Special Forces: Wie durft wint

Bestaat er dan een zogezegde TIER lijst van die special forces, of zijn dat persoonlijke meningen? :)
Er bestaat geen zo'n ranglijst.
Alle trainingen komen min of meer overeen dus de resultaten zullen ook wel overeenkomen.
Grotere landen kunnen natuurlijk vissen uit een grotere vijver.

Bij de Britse SAS is er natuurlijk een grotere traditie, komen veelvuldig voor in boeken en films, verzorgen hun PR....
Vandaar dat sommigen -zeker vanuit een typisch Belgisch minderwaardigheidscomplex- denken dat zij de enige échte zijn en de rest maar derderangs.
 
Het enigste wat je hebt is een verschil tussen Tier 1 en Tier 2 units. Maar niemand buiten de mensen die in het vak zitten weten hoe de trainingen er exact uitzien.
 
De opleiding van SF's zal tussen landen idd wel niet heel veel verschillen. Wel kunnen demografisch grotere landen de toelatingseisen misschien wat verscherpen, aangezien de vijver waar ze in kunnen vissen veel groter is dan België met z'n max. paar miljoen mensen die de geschikte leeftijd hebben.
Het grote verschil zal 'em vooral in het officierenkorps zitten. De officieren bij de Green Berets of de SEALs beschikken over pakken meer ervaring (en zijn dus ook beter) dan de Belgische SF's die eigenlijk het gros van de tijd een redelijk ceremoniële functie hebben.

Dan over het programma: Jip en Janneke onder de BV's die eens wat in een avontuurlijk programma wilt meedoen. No way dat dit representatief is voor zelfs nog maar een deel van de opleiding. En voor de rest: na één aflevering is het al duidelijk dat GLB ook als mens één grote grap is. Typische fils-à-papa zoals de MR vol mee loopt.
 
Dan over het programma: Jip en Janneke onder de BV's die eens wat in een avontuurlijk programma wilt meedoen. No way dat dit representatief is voor zelfs nog maar een deel van de opleiding. En voor de rest: na één aflevering is het al duidelijk dat GLB ook als mens één grote grap is. Typische fils-à-papa zoals de MR vol mee loopt.

Haha dit dus. Net het grootste deel van afl. 1 bekeken - ik wist niet dat dit een humoristisch programma was.

"Ja ik zoek altijd de limieten op."
"Ik hoop dat dit me als mens kan veranderen"
:rofl: wat een fake circus
Dat is precies echt de beau monde die eens een berg op moeten wandelen.

En Bouchez is zo het type dat je nooit ofte nimmer zou willen volgen in een gevecht. Als die ooit premier wordt overweeg ik om te verhuizen naar het buitenland. Zijn haar zit wel altijd goed, dus chapeau.

Er zijn daar maar 2-3 deelnemers die wel kunnen afzien, o.a. Van Tichelt.
En ik ben heel blij dat ik sommigen gewoon totaal niet ken, omdat ik zo weinig tv kijk (en quasi nooit vtm): who the fuck zijn Nick Bril, Hannelore Simoens, Davy Parmentier en Francisco Schuster :unsure: Hebben we die mensen nodig?
 
Waarom moet dat nu inderdaad weer met een aantal bv's zijn. Een plus had bijvoorbeeld geweest om dit met allemaal topsporters te organiseren en nee dan bedoel ik geen Darters erbij of ne wereldkampioen Snooker. Dan hadden we gezien wat echt tot de limiet gaan is. Je ziet bij Van Tichelen meteen al een andere insteek en is niet zo betuttelend als die andere, wat ook nodig is...Is de houdbaarheidsdatum van Koen Wauters nu nog niet overschreden, zeg... Ik was al blij dat ik hem niet moest meemaken in de Masked Singer. Alhoewel hij misschien toch een meerwaarde is t.o.v. Andy Peeleman :sarcastic:.Moeten wij er ons nu echt op liggen verheugen om een Laura Tesoro te zien afzien, omdat ze zich zelf toch veel te veel overschat in haar werkelijke kunde? Ik heb eigenlijk echt medelijden met die ex commando's die heel dit circus moeten begeleiden. Heel u carriere afgezien om dan een bende kleuters te gaan begeleiden met nul kans op slagen.
 
Haha dit dus. Net het grootste deel van afl. 1 bekeken - ik wist niet dat dit een humoristisch programma was.

"Ja ik zoek altijd de limieten op."
"Ik hoop dat dit me als mens kan veranderen"
:rofl: wat een fake circus
Dat is precies echt de beau monde die eens een berg op moeten wandelen.

