Sterrenrestaurants

Daar draait het om.

Mensen zeggen: Ow zo duur! Maar je bent wel een hele avond in dat restaurant en vaak (hier toch ) is het dan na paar maanden van: “weet je nog die keer daar of ginder?”.

Je hebt gewoon die hele beleving incl nagenieten bij zulke restaurants.

Ga je bv 2/3 keer naar Pakhuis in Gent of een andere brasserie, dat kost ook geld en dat is niet wauw.
Zelfs een onnozele spaghetti incl cola en koffie nadien kost u al 35/40 eur pp. En dan ben je een uurtje bezig.

Zeg ik ook altijd haha.

Mensen verklaren u gek als ge 150-200€ uitgeeft om van 19u tot 23-23u30 op restaurant te zitten.

Als ik hier een stukske vlees in de locale brasserie neem inc een duvel bv ben ik ook zeker 30€ kwikt en komde na een uur buiten. Als ik die x3.5 doe zitk ook boven de 100€ 😅

Vandaar dat k vroeger gewoon minder het typische elke zondag naar de brasserie deed maar gewoon 1x om de zoveel weken een goei zaak aandeed.

woe 22/02 gereserveerd bij ‘t Zilte in Antwerpen.

Ben benieuwd!

Edit: dresscode casual chic lees ik. Een mens is toch steeds netjes ?

Laatst bewerkt:
Daar draait het om.

Mensen zeggen: Ow zo duur! Maar je bent wel een hele avond in dat restaurant en vaak (hier toch ) is het dan na paar maanden van: “weet je nog die keer daar of ginder?”.

Je hebt gewoon die hele beleving incl nagenieten bij zulke restaurants.

Ga je bv 2/3 keer naar Pakhuis in Gent of een andere brasserie, dat kost ook geld en dat is niet wauw.
Zelfs een onnozele spaghetti incl cola en koffie nadien kost u al 35/40 eur pp. En dan ben je een uurtje bezig.
Wij zaten daar om 0u30 nog en waren om 1u30 thuis. Begonnen om 19u30 dus het is inderdaad wel een hele trip…

Gisteren opnieuw bij Blanc geweest.
Eten was weer top, maar het duurde me allemaal net iets te lang deze keer. + 1.5 uur voor het eerste gerechtje er was en in totaal bijna 5 uur daar gezeten voor 5 gangen. Ik vind dat nu wel net iets te lang, 4 uur is voor mij ideaal.

Dat snap ik, je moet er voor zijn. Maar het omgekeerde is ook wel erg. Je bestelt een garnaalkroket en je hebt ze nog maar juist opgegeten en ze brengen al het hoofdmenu. Ook om te zeggen: meneer, haast u een beetje want straks moet deze tafel leeg zijn voor de volgende :D

Dat is zoals eten in shiften, verschrikkelijk.

Kiezen tussen ofwel 18u30 ofwel 20u, acht uur vindt de vriendin te laat maar om 18u30 en dan om 20u buiten, dan moet ge al goed uw best doen om op tijd klaar te zijn, voor 1 gerechtje lukt dat maar vanaf ge met 3 gangen zit is dat te kort op elkaar.

Iemand ook hetzelfde probleem om zich vol te proppen met brood (boter, zout, peper) en dan eigenlijk te beseffen tegen het hoofdgerecht dat ge eigenlijk al bijna dik zit? :)

Laatst bewerkt:
Zonder dat brood ga ik met honger van tafel. Ik heb zelfs dan zelden het gevoel genoeg gegeten te hebben. Dus nee, vol zitten tegen het hoofdgerecht vanwege brood te eten ken ik niet.

Te veel starters of voorgerechten kiezen daarentegen :lol:

Allé man, 5-6 gangen is toch standaard overal en dan heb je toch een serieus voldaan gevoel op het einde neen? 🤔

Die sterrenzaken zijn mijn ding niet, onlangs ontdekt. Ik heb het meer voor de top-brasserie zoals Bar Bulot en Untitled. Soms de helft goedkoper, maar andere sfeer. Gemoedelijker. Je kan er makkelijk met een jeans binnen. In de meeste sterrenzaken voel ik dat ik een kostuum moet aandoen.

