Start Wielerseizoen 2024

Amai die ronde van Oman komt vroeg aan. Al elke dag te laat om te kijken. (Weet wel niet waar ik zou moeten kijken). Yates doet zijn broertje na en pakt de eindzege. Hirt 2e. Hopelijk komt die weer wat boven drijven. Vorig jaar echt nergens geen enkel uitslag en veel werk voor Evenepoel heeft hij toen ook niet verricht.

1e rit Ruta del Sol geannuleerd, omdat er te weinig politieagenten zijn door boerenprotesten.

Ik begin er toch wel wat schrik in te krijgen voor onze koersen binnenkort.
We zien elk jaar die boeren aan de kant van de weg staan tijdens wat koersen en dat is oké, maar evengoed gaan ze het zwaarder aanpakken nu, want Vlaanderen is de koers.
Wat als ze een kleine weg blokkeren voor uren aan een stuk, zowel langs voren als achteren? Het peloton dus in een sandwich.

Ruta del Sol serieus aangepast, etappe van morgen ook geschrapt, etappe 3 wordt nu een tijdrit , ook de laatste etappes ingekort. Jammer. De Algarve duidelijk de betere keuze dit jaar.

Het kwaliteitsverschil qua deelnemersveld is dit jaar wel echt gigantisch. Als je PCS er bij neemt dan kom je in Algarve aan 21 starters uit de top 100, in de Ruta del Sol amper 9. En namen die nog net in de top 100 vallen zijn dan Menten, Van Gils en Poels. In Algarve zijn dat mannen als Geoghegan Hart, Thomas, Trentin of Stuyven ...

Algarve kan al een paar jaar niet klagen qua deelnemers veld. Terecht ook vind het een mooie koers met een mooi afwisselend parcours. Er zit wat voor elks in. Mooie streek, mooi weer. Als de hotels ook nog in orde zijn dan snap ik wel waarom zovelen hier hun voorjaar willen voorbereiden.

De Algarven is toch al enige jaren een vaste waarde als het aankomt op mooie deelnemerslijsten en mooie koers in het algemeen?
Dit mag dan wel geen WT etappekoers zijn, maar 1000x liever dit dan koersen in de zandbak en 2x aankomst op een jebel.
Zoals ik eerder al zei start het echt vanaf de Algarven.

Voor vandaag heeft iedereen het over die slotklim die niet zo lastig is dat is in het verleden wel al gebleken maar ze vergeten blijkbaar dat er dit jaar een andere aanloop is. De klim ervoor is toch wel pittig 3.8km aan 8% dat is wel wat anders dan de 6km aan 6% die ze de voorbije jaren voor de wielen kregen. Als SQ of een andere ploeg het echt lastig wil maken zijn er toch wel mogelijkheden. Die top ligt op minder dan 14km van de streep. Slotklim is +7km lang dus is niet dat er nog een vallei of zo tussenzit waarin alles nog weer samenkomt.

Voor vandaag heeft iedereen het over die slotklim die niet zo lastig is dat is in het verleden wel al gebleken maar ze vergeten blijkbaar dat er dit jaar een andere aanloop is. De klim ervoor is toch wel pittig 3.8km aan 8% dat is wel wat anders dan de 6km aan 6% die ze de voorbije jaren voor de wielen kregen. Als SQ of een andere ploeg het echt lastig wil maken zijn er toch wel mogelijkheden. Die top ligt op minder dan 14km van de streep. Slotklim is +7km lang dus is niet dat er nog een vallei of zo tussenzit waarin alles nog weer samenkomt.
Ergens de rit te volgen?

1e rit Ruta del Sol geannuleerd, omdat er te weinig politieagenten zijn door boerenprotesten.

Ik begin er toch wel wat schrik in te krijgen voor onze koersen binnenkort.
We zien elk jaar die boeren aan de kant van de weg staan tijdens wat koersen en dat is oké, maar evengoed gaan ze het zwaarder aanpakken nu, want Vlaanderen is de koers.
Wat als ze een kleine weg blokkeren voor uren aan een stuk, zowel langs voren als achteren? Het peloton dus in een sandwich.
Daar is wel een oplossing voor

Terug
Bovenaan