Sterrenrestaurants

Al de 1 ster zaken aangedaan omgeving Leuven, van een paar contenter dan andere, mijn favoriet kwa setting en eten blijft in Leuven toch Het Land aan de Overkant, geen ster.

Maar is het verschil tussen 1, 2 en 3 sterren nog groot? Kwa eten, wijnen, bediening?

Hier staat er niks meer op de planning voor de toekomst. Heb op men lijstje wel staan datk dit jaar eens een 3* zaak wil doen. Hof van Cleve moet k denk ik geen jaren meer voor wachten om te doen maar als ik 1 vd 3 zou kiezen gaat men voorkeur precies uit naar Boury 😝

Ondertussen weer enkele jaartjes geleden dat we er geweest zijn. Ik was daar persoonlijk niet van omver geblazen. Niets op het eten op aan te merken en is ook redelijk klassiek, safe gerechtjes. Maar de service vond ik te klinisch en het kader oubollig.

Al de 1 ster zaken aangedaan omgeving Leuven, van een paar contenter dan andere, mijn favoriet kwa setting en eten blijft in Leuven toch Het Land aan de Overkant, geen ster.

Maar is het verschil tussen 1, 2 en 3 sterren nog groot? Kwa eten, wijnen, bediening?

Ik vind dat een moeilijke om op te antwoorden, aangezien de regels voor die sterren zelf een beetje mysterie is. Ik vind het eten niet altijd persé beter, maar da's ook erg persoonlijk. Qua bediening ja ... een erg groot verschil.

Iemand nog een idee voor locaties voor een gastronomisch weekend met overnachting? Ik wil in juni op m'n verjaardag iets plannen. Voorwaarde is ook wel dat er iets in de buurt te doen is qua wandelen of stadje bezoeken.

Welke arrangementen al gedaan? La Table de Maxime (dikke aanrader), L'Eau Vive (ook zeer goed), L'Air du Temps, het meeste in Knokke gecombineerd met overnachting in de Huyshoeve, La Source (Ralf Berendsen) in La Butte aux Bois

Interscaldes staat gepland voor mei.

En de Kristalijn gecombineerd met dat hotel sta ik niet voor te springen. Nog niet geweest in de Kristalijn maar al wel verbleven in dat hotel vorig jaar voor een seminarie en da's wel massa's vergane glorie.

Misschien adresjes net over de grens? Nederland, Duitsland, Frankrijk?

Iemand nog een idee voor locaties voor een gastronomisch weekend met overnachting? Ik wil in juni op m'n verjaardag iets plannen. Voorwaarde is ook wel dat er iets in de buurt te doen is qua wandelen of stadje bezoeken.

Welke arrangementen al gedaan? La Table de Maxime (dikke aanrader), L'Eau Vive (ook zeer goed), L'Air du Temps, het meeste in Knokke gecombineerd met overnachting in de Huyshoeve, La Source (Ralf Berendsen) in La Butte aux Bois

En de Kristalijn gecombineerd met dat hotel sta ik niet voor te springen. Nog niet geweest in de Kristalijn maar al wel verbleven in dat hotel vorig jaar voor een seminarie en da's wel massa's vergane glorie.

De kristallijn zelf is top, het hotel staat daar ver beneden helaas.

Boury vond ik ook wel fijn qua accomodatie, al was dat meer uit praktische overwegingen.

Nachtje boeken in de Botanic in Antwerpen en daar dan iets gaan eten (3 restaurants op de site, of je zit knal in ‘t centrum voor iets anders) is ook wel fijn. Zeer aangename wellness, fijne bar voor apero, … daar heb ik ook wel van genoten.

In de Voerstreek. Wel alleen maar gaan eten en is geen ster, maar wel zeer lekker.

L’air du temps?

Zijn we geweest vorig jaar in juni met m'n verjaardag. Erg toffe locatie en Namen is ook top voor een uitstapje.

Boury vond ik ook wel fijn qua accomodatie, al was dat meer uit praktische overwegingen.

Nachtje boeken in de Botanic in Antwerpen en daar dan iets gaan eten (3 restaurants op de site, of je zit knal in ‘t centrum voor iets anders) is ook wel fijn. Zeer aangename wellness, fijne bar voor apero, … daar heb ik ook wel van genoten.

