Sterrenrestaurants

Is er iemand op dit forum die met mij eens wil gaan eten in een sterrenzaak? Ik wil EED of Essenciel in Leuven wel eens uittesten maar sta ook open voor andere resto's. Mijn vrienden vinden het maar niks om zoveel uit te geven maar ik vind dat wel het geld waard. En ik vind het ook tof om mensen van op dit forum te ontmoeten. Dus laat het maar weten als je het ziet zitten. :tongue:

Tof idee! Als het qua timing lukt zie ik dat zitten.

In Heverlee heb je nog Couvert Couvert, staat op Gault Millau op hetzelfde niveau van EED of Essenciel, dat zijn de 3 hoogst gequoteerde in/rond Leuven. Est in Heverlee heeft ook een ster maar scoort toch een punt minder bij GM als ik het goed zie.
- Essenciel: enkel dinsdag t/m vrijdag open, wel lunch en diner
- Eed: dinsdag t/m zaterdag open, enkel diner
- Couvert Couvert: dinsdag t/m zaterdag open, lunch en diner (behalve dinsdag: enkel diner)

1783966829273.png

Tof idee! Als het qua timing lukt zie ik dat zitten.

In Heverlee heb je nog Couvert Couvert, staat op Gault Millau op hetzelfde niveau van EED of Essenciel, dat zijn de 3 hoogst gequoteerde in/rond Leuven. Est in Heverlee heeft ook een ster maar scoort toch een punt minder bij GM als ik het goed zie.
- Essenciel: enkel dinsdag t/m vrijdag open, wel lunch en diner
- Eed: dinsdag t/m zaterdag open, enkel diner
- Couvert Couvert: dinsdag t/m zaterdag open, lunch en diner (behalve dinsdag: enkel diner)
Ik zou dit ook zien zitten maar is jammer genoeg te ver voor mij, moesten jullie gaan geniet ervan en keep us posted.

Donderdag op vrijdag diner + overnachting in Maison Colette voor verjaardag van mijn partner, erg benieuwd naar, eerste keer in dit restaurant en ook eerste maal dat ik in zo'n zaak een overnachting boek (partner is sowieso een grote fan van ontbijten en zo hebben we ook is een nacht geen peuter van 12,5 maand naast ons liggen in een co-sleeper).

Bijna iedere sterrenchef is bevriend met Bockie de Repper, je wil niet weten hoe die soms gaat eten 😂 de zaakvoerders hebben er alleszins geen enkel probleem mee
Volledig dit

Die gaat ook gewoon ongeschoren en ongewassen allemaal geen probleem

Hij gaat in de kledij die ik thuis om te chillen aandoe

En hij heeft volledig gelijk blijft gewoon jezelf je betaalt toch

Volledig dit

Die gaat ook gewoon ongeschoren en ongewassen allemaal geen probleem

Hij gaat in de kledij die ik thuis om te chillen aandoe

En hij heeft volledig gelijk blijft gewoon jezelf je betaalt toch
Niets zo fijn als een speciale avond hebben, waar ge lang naar uitkijkt, dik voor betaalt om dan naast een halve zwerver te gaan zitten die binnengewaaid komt op zijn sletsen en zijn zondagse short..

Nee ik snap niet waarom het een probleem is om van sommige gelegenheden te verwachten dat je een héél klein beetje moeite doet vestimentair.. Dat maakt het toch ook gewoon specialer en deel van de gelegenheid? Niemand die nog verwacht dat je daar toekomt in kostuum en das, maar een geklede broek en een hemd is nu toch ook het eind van de wereld niet.

Niets zo fijn als een speciale avond hebben, waar ge lang naar uitkijkt, dik voor betaalt om dan naast een halve zwerver te gaan zitten die binnengewaaid komt op zijn sletsen en zijn zondagse short..

Nee ik snap niet waarom het een probleem is om van sommige gelegenheden te verwachten dat je een héél klein beetje moeite doet vestimentair.. Dat maakt het toch ook gewoon specialer en deel van de gelegenheid? Niemand die nog verwacht dat je daar toekomt in kostuum en das, maar een geklede broek en een hemd is nu toch ook het eind van de wereld niet.
Ieder zijn ding, maar een geklede broek en hemd is ook gewoon saai hé.
Terwijl dat eten dikwijls allesbehalve saai is en sommige chefs zich als rocksterren gedragen.
Maar zal wel wat afhangen van zaak tot zaak waar de “grens” ligt.

Niets zo fijn als een speciale avond hebben, waar ge lang naar uitkijkt, dik voor betaalt om dan naast mensen te zitten die zich gaan moeien met hoe jij eruit ziet i.p.v. van hun eten (waar ze dik voor betaald hebben en al lang naar uitkijken) te genieten.

Terug
Bovenaan