Sterrenrestaurants

Aha doe de groetjes aan men ex 😂 benieuwd naar uw bevindingen. Ben er in augustus geweest
Ik vond het geweldig, we hadden een all-in versie genomen (een aantal gangen met wijn & koffie inbegrepen, enkel beschikbaar op woensdagavond voor 139€, kan uitgebreid worden met kaviaar of tonijn schotel voor +30€). Alle gerechten goed, bediening ook dik in orde, interieur ben ik ook wel een fan van.
Zeker een beleving, ik had hiervoor enkel 1* gedaan en het verschil met een 2* was wel groot. Op naar een 3* resto :tongue:

Ik vond het geweldig, we hadden een all-in versie genomen (een aantal gangen met wijn & koffie inbegrepen, enkel beschikbaar op woensdagavond voor 139€, kan uitgebreid worden met kaviaar of tonijn schotel voor +30€). Alle gerechten goed, bediening ook dik in orde, interieur ben ik ook wel een fan van.
Zeker een beleving, ik had hiervoor enkel 1* gedaan en het verschil met een 2* was wel groot. Op naar een 3* resto :tongue:

3* nog nooit gedaan hier 😛 durf niet te zeggen of er veel verschil zit op 2 of 3* zaak. Verschil tussen 1 en 2 vind ik wel vaak merkbaar ma dan kenmerkt zich dan vooral in bediening en duurdere product keuze.

De tonijn bij cuchara is trouwens top 😛

3* nog nooit gedaan hier 😛 durf niet te zeggen of er veel verschil zit op 2 of 3* zaak. Verschil tussen 1 en 2 vind ik wel vaak merkbaar ma dan kenmerkt zich dan vooral in bediening en duurdere product keuze.

De tonijn bij cuchara is trouwens top 😛
Ja, het was kiezen tussen de tonijn of de kaviaar en dan maar voor kaviaar gegaan. Ook wel de moeite (maar weer +30€ voor een portie kaviaar).

Dit weekend gaan eten bij Oak. De 6-gangen menu. Niets dat mij echt omvergeblazen heeft (mijn vrouw was wel echt compleet weg van een gerecht met mosselen), maar elk gerecht wel zéér lekker. Enkel de amuses waren voor mij van een minder niveau.

Ik had wel gemakkelijk die menu 2 of 3 keer kunnen eten, voor zo'n kleine porties ben ik niet gemaakt :unsure:
Als je graag naar Gent komt, ben je al naar “Publiek” geweest? Heeft ook 1 ster. Het leuke eraan is dat je altijd plaats hebt de dag zelf als je ‘s ochtends belt.

Al ben ik in Gent meer fan van de categorie die net geen ster heeft. Zoals “Roots”.

Nee, misschien iets voor volgend jaar. Mijn baas is ook grote fan van Publiek, misschien moet ik hem eens overtuigen om daar een werklunch te doen :unsure:

Recent in Hofke Van Bazel* gaan eten. We kregen eerst een rondleiding en uitleg door de gastvrouw (eerste keer dat ik dat meemaakte). Rustiek en aangenaam interieur. Comfortabele stoelen.

Ideale setting om uitgebreid te tafelen. Bediening was goed. Degustatiemenu gekozen. Gerechten waren van een hoog niveau. Aangename, niet te stijve sfeer.
Het enige wat me een beetje tegenstak is dat ze hier en daar "subtiel" het commerciële pad op willen gaan. Eén keer is ok, maar opgeteld waren er wel 4 momenten waar ze toch eens polste of we interesse hadden om iets te kopen (kookboek van de chef, bepaalde producten in de zaak, cadeaubon) of om toch wel niet te vermelden dat ze ook een hotel hadden en hoe mooi de omgeving wel niet was om te ontdekken.

Maar los van dat, zeker zijn ster waard en de moeite om terug te keren.

Morgen naar Publiek voor mijn verjaardag.
Hadden eerst door73 op de planning maar er kwam nog een plaatsje vrij bij publiek.
Zeer benieuwd!

Zaterdag gaan eten in Boo Raan in Knokke.
Het vorige restaurant was Michel in Groot-Bijgaarden, dat was een totaal andere feeling.
Michel heb je toch wel wat de verplichting om je netjes te kleden en braaf te zijn (bij wijze van spreke), ook al kent mijn zus de eigenaars goed en was de sfeer los toen ik er met haar was. Toch blijft dat zo een beetje hangen, ook door de setting I guess.

