Elevator
Active member
Mouth of Madness is wel Lovecraft gebaseerd, niet King![]()
Zei ik ook niet, Mormel bracht het aan.
Al betreft het verhaal wel een schrijver dacht ik.
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mouth of Madness is wel Lovecraft gebaseerd, niet King![]()
De laatste nieuwe van King is best goed, het is (weer) een reeks kortverhalen die best wel goed zijn.
Als kind ben ik fan geworden van King door zijn kortverhalen, en deze reeks is best sterk. Goed om 1 verhaal te lezen voor het slapen gaan en het zo te spreiden.
![]()
Was mijn eerste King ooit, toen ik 12 was ofzo, blijft ook één van mijn all-time King favorites.Needful Things (Noodzaak) is voor mij zijn beste. Leland Gaunt! Insomnia vond ik ook heel goed, ligt hier te wachten op een reread na al die jaren.
Minder goed dan zijn vroegere verhalenbundels, maar beter dan zijn novels van de laatste 5 jaar imo.Ben deze aan het lezen. Totnutoe vind ik het wel minder sterk dan zijn andere bundels kortverhalen.
Danny Coughlin's bad dream is goed, al is dat meer een novella dan een kortverhaal.
The fifth step vond ik ook goed.
Ik vind het ook een vreemde comment...na een vijftiental SK te hebben gekezen vond ik 22-11-1963 veruit zijn beste boek gevolgd door The Institute22-11-1963 traag???? Amai. Ik heb mij letterlijk geen seconde verveeld met dat boek. Je zit toch geen seconde stil in dat boek? Er gebeurt de hele tijd vanalles? Terug in de tijd, plan lukt niet, andere aanpak, opnieuw terug in de tijd, er gebeurt vanalles in die ene keer (wil geen spoilers geven) enz…
Enkele jaren ben ik wat meer beginnen lezen en fan geworden van King zn schrijfstijl. Ik vraag me dan af of er nog zo auteurs zijn in zn genre. Ondertussen al ongeveer 10 a 15 boeken uit. Mijn favoriete waren tot nu:Welk SK boek raden jullie aan voor een beginnende lezer? Ik ben eerder fan van fantasy dan van horror.
Als fantasy fan?Welk SK boek raden jullie aan voor een beginnende lezer? Ik ben eerder fan van fantasy dan van horror.
Zou ik persoonlijk nooit aan een Stephen King "beginner" aanraden of ze raken niet voorbij GunslingerBizar dat De Donkere Toren-reeks nog niet vernoemd werd, zijn top-(fantasy)werk immers imo.
.