Ik kan fout zijn, maar dat is mijn gevoel. Ik voel me gewoon meer op mijn gemak in die top brasserie zaken. Terwijl brasserie echt het verkeerde woord is uiteraard 😂

Je bent daar niet voor een spaghetti en dame blanche 😄

Bar Bulot is ook wel goed ook 😋 Tegenwoordig doe ik al is vaak gewoon een shirt aan met bv een jaske ipv altijd hemd en geklede schoenen. T moet allemaal ni meer zo stijf zijn vind ik 😝

Die sterrenzaken zijn mijn ding niet, onlangs ontdekt. Ik heb het meer voor de top-brasserie zoals Bar Bulot en Untitled. Soms de helft goedkoper, maar andere sfeer. Gemoedelijker. Je kan er makkelijk met een jeans binnen. In de meeste sterrenzaken voel ik dat ik een kostuum moet aandoen.

Ik kan fout zijn, maar dat is mijn gevoel. Ik voel me gewoon meer op mijn gemak in die top brasserie zaken. Terwijl brasserie echt het verkeerde woord is uiteraard 😂

Serieus? Ik heb nu ondertussen meer dan 30 verschillende sterrenzaken bezocht en ik denk dat ik in totaliteit 1 keer in kostuum ben geweest. En dan was't nog omdat m'n vrouw bleef zagen om dat nog eens een keer aan te doen. Meestal ga ik gewoon in jeans met een hemd. 'k heb nog nooit één keer het gevoel gehad dat ik underdressed was.

Die stijve bedoening zijn we toch al lang gepasseerd niet?

Laatst bewerkt:
Sorry maar als ik de meeste mannen zien zitten denk ik dat ze voor €1000 kledij aan hebben. Vorige keer waren er 3 (!) die hun sjaal een hele avond niet uitdeden. Zo’n geklede sjaal van €100 van ken je? De vrouwen toch ook meestal dress to impress

Naar een sterrenrestaurant doe je op zijn minst toch iets betere kleren aan.
Volledig in kostuum hoeft niet, maar een nette broek, hemd en wat deftige schoenen zijn toch een must.

Een t-shirt, jeans met gaten en vuile sneakers zijn toch not done imo.

Ik wou dat ik zoals Bockie de Repper kon toekomen in een hoodie. Sommige mensen zijn nu eenmaal meer op hun gemak in die kledij.

Iemand ook hetzelfde probleem om zich vol te proppen met brood (boter, zout, peper) en dan eigenlijk te beseffen tegen het hoofdgerecht dat ge eigenlijk al bijna dik zit? :)

Allé, met die avatar kan dat toch niet? ;)

Ik hou me altijd wel in met brood, ook al heb ik honger. Niet dat je in de meeste restaurants en sterrenzaken zoveel brood krijgt dat je er vol van zit, in mijn ervaring toch...

Serieus? Ik heb nu ondertussen meer dan 30 verschillende sterrenzaken bezocht en ik denk dat ik in totaliteit 1 keer in kostuum ben geweest. En dan was't nog omdat m'n vrouw bleef zagen om dat nog eens een keer aan te doen. Meestal ga ik gewoon in jeans met een hemd. 'k heb nog nooit één keer het gevoel gehad dat ik underdressed was.

Die stijve bedoening zijn we toch al lang gepasseerd niet?

Ik vind dat er wel een beetje bij horen.
Enfin, ik ga ook niet in kostuum maar geklede kostuum met hemd en de vriendin ook een mooie jurk aan. Ik vind dat wel een beetje bij de beleving horen om je zo voor te bereiden but that's me :p

Even BG style antwoorden: Een sjaal van 100€ valt toch mee. En een outfit van 1000€ zit je toch rap aan.
Maar los daarvan, waarom zou enkel bockie in die kleren kunnen gaan?
Doe gewoon u goesting en trek u niets aan van wat iemand anders denkt.
Ze zullen u zeker niet naar huis sturen als je geen hemd aan hebt ofzo hoor.

Terug
Bovenaan