Sterrenrestaurants

Vorig weekend bijzonder goed gaan eten bij Julien in Lievegem.

Jonge chef van't jaar vorig jaar en een ster sinds dit jaar.

Fantastisch eten buiten de steak tartaar waar we te weinig van proefden door overheersende oliën. Maar die oliën waren op zich ook waanzinnig lekker. :)
Wijnen waren top maar ze schonken niet bij.
Topkazen ook.
Bediening was zéér goed en erg charmant. Op het allerlaatste komt de chef nog eens langs met een klein stukje taart dat iedereen aan tafel van z'n sokken blies. ik ook en ik hou niet van zoet eigenlijk. Het was zoet maar ook, by lack of a better word, umami.

Lang geleden dat ik zo nog iets aan iedereen kan aanraden.

Wijnen waren top maar ze schonken niet bij.

Ja de wijnen zijn er erg karig. Maar da's dan ook het enige minpuntje ...
Maar wijnen bijschenken, dat doen er toch veel niet meer hoor.

Eergisteren gaan eten bij Sel Gris. Eén van de favorieten waar we blijven terugkomen. En 't is ook altijd dezelfde feedback. Het eten blijft top, maar de service laat altijd hier en daar wel wat steekjes vallen. Water vergeten, geen broodje aangevuld ... en door een miscommunicatie bij de foie gras, hadden we gelijk 2 aangepaste wijnen. Niet dat we klagen. Qua wijnen schenken ze hier wel bij ... en nogal overtuigend. ;)

Gisteren ook nog gaan eten bij De Kruier. Geen ster en in alle eerlijkheid niet goedkoop. Entrecote met frietjes, groentjes en een saus? Dan betaal je dus 42 + 4 + 6 + 4 EUR. MAAR echt een dikke aanrader. Ook veel klassiekers, ruime porties en alles wat we gegeten hebben zat er bonk op.

Vorige week gaan eten in L'Air du Temps. Van begin tot einde fantastisch lekker. Prachtig kader en super vriendelijk personeel. Lang geleden dat ik zo onder de indruk was. De chef komt ook aan tafel opdienen, altijd een meerwaarde vind ik. De kazen zijn ook geweldig. Je krijgt niet alleen een stukje kaas (zoals in elk restaurant) maar de chef maar ook van elke kaas een eigen bereiding. De meerprijs meer dan waard dus.

De dame die ons bediende liet wel ook wat steken vallen. 2 keer een vuil wijnglas gekregen, wijn vergeten inschenken. Maar al bij al een geweldige ervaring. Een paar impressies:

1718091997595.jpeg

1718092011519.jpeg

Laatst bewerkt:
Eens Divin by Sepi (Antwerpen) geprobeerd, nieuwsgierig naar de Midden-Oosterse geïnspireerde gerechten.

Lekker gegeten, lekkere wijnen maar alles samen ontbrak toch een beetje de wow factor bij beide. Voor die prijs zijn er imho betere keuzes...
Leuke inrichting maar wel zeer luidruchtig en de bediening (of de keuken) had duidelijk last van vertraging, toch regelmatig een eind zitten wachten terwijl de wijn voor de volgende gang al lang uitgeschonken was.

Gisteren ook nog gaan eten bij De Kruier. Geen ster en in alle eerlijkheid niet goedkoop. Entrecote met frietjes, groentjes en een saus? Dan betaal je dus 42 + 4 + 6 + 4 EUR. MAAR echt een dikke aanrader. Ook veel klassiekers, ruime porties en alles wat we gegeten hebben zat er bonk op.

De Kruier en Kantientje beetje verder zijn ook twee favorieten adressen van ons.

Waar we ook dikwijls gaan is de Cote Belge, rustig aan het water en altijd wel plek zonder te reserveren en prijs kwaliteit prima.

Afgelopen vrijdag gaan eten in restaurant Dome in Antwerpen. Zeker zijn ster waard, was heel lekker.

Enige minpunten waren dat de sommelier nogal weinig toelichting gaf bij de wijnen en dat de BoB-formule amper 10 euro goedkoper was dan het normale wijnarrangement.

De Kruier en Kantientje beetje verder zijn ook twee favorieten adressen van ons.

Waar we ook dikwijls gaan is de Cote Belge, rustig aan het water en altijd wel plek zonder te reserveren en prijs kwaliteit prima.

Super bedankt! Zien er echt toffe adressen uit ... 'k heb ze op de lijst gezet. :)

Super bedankt! Zien er echt toffe adressen uit ... 'k heb ze op de lijst gezet. :)

De Kruier en Kantientje is eigenlijk echt maar 200m van elkaar dus sowieso dat ge daar al voorbij zijt gereden/gewandeld. :D

Geen idee of ge ook in Zeebrugge komt maar daar kan ik volgende restaurants aanraden

1) Njord - rooftop restaurant met mooi zicht op de jachthaven
2) Martin's Visrestaurant - buitenkant spreekt niet aan maar zeer gezellig binnen
3) Tijdok - niet het meest gezellige restaurant maar o zo lekkere vis en wordt gerund door man en vrouw en sinds kort ook de dochter

Tijdok heeft ook een klein terrasje maar er zijn enorm veel werken daar in de buurt dus niet heel aangenaam momenteel voor buiten te zitten.

En uiteraard ook het 't Werftje maar dat is in principe wel gekend onder de meeste.

