Sterrenrestaurants

Boury wil’k zo graag is gaan. Heb me voorgenomen dit jaar is ne 3* te doen en boury kwam als defstige qua prijs eruit. Eind september ga ik is bij innesto eten. Ook al lang op t lijstje van limburgse zaken staan waar ik nog ni ben geweest.

Vrijdag gegeten bij Bel-Etage in Knokke. Een huiskamerrestaurant, en met ons inclusief 13 gasten. Het personeel bestaat uit exact de eigenaar die ook kookt, opdient, afwast, etc. En op die service is niets op aan te merken. Keuken is vrij klassiek, en zéér lekker. Scoort 14/20 op GM dacht ik.

Prijs kwaliteit wel wat aan de dure kant. Voor een 5 gangen met huiswijnen - er is niet echt een aangepaste wijnen formule - met aperitief en koffie 326 EUR.

Vrijdag gegeten bij Bel-Etage in Knokke. Een huiskamerrestaurant, en met ons inclusief 13 gasten. Het personeel bestaat uit exact de eigenaar die ook kookt, opdient, afwast, etc. En op die service is niets op aan te merken. Keuken is vrij klassiek, en zéér lekker. Scoort 14/20 op GM dacht ik.

Prijs kwaliteit wel wat aan de dure kant. Voor een 5 gangen met huiswijnen - er is niet echt een aangepaste wijnen formule - met aperitief en koffie 326 EUR.
Dus die gast draait elke vrijdagavond €4K omzet op zijn eentje. Lekker

Net gereserveerd voor avondje in Bo Raan in Knokke.
Nog nooit een sterrenrestaurant gedaan dus ik ben benieuwd. De hoofdzakelijke reden dat we gaan is wel omdat we beiden gek zijn van Thais eten.

Nog nooit een sterrenrestaurant gedaan dus ik ben benieuwd. De hoofdzakelijke reden dat we gaan is wel omdat we beiden gek zijn van Thais eten.

Staat hier ook op't lijstje :)
Laat zeker weten hoe het was.

Woensdag gaan eten bij Gellius. Dé gastronomische Italiaan in Knokke die we al een tijdje wilden proberen. Echt heel goed ... elk gerecht een pareltje en puur. Enkel Italiaanse invloeden. Aangepaste wijnen zijn er niet echt, maar bij elke gang stelde ze wel een glas voor van de kaart. We zijn voor de 6-gangenmenu gegaan inclusief wijn, water en mokka een kleine 350 EUR kwijt. Prijs kwaliteit zeker goed. Bediening was erg goed, vriendelijk ... enkel het interieur is nogal donker. Er zijn ook geen ramen in het restaurant, eigenlijk ideaal om een keer te bezoeken in de winter. Aanrader, hier gaan we meer naar toe!

Dan donderdag gaan eten in La Rigue. Lang verhaal kort het is goed, maar ook gewoon dik overpriced. Een gin-tonic van 23 EUR, garnaalkroketten van 28 EUR en een videe van 48 EUR. Dan mag je toch wel heel kritisch zijn. Fantasieloze GT met magere botanicals. De garnaalkroketten waren qua smaak goed, maar wat platte korst. Ook hadden er meer garnalen in de vulling mogen zitten. Die vol-au-vent was wel erg goed met kalfszwezeriken en garnalen. Enkel dat koekje was veel te zwaar, had veel luchtiger gemogen.

Voor de rest, ge zit véél te dicht op elkaar. Ge zit bijna gewoon mee in de conversatie van de buren links en rechts.

De service is ook niet al te super. Onze apero stond eerst bij de buren op tafel. En die mensen hun wijn die ze uiteindelijk bestelde, hadden ze ook niet meer binnen. Zelf hadden we een fles witte wijn besteld die bij het proeven veel te warm stond. Ik maak de opmerking. "Ja we lossen dat wel op met de ijsemmer". Ze zetten de wijn in de ijsemmer terwijl we verder aperitieven. Pas een half uur later, kwam er ene langs met een emmerke met ijsblokskes die de ijsemmer vulde. Eventjes later bij de eerste gang was de wijn iets kouder, maar nog niet zoals het moest zijn. Ik mocht van m'n vrouw geen opmerking meer geven, anders kwam ik mss als een lastpost over. Enfin, later op de avond was het ok. Maar ook ... niet bijschenken en er 2 tot 3 keer achter moeten vragen. De wijn stond niet binnen handbereik.