En Bouchez is zo het type dat je nooit ofte nimmer zou willen volgen in een gevecht. Als die ooit premier wordt overweeg ik om te verhuizen naar het buitenland. Zijn haar zit wel altijd goed, dus chapeau.

Er zijn daar maar 2-3 deelnemers die wel kunnen afzien, o.a. Van Tichelt.
En ik ben heel blij dat ik sommigen gewoon totaal niet ken, omdat ik zo weinig tv kijk (en quasi nooit vtm): who the fuck zijn Nick Bril, Hannelore Simoens, Davy Parmentier en Francisco Schuster :unsure: Hebben we die mensen nodig?
Imo hebben we meer Hannelore Simoens nodig 😁 over de rest heb je gelijk. Zeker als ze dan nog 1 Franstalige in die groep smijten die geen Nederlands spreekt. Ugh
 
Waarom moet dat nu inderdaad weer met een aantal bv's zijn. Een plus had bijvoorbeeld geweest om dit met allemaal topsporters te organiseren en nee dan bedoel ik geen Darters erbij of ne wereldkampioen Snooker. Dan hadden we gezien wat echt tot de limiet gaan is.
Hoewel dat interessantere tv is voor de prestaties zijn die BV's en Bouchez gewoon op zich al reclame voor het programma. Zelfs De Afspraak had het erover, wat er te zien was is minder belangrijk dan de kandidaten. Ik denk dat VTM daar meer achter aan gaat dan zoeken naar mensen die sneller en harder kunnen gaan in een head to head met echte special forces.
 
Het wordt m.i. pas echt gênant wanneer de Franstalige operator in het gezelschap Bouchez in quasi vlekkeloos Nederlands beoordeelt.

Bro zegt al 3 jaar ofzo dat hij Nederlands aan het leren is. Hij is precies nog trager in iets leren dan dat hij kan lopen.
Maarja, dat denken van "ahja iedereen zal mijn Frans wel moeten verstaan" is iets wat bij het totaalplaatje van blaaskaak hoort, zeker?
Zou er niet van verschieten moest die in Thailand ofzo nog altijd alleen Frans praten.

Ik wil die reservistenopleiding die hij zogezegd doet nog wel eens zien.
 
Wat een grap dit hele programma imo. Als je meedoet bereid je dan tenminste voor op wat er gaat afkomen of doe gewoon niet mee. Ze konden gewoon iedereen naar huis sturen buiten de Dirk.

GLB is een blaaskaak eerste klas amai. Die geeft al zo vlug op, maakt de politiek van ons land nog belachelijker dan ze al is imo. :unsure:

Die Laura Tesoro begint te wenen na 1 uur al??? Die voormalige SOF operatoren moeten toch ook wel denken wtf is dit, gelukkig is de paycheck goed.
 
Net ook eens een stukje bekeken, en de vermoedens die ik had na het bekijken van de reclame werden bevestigd. Een zwaar afgezwakte versie van het origineel waarin, buiten Laura Tesoro, een groep uitgerangeerde BV’s en mensen die in de buurt van een BV werken elkaar continu schouderklopjes gaan geven omdat ze 5 burpees hebben gedaan.

Toen Koen na die basis tests tegen die instructeur zei dat het beter had gegaan als ze nog niets anders hadden gedaan dacht ik: “moest dit de originele SAS versie geweest zijn dan had heel de groep nu 10 km kunnen lopen”.

En dan de Louis, hoe triestig kan je als vent zijn. Bij die proef met de jerrycans had ik er waarschijnlijk een over zijn hoofd uitgekapt. Een absolute kloefkapper.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Herpakt? Niks van! Laat duidelijk zien wat voor iemand hij is. Hij zegt ook meermaals dat het een spel is. En toen hij daar naar beneden kwam met dat touw nog effe duidelijk maken waarom hij meedoet (verwiizen naar Magnette).

Maakt een héél slechte beurt. Gelukkig voor hem gaat hij hier niet veel last van ondervinden want enkel Vlaamse kijkers.
 
Dieje GL, die is het er toch om aant doen. Kan toch niet dat die werkelijk zo zwak is.
 
Ergste is dat hij dat waarschijnlijk beschouwde als promo. Zo grappig om zijn woorden te horen en dan zijn daden te zien.. We zouden kunnen zeggen.. het is dan ook een politieker.. maar ik heb wel nog altijd het vertrouwen dat Georges Louis toch van het ergste soort is qua ego en zijn goedpraten.

Om dan nog het slachtoffer af te hangen en politieke spelletjes te betrekken. Triestig sujet.
 
Terug
Bovenaan