Boo Raan is veel gemoedelijker qua sfeer. Als je binnenkomt voelt het eerder als een gewoon restaurant aan, ook de presentatie van de gerechtjes is maar "gewoon".
Op zich vind ik dat net wel leuk, zeker omdat het ook de Thaise keuken is en dat voor mij vreemd zou zijn om dan in een high class setting te komen.

Als voorgerecht een mix genomen van "voorgerechtjes", nu goed dat bestaat niet echt in de Thaise keuken.
Ze hadden gefrituurde loempia's, scampi tempura en gegrilde kippenstokjes met Thaise sauzen.
Kan je weinig mee mis doen, maar was niet echt uitzonderlijk. De kip was wel enorm mals en de sauzen zaten echt héél goed qua smaak.

Hoofdgerechten zijn we gegaan voor Phad Thai en Phad Krapau omdat dat de gerechten zijn die ik minstens een keer per week eet/maak en zo kon vergelijken. En dan nog de Somtam omdat je dat op weinig plaatsen kan eten.
Porties waren redelijk groot.

Smaak van de Phad Thai was wel echt op en top Thais. Waar de Phad Thai in België op de meeste plaatsen wat zoeter wordt gemaakt zat de balans hier wel echt goed. Je proefde ook de tamarind véél beter daardoor, waar ik wel fan van ben.
Presentatie ook hier gewoon, met grote stukjes kip. Zoals je het ook veel in Thailand krijgt.
Phad Krapau was ook érg Thais, ook het pikant niveau lag goed en zeker niet enorm aangepast aan Belgische normen wat ik goed vond. Hier zoals het hoort wel kleinere stukjes kip, looksmaak kwam ook goed door.

Somtam was qua smaak ook erg goed en ook hier op z'n "Thais", niet verwachten dat de papaya reepjes mooi gesneden zijn od. Nee, ze hingen gewoon nog vaak aan mekaar. Ik miste hier wel de gedroogde garnaaltjes.

Gemiste kans vond ik hier wel dat ze geen kleefrijst hadden. Als je restaurantnaam verwijst naar old school Thaise traditie dan had dat wel gemogen vind ik.

Dessert had ik gegrilde ananas met vanille-ijs. De gegrilde ananas was top! Ook hier wel een beetje gemiste kans dat ze niet voor kokosijs gingen, toch wel de meer courante ijsvorm in Thailand. Ook hier weer jammer dat er bijvoorbeeld geen mango met kleefrijst was.

Prijzen waren normale restaurantprijzen.
Ik vond het toch zowat de beste Thai die ik hier in België gegeten heb, maar niet dat het er met kop en nek boven uitstak eerlijk gezegd.
Ik zou hier nu niet speciaal nog eens voor naar Knokke rijden.

Bijlagen

• 20211212_194904.jpg
    20211212_194904.jpg
    804,4 KB · Weergaven: 24
  • 20211212_182428.jpg
    20211212_182428.jpg
    940 KB · Weergaven: 23
  • 20211212_190040.jpg
    20211212_190040.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 23
- Couvert Couvert (*) in Heverlee... Da's echt wel goed en niks stijf gedoe

zeer goed inderdaad, en leuke sfeer. Wij zijn daar gaan lunchen, en je had dus ook nog veel zicht op de tuin. In de winter 's avonds binnenzitten vind ik niet echt gezellig.

Geen sterrenrestaurants maar toch echt de moeite in groot-Leuven:
  • Taste
  • Zappaz
  • Spaans Dak
  • Dumon

Zeker iets laten weten!

Door73 is vandaag verkozen als gastro bistro vant jaar door GM 😃
Nog een geluk want ik heb van mijn kameraden een cadeaubon gekregen voor door73.

