Streamz Streamz

Gaan ze nu echt die enorm overschatte Volksjury gaan uitzenden op Streamz.
Arm Vlaanderen. :shy:
Blijkbaar wel een publiek voor. Die verkopen ook theaterzalen uit aan de vleet voor liveshows. Uiteindelijk een enorm succes dat zijn specifieke publiek kent.

Ik luister hun podcasts ook altijd, maar telkens eerst 10-30 minuten doorspoelen.
 
Blijkbaar wel een publiek voor. Die verkopen ook theaterzalen uit aan de vleet voor liveshows. Uiteindelijk een enorm succes dat zijn specifieke publiek kent.

Ik luister hun podcasts ook altijd, maar telkens eerst 10-30 minuten doorspoelen.
Onderwerpen spreken mij ook aan. Maar die 2 zijn echt veel te oninteressant om naar te luisteren. En doen dat helemaal niet zo uitzonderlijk goed imo. Neem daar dan nog eens die gatachterlijke cava momentjes bij, en ik haak af.

Zijn idd populair, vandaar de stelling “arm Vlaanderen”.
 
Ik kan daar echt niet meer naar luisteren naar die giecheltrienen. Echt jammer want het onderwerp is wel super interessant.

Toen 1 van hen tijdens de podcast zei dat ze dat toch wel heel cool zou vinden moest er een seriemoordenaar in haar straat wonen, op dat moment ben ik afgehaakt.
 
Heeft er nog iemand soms 'artifacts' bij Streamz? Soms heel vluchtige blauwe strepen of een frame dat eens blijft hangen.

We hebben niet het allersnelste internet hier, maar bij Disney, Prime of Netflix is dat nooit te zien.
 
Heeft er nog iemand soms 'artifacts' bij Streamz? Soms heel vluchtige blauwe strepen of een frame dat eens blijft hangen.

We hebben niet het allersnelste internet hier, maar bij Disney, Prime of Netflix is dat nooit te zien.

Via decoder, recente tv box, laptop of phone? Want dat levert bij Streamz al eens een verschilletje. Op onze Samsung met een digicorder zag bijna alles van Streamz er slecht uit, op een LG met een tv box redelijk aanvaardbaar.
 


Moet ik daarvoor echt 12 euro per maand betalen?
Gelukkig nvt in Firefox.
 
Laatst bewerkt:
Via decoder, recente tv box, laptop of phone? Want dat levert bij Streamz al eens een verschilletje. Op onze Samsung met een digicorder zag bijna alles van Streamz er slecht uit, op een LG met een tv box redelijk aanvaardbaar.
Via de Samsung app op een Samsung S95B.

Sowieso vind ik het een kwaliteitsverschil tgov Disney en Amazon Prime.
 
Ik gebruik sinds kort een Chromecast 4K om mijn streamingdiensten (Netflix, Disney+, Streamz) te gebruiken.

Netflix en Disney+ geven een vlot beeld, maar er scheelt iets met het beeld bij Streamz. Het hapert af en toe minimaal, alsof hij een aantal frames kort overslaat. Dit zorgt ervoor dat het beeld niet vloeiend is. Hierdoor is de kijkervaring nogal storend.

Zijn er nog mensen met Streamz die via een Chromecast 4K kijken die dit voor hebben? Iemand een een idee om dit op te lossen?
 
Hier ook streamz kijken op google chromecast (4k) is inderdaad bij momenten niet het scherpste Beeld. Kijk het in de slaapkamer op een old faithfull monitor. Ik denk dat die 27 inch monitor 1080p is, maar geeft anders wel mooie beelden wanneer ik mijne laptop eraan hang met films die op stick staan. Moet streamz nog is uittesten en vergelijken op mijne samsung 55inch 4k tv en de app daar nekeer op installeren...

Maar dus op chromecast heel soms haperingen, en ook blurring op sommige plaatsen in beeld :(
 
@Ruigen Das

Heb online via Reddit een oplossing gevonden die het lijkt te verbeteren / verhelpen.

Stap 1: De “ontwikkelaaropties” activeren op de Chromecast.

Instellingen > Systeem > Over > Android TV OS Build

Daarna 7x op je OK-knop klikken.

Stap 2: Ga naar de ontwikkelaaropties. Daarna de optie “HW overlapping uitschakelen” activeren.

Dit zorgt ervoor dat de GPU voor het beeld zorgt ipv de CPU.
 
@Ruigen Das

Heb online via Reddit een oplossing gevonden die het lijkt te verbeteren / verhelpen.

Stap 1: De “ontwikkelaaropties” activeren op de Chromecast.

Instellingen > Systeem > Over > Android TV OS Build

Daarna 7x op je OK-knop klikken.

Stap 2: Ga naar de ontwikkelaaropties. Daarna de optie “HW overlapping uitschakelen” activeren.

Dit zorgt ervoor dat de GPU voor het beeld zorgt ipv de CPU.
Thx, ik heb de ontwikkelaarsopties aangezet (die moeten trouwens aan blijven staan, anders is de optie terug weg).

Ik zal mijn bevinden hier binnenkort wel eens zetten...
 
Heeft er nog iemand soms 'artifacts' bij Streamz? Soms heel vluchtige blauwe strepen of een frame dat eens blijft hangen.

We hebben niet het allersnelste internet hier, maar bij Disney, Prime of Netflix is dat nooit te zien.

De tragiek van Streamz. De beste content en de slechtste beeldkwaliteit.
 
Ze steken niet eens meer weg dat Streamz gewoon de VTM Go app is met andere content.
Moest aan u denken vandaag bij het updaten van mijn apps. Ze hadden beide een update, check de versie nummers. 😅

12D868FF-BEA7-4652-8006-5521770C5CC8.jpeg
 
@Ruigen Das

Heb online via Reddit een oplossing gevonden die het lijkt te verbeteren / verhelpen.

Stap 1: De “ontwikkelaaropties” activeren op de Chromecast.

Instellingen > Systeem > Over > Android TV OS Build

Daarna 7x op je OK-knop klikken.

Stap 2: Ga naar de ontwikkelaaropties. Daarna de optie “HW overlapping uitschakelen” activeren.

Dit zorgt ervoor dat de GPU voor het beeld zorgt ipv de CPU.
Ik heb dat ook gevonden op Reddit. Dit is voor mij dé oplossing.
Als je chromecast reboot ben je wel de settings kwijt en moet je het opnieuw doen.
 
In oktober keek De Standaard er eens naar (helaas achter paywall):
Het komt erop neer dat ze de kosten voor betere infrastructuur, meer bandbreedte, hogere DRM kosten voor 4K en duurdere licenties niet willen betalen. Er is zelfs geen vraag naar beweren ze.

Aangezien je voor HBO (tot nader order) nergens anders terecht kunt dan bij Streamz zit je vast met hun minimum viable product, maar om dan te zeggen dat elke kijker met duimen omhoog de beeldkwaliteit de lucht in prijst, ze praten het vooral voor zichzelf goed.
 
In oktober keek De Standaard er eens naar (helaas achter paywall):
Het komt erop neer dat ze de kosten voor betere infrastructuur, meer bandbreedte, hogere DRM kosten voor 4K en duurdere licenties niet willen betalen. Er is zelfs geen vraag naar beweren ze.

Aangezien je voor HBO (tot nader order) nergens anders terecht kunt dan bij Streamz zit je vast met hun minimum viable product, maar om dan te zeggen dat elke kijker met duimen omhoog de beeldkwaliteit de lucht in prijst, ze praten het vooral voor zichzelf goed.
De pagina werd gearchiveerd voor wie het artikel wil lezen.
 
Terug
Bovenaan