Sterrenrestaurants

Vorige week nog is gaan eten in Sel Gris op den dijk van Heist, ga er elk jaar wel is naartoe en blijft toch steeds goed

5 gangen menu, aangepaste wijnen en €200 pp kwijt met aangepaste wijnen, water en koffie.
 
Vorige week nog is gaan eten in Sel Gris op den dijk van Heist, ga er elk jaar wel is naartoe en blijft toch steeds goed

5 gangen menu, aangepaste wijnen en €200 pp kwijt met aangepaste wijnen, water en koffie.

Da's eigenlijk mijn all-time favoriet. Ik ga daar al jaren ... klassiek, maar echt consistent goed keer op keer.
 
Da's eigenlijk mijn all-time favoriet. Ik ga daar al jaren ... klassiek, maar echt consistent goed keer op keer.

Idd heel klassiek maar op geen enkel gerecht iets aan te merken.

Je moet zeker is Caillou proberen (Knokkestraat in Heist), zelfde eigenaar en de sous chef van sel gris is nu daar de chef geworden samen met de iemand van de zaal van sel gris die nu gastvrouw is.

Geen ster maar 15/20 op de Gault Millau
 
Idd heel klassiek maar op geen enkel gerecht iets aan te merken.

Je moet zeker is Caillou proberen (Knokkestraat in Heist), zelfde eigenaar en de sous chef van sel gris is nu daar de chef geworden samen met de iemand van de zaal van sel gris die nu gastvrouw is.

Geen ster maar 15/20 op de Gault Millau

Staat nog op het lijstje :)

Toevallig Dunas al gedaan? Concept van dezelfde van Cuines33 dacht ik, maar ik lees heel wisselende ervaringen.
 
Staat nog op het lijstje :)

Toevallig Dunas al gedaan? Concept van dezelfde van Cuines33 dacht ik, maar ik lees heel wisselende ervaringen.

Enkel de lunch menu toen ze net open waren.

Wandelden er voorbij met men ouders en de kindjes, was nog plek voor 2 dus ben met men vriendin iets gaan eten en de ouders terwijl ne wafel met de kinderen ergens anders :unsure

Bediening was ondermaats, moesten 10 minuten wachten vooraleer ze een kaart kwamen brengen, dan nog is 10 min om te vragen of we al iets wilden drinken.

Eten was wel zeer goed, maar was pas open en ge voelde dat ze nog niet op elkaar waren ingespeeld.

De vriendin kreeg ook verkeerde aperitief en ik kreeg verkeerde wijn.

Mijn ouders zijn er onlangs met vrienden geweest en die vonden het wel top dus vermoed dat de “kinderziektes” er uit zijn.
 
Enkel de lunch menu toen ze net open waren.

Wandelden er voorbij met men ouders en de kindjes, was nog plek voor 2 dus ben met men vriendin iets gaan eten en de ouders terwijl ne wafel met de kinderen ergens anders :unsure

Bediening was ondermaats, moesten 10 minuten wachten vooraleer ze een kaart kwamen brengen, dan nog is 10 min om te vragen of we al iets wilden drinken.

Eten was wel zeer goed, maar was pas open en ge voelde dat ze nog niet op elkaar waren ingespeeld.

De vriendin kreeg ook verkeerde aperitief en ik kreeg verkeerde wijn.

Mijn ouders zijn er onlangs met vrienden geweest en die vonden het wel top dus vermoed dat de “kinderziektes” er uit zijn.

Thanks!
Eerst Caillou eens doen dus. :)
 
Hof van Cleve dadelijk naar 2 sterren, naast de Sir Kwinten die van 1 naar 2 gaat. Boury & Zilte blijven mooi op 3 stuks zitten.
Geen grote noemenswaardige surprises in de nieuwe toekenning.

Die Kwinten kennen we nog niet, dus moeten we eens proberen. Zilte staaT al opnieuw ingeboekt voor later dit voorjaar, Boury gaan we ongetwijfeld ook nog wel eens heen, maar zal eerder late najaar zijn terug.
 
Julien zijn eerste ster, wat mij betreft dik terecht. Ik denk ook niet dat het daar op termijn bij gaat blijven tbh.
 
Sir kwinten was al gereserveerd voor over een paar maand. Benieuwd hoeveel extra het gaat kosten...

Onlangs bij Bachtekerke gaan eten. Geen ster maar wat mij betreft een betere ervaring dan de meeste 1* restaurants die ik al gedaan heb (met uitzondering van Kelderman). En: een restaurant dat kiest voor à la carte in plaats van een menu, was ook nog wel eens aangenaam.
 

De tol van presentatie/bediening? Soms wel geschrokken van aantal personeelsleden en de bijhorende kosten, en bepaalde winsten.
 
Sir Kwinten al gedaan ... klassiek, erg lekker, erg goede wijn pairings. Het grootste nadeel vond ik dat het best luidruchtig was.
 
Sir kwinten was al gereserveerd voor over een paar maand. Benieuwd hoeveel extra het gaat kosten...

Onlangs bij Bachtekerke gaan eten. Geen ster maar wat mij betreft een betere ervaring dan de meeste 1* restaurants die ik al gedaan heb (met uitzondering van Kelderman). En: een restaurant dat kiest voor à la carte in plaats van een menu, was ook nog wel eens aangenaam.

Ik vond Bachtekerke lekker, maar toch minder verrassend of verfijnd dan een aantal niet-sterren restaurants zoals Bistro B23 of Schatteman.

In die zin volg ik Gault Millau wel waar Bachtekerke 14/20 (wat al een zeer degelijke score is voor een niet-sterrenrestaurant) krijgt maar Schatteman bv. 16/20
 
Terug
Bovenaan