Publiek vond ik zeer goed, losse sfeer, op het eten niets/weinig aan te merken, zat allemaal wel top van smaken, zeer lekker allemaal.
Wel enkele tegenvallers.
Zeker geen te grote porties, het menu was ook net aangepast tov de site en de extra gerechten lagen ons net iets minder dus het bij de 5 gehouden ipv uit te breiden. Dat is net gepast maar een gerechtje meer mocht ook wel en zouden we zeker doen als het net meer ons ding was.
In het begin verliep het wel zeer stroef, ik denk dat er wat teveel tafels gelijktijdig binnen gekomen zijn. Het duurde zeer lang eer we een aperitiefkaartje hadden, en de eerste amuses waren er eigenlijk al voor dat we onze aperitief hadden.
Aangepaste wijnen doen ze daar niet maar ze werken wel met suggesties, wat dus eigenlijk op hetzelfde principe neerkomt en je ziet dat op de meeste tafels toch terugkomen. Dus je kan per gerecht een glas krijgen dat je dan ook per glas betaald. (Duurste glas dat er tussenzat was wel 13€ denk ik, daar heb je dus wel geen zicht op en tikt dus ook wel aan)
Na de aperitief en amuses kregen we ons eerste glas wijn, na een tijdje kwam er maar geen eten en nog iets later kwam er al iemand vragen of we bij het volgende gerecht ook weer een glas wijn wouden, waarop we dus moesten antwoorden dat we nog geen eten gezien hebben, en het was op dat moment al bijna 9uur (toegekomen 19.45+-). Excuses gekregen, een glas van het huis en vanaf dan liep het eigenlijk wel vlot hoe het zou moeten.
Rond 22.30 was het dan wel weer een rush om te sluiten tegen 23.00 dus kreeg je bij je desert al de vraag voor een koffie en was het die laatste koekjes wel meer naar binnen spelen ipv nog even op het gemak nagenieten (maar goed dat nemen we erbij in deze tijden).

Verder:
Bij het binnenkomen merkte ik ook meteen op dat Kobe Desramaults er ook zat.
Tafels vind ik misschien net iets te dicht bij elkaar, wat meer afstand zou wel gemoedelijker/gezelliger zijn.
Maar toch wel eentje om ooit nog eens te ervaren (maar er zijn nog zoveel alternatieven op de lijst :D)

La Pristine (Sergio Herman) was overheerlijk. €400 per koppel maar eerlijk gezegd zijn geld waard. Het interieur en de locatie zijn top. En onze garçon (sommelier) was een heerlijke man met zeer veel gevoel voor humor. Just the way I like it !

Iemand de kristalijn in Genk al gedaan?
Bevindingen?

Laat antwoord, maar is top. De sommelier daar is een kennis van mij, echte vakmens. .
Gaan daar toch een viertal keer per jaar.

Hier zijn onze favorieten tot nu toe:

- cuchara (Lommel)
- Ogst (Hasselt)
- Kristallijn (Genk)
- le Cor du chasse (Wéris)

La Pristine (Sergio Herman) was overheerlijk. €400 per koppel maar eerlijk gezegd zijn geld waard. Het interieur en de locatie zijn top. En onze garçon (sommelier) was een heerlijke man met zeer veel gevoel voor humor. Just the way I like it !
In oktober ook geweest maar was niet echt omver geblazen van het eten eerlijk gezegd. Interieur wel top inderdaad.

In oktober ook geweest maar was niet echt omver geblazen van het eten om eerlijk gezegd. Interieur wel top inderdaad.
Same here. Lekker maar niet echt heel speciaal. Zeker hun signature sish, de seafood pasta, was echt maar gewoontjes vond ik. Wij vonden het in elk geval te duur voor wat het was.

Duur is het wel. Maar lekker ^^

- pizette kreeft vond ik speciaal
- Noordzeekrab paste perfect bij mij gin tonic
- de witte wijn is duur (€100) maar wel top, online vind ik ze niet onder de €50
- voorgerecht eend was echt lekker
- Hoofdmenu Reebok is echt niet normaal lekker
- dessert top
- degustief speciale Cubaanse rum

Laatst bewerkt:
Bij LP bent ge wel wat geld kwijt idd 😂 maat van me was vorige week ook geweest, sommige dingen waren top maar zen verwachting lag hoger. Waren ook 190 pp kwijt.

Het café spring ik wel vaak is binnen. Die oester met kaviaar is er geschift goed!

Dumon
Voltaire Heverlee
Bibois Oud-Heverlee Hotel restaurant

Geen sterrenrestaurant, maar zeker de moeite om te doen, heb met alle 3 topervaringen.

Allemaal toppers en toch te betalen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan