeurd is. Je moet maar eens letten op de computerconsole op de achtergrond op de brug, wanneer de camera daar beweegt. Al die knopjes en aflijningen (die in 4k wsl haarscherp zijn) dansen in het rond.
Ik zie inderdaad die moire effect wel opduiken wat je bedoeld. Ik denk eerlijk gezegd dat dit het probleem is met het streamverhaal.. Een effectief medium zoals bluray of iets anders zal wel altijd beter zijn dat iets dat gestreamd wordt. Is ook de redenen dat ik niet voor het 4k verhaal kies bij Netflix of een Streamz omdat dit meestal upscaled 2K is.
Haarscherp is nu toch ook niet een woord dat ik ooit zou durven gebruiken om Streamz te omschrijven. Op eender welke tv zie je gewoon dat er zware compressie is toegepast op het beeld.
Het is alvast beter dan vtm go. Op mijn B&O is het beeld nog beter, en heb ik minder last van die moiré toestanden. Kan ook zijn omdat deze professioneel gekalibreerd is? Geen idee?
 
Niet alle series of films worden in hoge bitrate aangeboden op streaming services. Sommige zijn gewoon beter dan andere.
 
Toch content van die reeks waarvoor ik 6M heb afgesloten. The regime. Eerste ep. was inleiding, de 2de al wat leuker. Ben benieuwd naar het vervolg
 
Deadwood afgekeken.

Zeer goede serie, maar wat een slechte ondertitels! Het grove taalgebruik wordt voortdurend "verzacht" door de ondertitelaars. Denken ze dat we dat niet aankunnen?
 
Terug
Bovenaan