Special Forces: Wie durft wint

sniper80

Active member
Op 1 mei startte het nieuwe VTM programma Special Forces: Wie durft wint
waarin een aantal bekende koppen een week lang een training ondergaan in de stijl dat onze Special Forces moeten ondergaan.

1400


Deelnemers:
- zangeres en presentatrice Laura Tesoro
- acteur en presentator Francisco Schuster
- zanger en presentator Koen Wauters
- ex-basketbalspeelster Ann Wauters
- MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez
- ex wielrenner Francesco Planckaert
- neuroloog Steven Laureys
- sterrenchef Nick Bril
- politiek journaliste Hannelore Simoens
- voormalig Judoka Dirk Van Tichelt
- creatief directeur VTM Davy Parmentier

Ik vond de eerste aflevering best vermakelijk. Het ziet er behoorlijk stevig uit, en er was al een eerste vrij onverwachte afvaller.
Of 1 van de luie kandidaten het bewust rustig speelde in de eerste aflevering gaan we volgende week zien :)
 
Eerste aflevering gezien, het is wel te bekijken, maar toch een aantal bedenkingen:

* De organisatie verloopt vrij random en gemoedelijk, alsof het eerder een teambuilding is bij outside.

* Ik begrijp dat camouflage belangrijk is, maar het kleurenpalet van de eerste aflevering bestond uit welgeteld 1 kleur: zandkleur.

* De presentatie van het programma ontbreekt ergens, ik mis een soort host die de boel leidt.

* De instructeurs stralen niet echt de autoriteit uit zoals in kamp Waes of de Uk-versie ...

Vooral benieuwd hoe het verder evolueert...
 
Bouchez komt er op zijn zachtst gezegd toch echt niet positief uit. Dat Van Tichelt hier goed ging scoren was natuurlijk wel te verwachten.

leuke tv, ben benieuwd naar het vervolg!
 
Iemand die kan vergelijken met SAS Who Dares Wins?

Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze hiermee hetzelfde niveau halen. Ant en z'n team zijn toch een geheel ander niveau denk ik.
 
Diene Bouchez wist je al op voorhand... veel te veel blabla over zichzelf zonder ook maar enig besef hoe snel maskertjes afvallen.
Hopelijk goeie les voor zichzelf mbt zijn job.
En zijn opname als reservist zal hij misschien toch opnieuw overwegen hierna? Maar dat volgt nog wel in de komende afleveringen zekers :biglaugh:
 
Diene Bouchez wist je al op voorhand... veel te veel blabla over zichzelf zonder ook maar enig besef hoe snel maskertjes afvallen.
Hopelijk goeie les voor zichzelf mbt zijn job :biglaugh:
Toch wel pijnlijk nadat hij zich een tijd geleden als reservist had laten opschrijven zodat hij in geval van nood het vaderland kan verdedigen.
 
Kan zo'n programma nu nooit eens gemaakt worden zonder een politicus erin?

Vreemde zet trouwens van Bouchez om hier aan mee te doen. Je weet dat je hier enkel positief gaat uitkomen als je jezelf 200% dubbelplooit. Hij zou ondertussen toch moeten weten hoe de media werkt...

Of het is een slinkse truuk van N-VA bastion VTM om Bouchez op een eenvoudige manier in een slecht daglicht te plaatsen :oi22::oi22::oi22:
 
De kenners weten het natuurlijk al langer, maar Van Tichelt heeft zijn bijnaam (de Beer van Brecht) écht niet gestolen.
 

Deze matige recensie doet me net willen kijken, puur om Georges-Louis Bouchez te zien pruilen.
Ook exact gekeken om die reden, did not disappoint :)
Zijn manbun en stoere praat in het begin maken het af.
 
Ik denk dat VTM ook gokte dat Bouchez als vermaarde egotripper de show zou stelen. Dat hij eigenlijk op zijn bek gaat met zijn grootspraak is de extra kers op de taart. Het geeft het programma de beoogde aandacht.
 
Die Davy Parmentier steken ze toch ook overal in he... 0,0 meerwaarde aan eender welk programma dat hij meedoet.
Idd, garantie dat ze die er ook niet slecht gaan doen uitkomen.

Ik vind het een beetje een flauw afkooksel van Kamp Waes. Ik ga wel blijven kijken omdat ik ze graag zie ploeteren maar VTM bokst toch een paar niveau's lager imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb de eerste aflevering gezien en dit lijkt meer op een teambuilding, gegeven door ex-SF'ers. Er lijkt ook geen enkele affiliatie met het Belgische leger in het programma te zitten. Ook het feit dat de deelnemers BV's zijn met een (naar SF-normen) zwakke conditie, maakt dit een eerder flauw afkooksel van Kamp Waes.
 
Die Davy Parmentier steken ze toch ook overal in he... 0,0 meerwaarde aan eender welk programma dat hij meedoet.
Die deed wellicht mee net omdat Bouchez meedeed, heb je hem zien gaan toen hij de beentjes van Bouchez kon helpen masseren :biglaugh:
 
Idd, garantie dat ze die er ook niet slecht gaan doen uitkomen.

Ik vind het een beetje een flauw afkooksel van Kamp Waes. Ik ga wel blijven kijken omdat ik ze graag zie ploeteren maar VTM bokst toch een paar niveau's lager imo.
En kamp Waes was al zo zwak i.v.m. Who Dares Wins.
 
Ik heb vroeger wel een paar seizoenen van het Britse "SAS Who Dares Wins" gekeken. (deels te vinden op youtube)

Vrij heftige reeks, en ook echt wel een intens boot camp, fysiek + mentaal enz.
Die hebben ook al een celebrity versie gehad, die uiteraard een pak minder intens was.

Maar wel benieuwd naar de Vlaamse versie. Kamp Waes was al een pak softer dan dat brits programma, dus als dit een flauw afkooksel is van Kamp Waes (met BV's) verwacht ik er niet veel van...
 
Terug
Bovenaan