Boury staat nog op het lijstje maar inderdaad overnachten daar zou eerder zijn uit praktische overwegingen.

In Antwerpen kom ik geregeld. Botanic lijkt me wel heel leuk om te doen, maar gaan eten bij Hertog Jan, zie m'n vorige opmerking. Die andere restaurants ken ik zo goed eigenlijk niet.

In de Voerstreek. Wel alleen maar gaan eten en is geen ster, maar wel zeer lekker.

Ik ga het eens bekijken ... de Voerstreek is natuurlijk wel top! :)

Of Studio met een nachtje Maastricht.

Maastricht is wel heel tof ja. Da's misschien een optie.

In La Ferronnière hebben wij vorig jaar overnacht en gegeten. Krijgt een 12/20 bij Gault Millau, maar ik vond dit dus echt top cuisine. Ligt op een heuvel op wandelafstand van het centrum van Bouillon.

Echt een aanrader imo, ze hebben ook goede gins als apero

Klein, rustiek en gezellige b&b, de moeite waard imo

De bediening neigt echt naar sterrenzaken, en ik dacht dat de chef kok ne vlaming was, als ik het goed heb onthouden, en met al enige ervaring ook

Volgens een vroegere klant van mij die heel vaak sterrenrestaurants bezocht, over het algemeen wel - hij had zich die vraag ook al gesteld, is een ster meer de meerprijs waard en meestal vond hij dat achteraf wel.

Natuurlijk zit er ook wel overlap tussen sterrenniveaus qua kwaliteit, zeker als je de Gault & Millau scores ernaast legt, heb je soms restaurants met meer sterren en een duidelijk lagere G&M score of omgekeerd.

Overnachten in Gent en dan gaan eten in Oak/Vrijmoed/Publiek/Souvenir/Horseele? Zoveel keuze daar en ge zit in de schoonste stad van België (ok, klein beetje biased :p)

Als ge de tweede avond iets zoekt, door73 (concept van Oak) is ook waanzinnig goed, wel op tijd reserveren!

In La Ferronnière hebben wij vorig jaar overnacht en gegeten. Krijgt een 12/20 bij Gault Millau, maar ik vond dit dus echt top cuisine. Ligt op een heuvel op wandelafstand van het centrum van Bouillon.

Echt een aanrader imo, ze hebben ook goede gins als apero

Klein, rustiek en gezellige b&b, de moeite waard imo

De bediening neigt echt naar sterrenzaken, en ik dacht dat de chef kok ne vlaming was, als ik het goed heb onthouden, en met al enige ervaring ook

Te bekijken ... de Ardennen zijn atijd leuk :)

Overnachten in Gent en dan gaan eten in Oak/Vrijmoed/Publiek/Souvenir/Horseele? Zoveel keuze daar en ge zit in de schoonste stad van België (ok, klein beetje biased :p)

Als ge de tweede avond iets zoekt, door73 (concept van Oak) is ook waanzinnig goed, wel op tijd reserveren!

Ik woon op 15m van Gent en we zitten er best veel :)

Oak zou ik al heel lang willen doen, maar da's ook weer een pest om daar binnen te geraken met die boekingsmodule. :(
Vrijmoed en Horseele al gedaan. Publiek en Souvenir ... is dat niet allemaal de bio veggie tour op?

La bute aux boix in Lanaken?

Al een paar keer gedaan. Da's een heel toffe combinatie. En ook ideaal om Maastricht te doen, of te wandelen in de buurt.

Mijn vriendin is gaan eten bij Hertog Jan en tot 2 maal een muis gezien 😄

Ze hebben het gezegd en het antwoord was dat ze er van wisten maar dat het niet gemakkelijk is om ze weg te jagen 😂

Sino in baasrode, is wel enkele jaren geleden bij mij.
Pacht26 in gijzegem
Cleophas al iets meer basis maar wel ok
Wat beter, is dan kelderman en toverhamme in aalst
‘T Overhamme in Aalst… daar kan je een speld horen vallen… je moet daar heel stilletjes zijn blijkbaar (niet mijn ding)

Terug
Bovenaan