We waren een 360 EUR kwijt met 2, zonder koffies. We hadden als dessert beiden de Café Glacé genomen. Dus ja, 't is er niet slecht. Ga ik er in't kort nog naar toe? Nee ... 't heeft me niet overdonderd en voor een brasserie waar ge op elkanders schoot zit, vind ik het erg duur. De 50 EUR die ik had betaald bij reservatie, zijn ze ook vergeten er af te trekken. Daar heb ik 's morgens ook nog voor moeten terugbellen, want ik was het de avond zelf ook vergeten.

@Kattekrab Na hun gloeiende recensie is HLN weer op aarde gedaald en niet meer zo positief:

Voor 360 euro kan je elders toch beter eten, zeker voor de betere klassiekers. De 24 euro van de parking komt er ook nog bij...

Onlangs naar Hof van Cleve geweest, we zaten aan ne goei 1600 euro voor 2 personen (er zat ne fles champagne van 250 euro aangevuld met wijn van 30 euro per glas en ne duvelke van 20 euro vo ne glas). Wie ben ik om Gault Millau tegen te spreken? Twas top van begin tot het einde. Gerechten en bediening uitzonderlijk goed. Enig minpuntje: De kaaswagen bevat een iets te beperkte selectie. Een geslaagde avond, het eten was overduidelijk ni weggelegd voor de verkes en de Thank You BJ vant vrouwke was eveneens in the pocket 🥰

Laatst bewerkt:
Onlangs naar Hof van Cleve geweest, we zaten aan ne goei 1600 euro voor 2 personen (er zat ne fles champagne van 250 euro aangevuld met wijn van 30 euro per glas en ne duvelke van 20 euro vo ne glas). Wie ben ik om Gault Millau tegen te spreken? Twas top van begin tot het einde. Gerechten en bediening uitzonderlijk goed. Enig minpuntje: De kaaswagen bevat een iets te beperkte selectie. Een geslaagde avond, het eten was overduidelijk ni weggelegd voor de verkes en de Thank You BJ vant vrouwke was eveneens in the pocket 🥰
€1600 voor een dinertje… bloody hell.

Ik ben donderdag is bij Baracca geweest in Leuven. Aanrader voor een gezellig avondje als food sharing uw ding is!

Ze zouden er ook goede pizza’s hebben maar die zal k volgende keer eventueel is uitproberen 😃

20eur voor een Duvel?
Ik snap het concept van veel geld betalen voor culinaire hoogstand. Maar dat is gewoon uw broek aftrekken en laten gebruiken to be honest.

Staat hier ook op't lijstje :)
Laat zeker weten hoe het was.
Niet aan twijfelen, gewoon doen. Is een toprestaurant. Qua prijs ongelofelijk betaalbaar, heerlijke thaise keuken en heel ongedwongen qua sfeer.

Als ge van de streek zijt, hun take-away is ook magnifiek & betaalbaar.

20eur voor een Duvel?
Ik snap het concept van veel geld betalen voor culinaire hoogstand. Maar dat is gewoon uw broek aftrekken en laten gebruiken to be honest.
Ik ging exact hetzelfde quoten. Er is niks maar dan ook niks die die prijs kan rechtvaardigen in mijn ogen als dit gaat om een gewone Duvel.

Dat Duvel zoveel kost verbaast me niet meer, meerdere restaurants hebben een stevige meerprijs op gewone dranken. Sommigen rekenen zonder morren tegen 10 euro voor een cola. De koffie achteraf kost 15 tot 25 euro omdat je betaalt voor de madeleines, marshmallows, chocolaatjes die erbij komen.

Terug
Bovenaan