De Kruier en Kantientje is eigenlijk echt maar 200m van elkaar dus sowieso dat ge daar al voorbij zijt gereden/gewandeld. :D

Geen idee of ge ook in Zeebrugge komt maar daar kan ik volgende restaurants aanraden

1) Njord - rooftop restaurant met mooi zicht op de jachthaven
2) Martin's Visrestaurant - buitenkant spreekt niet aan maar zeer gezellig binnen
3) Tijdok - niet het meest gezellige restaurant maar o zo lekkere vis en wordt gerund door man en vrouw en sinds kort ook de dochter

Tijdok heeft ook een klein terrasje maar er zijn enorm veel werken daar in de buurt dus niet heel aangenaam momenteel voor buiten te zitten.

En uiteraard ook het 't Werftje maar dat is in principe wel gekend onder de meeste.

Awel ja Kantientje zegt me niets. Maar idd al vaak voorbij gereden. :)

Voor Njord hadden we een reservatie eind vorig jaar, maar de laatste reviews waren zo slecht dat we geannuleerd hebben ... dus nog niet durven gaan eten eigenlijk.

't Werftje bezoeken we wel geregeld. En dat kreeftrestaurant op de hoek ziet er ook goed uit ... The Blue Lobster, maar nog niet geweest.

Awel ja Kantientje zegt me niets. Maar idd al vaak voorbij gereden. :)

Voor Njord hadden we een reservatie eind vorig jaar, maar de laatste reviews waren zo slecht dat we geannuleerd hebben ... dus nog niet durven gaan eten eigenlijk.

't Werftje bezoeken we wel geregeld. En dat kreeftrestaurant op de hoek ziet er ook goed uit ... The Blue Lobster, maar nog niet geweest.

In Njord komen we elk jaar wel is ne keer of 2, laatste keer was eind november en toch prima gegeten en ditto service.

Wel zeer rumoerig als het vol zit.

Maar ik lees idd wel gemengde reviews.

Voor de 28ste, een zondag zoek ik een restaurant van beter niveau aan de kust. Moet geen ster zijn maar wel niveau van ' ten bogaerde Koksijde of hof ter doest in roesbrugge'

Iemand tips? Paar dingen gevonden maar gesloten op zondag.

Carcasse, Eglantier?

Carcasse ben ik wel nog niet geweest en Eglantier heel lang geleden 😶

Vorige week gaan eten in Bistro Blaise (14/20 in Gault Millau) in Marche-en-Famenne.

Heel lekker, zeer verfijnd en schappelijk qua prijs, zeker voor hun drank. (Fles champagne 54 euro in de winkel en bij hen aan 75 euro bijvoorbeeld).

Een aanrader voor wie er eens in de buurt is.

En dat kreeftrestaurant op de hoek ziet er ook goed uit ... The Blue Lobster, maar nog niet geweest.
Al eens geweest, als de wachttijd van 't werftje te lang was. T'is een paar jaar geleden, maar wel ok naar ik mij herinner (maar ik herinner mij niet dat het eruit springt)

Vorige week nog eens naar La table de Maxime (**) geweest. Het was mooi weer dus de aperitief buiten genomen. Het interieur was wat aangepast waardoor je nu vrij dicht op elkaar zit bij sommige tweepersoonstafeltjes. Het eten was top (Maxime kwam ook opdienen aan tafel) en ook een paar leuke wijnen. €700 euro voor 2 personen met alles erop en eraan (de vrouw wel bob wijnen) plus overnachting en ontbijt. De prijs van een 1 ster in Vlaanderen..

Laatst bewerkt:
Vorige week gaan eten in Bistro Blaise (14/20 in Gault Millau) in Marche-en-Famenne.

Heel lekker, zeer verfijnd en schappelijk qua prijs, zeker voor hun drank. (Fles champagne 54 euro in de winkel en bij hen aan 75 euro bijvoorbeeld).

Een aanrader voor wie er eens in de buurt is.
Wij zijn er vorige week ook gaan eten. Was inderdaad een aangename verrassing! We hadden op voorhand laten weten dat ik zwanger ben en dus bepaalde zaken momenteel niet mag eten. Ze hebben dit serieus genomen en gezorgd heeft voor passende aanpassingen in de gerechten met oog voor het gerecht, paste perfect in het plaatje, smaken zaten top! Is een kanshebber voor een ster.
Best wel op tijd reserveren.

Paar weken terug nog eens bij Gasthof Halifax gaan eten. Denk dat ze ons daar niet snel gaan terugzien. Ze zijn best prijzig en bediening was ronduit boertig. Ben half afgeblaft geweest als ik aangaf dat ik bepaalde zaken niet mocht eten, ik stel geen exotische vragen, de meest normale zaken (geen rauwkost op mijn bord, geen ijsblokjes in mijn glas, is de mayonaise zelfgemaakt, is de ijscrème gepasteuriseerd). Hebben meermaals lang moeten wachten op bestelde dranken/ extra portie frietjes etc en hun daar ook meermaals aan moeten herinneren. Geen aanrader!
2 weken terug naar Auberge du Pêcheur geweest, onze ober liep daar half dronken, hij had amper een idee wat hij aan het doen was.
Personeel lijkt toch een moeilijker topic voor restaurants, een mens betaalt op den duur graag iets meer voor een deftig restaurant zoals Bistro Blaise waar je met respect bediend wordt.

Graag wil ik met mijn vriendin naar een goed restaurant gaan in Gent. We zitten in de omgeving van Citadelpark. Zelf heb ik al wel eens een sterrenzaak bezocht, zij nog niet. Het lijkt me wel eens leuk om dat eens samen te doen (vooral de ervaring) in combinatie met bezoek Gent. Welke kunnen jullie aanraden ?
Hier heb ik al gelezen dat Oak en Vrijmoed (maanden van tevoren reserveren) goed aangeschreven staan, al is het moeilijk om er een keuze tussen te maken.

Terug
Bovenaan