Special Forces: Wie durft wint

En kamp Waes was al zo zwak i.v.m. Who Dares Wins.
Waarom persé die vergelijkingen maken? Ik vind SAS Who Dares Wins maar niks terwijl ik Kamp Waes en dit wel aangename tv vind.

Tuurlijk dat die proeven veel moeilijker zouden kunnen zijn, maar dan zou je vermoedelijk die BV's niet kunnen overtuigen om mee te doen. Ik vind het net leuk om bijvoorbeeld die ene topdokter eens in een gans andere setting bezig te zijn en ook hoe de teamspirit er al dan niet is bij sommige BV's
 
Waarom persé die vergelijkingen maken? Ik vind SAS Who Dares Wins maar niks terwijl ik Kamp Waes en dit wel aangename tv vind.

Tuurlijk dat die proeven veel moeilijker zouden kunnen zijn, maar dan zou je vermoedelijk die BV's niet kunnen overtuigen om mee te doen. Ik vind het net leuk om bijvoorbeeld die ene topdokter eens in een gans andere setting bezig te zijn en ook hoe de teamspirit er al dan niet is bij sommige BV's
Omdat VTM het format van SAS Who Dares Wins gebruikt?

Ik snap de vergelijking die hier continu gemaakt wordt met Kamp Waes niet. Dat was iets dat erop trok of zowat gefaked was er van, maar uiteindelijk toch een ander programma was.
 
Ik snap echt niet hoe Bouchez zo’n slechte conditie heeft. Die zei nog dat ie juist zijn fysieke proeven had gedaan om als reservist opgenomen te worden. En hier faalt hij op elke leveltest wtf?
 
Ik heb vroeger wel een paar seizoenen van het Britse "SAS Who Dares Wins" gekeken. (deels te vinden op youtube)

Vrij heftige reeks, en ook echt wel een intens boot camp, fysiek + mentaal enz.
Die hebben ook al een celebrity versie gehad, die uiteraard een pak minder intens was.

Maar wel benieuwd naar de Vlaamse versie. Kamp Waes was al een pak softer dan dat brits programma, dus als dit een flauw afkooksel is van Kamp Waes (met BV's) verwacht ik er niet veel van...
Het is een celebrity-versie met enkele 50 plussers, natuurlijk is dat minder zwaar dan de SAS-versie met onbekende deelnemers.
De Engelse afleveringen zagen er ook telkens harder uit door het slechte weer in Schotland en het vele geroep en getier van de Britse operators.
Dat roepen en tieren zit veel minder in onze aard.
Wat niet wil zeggen dat onze elite troepen (Para's, SF) slechter zijn dan de Britse.

De oefeningen op de eerste dag van de VTM-versie waren nu ook niet zo soft, zonder specifieke voorbereiding zouden er héél véél al de eerste dag plooien.
 
Ik snap echt niet hoe Bouchez zo’n slechte conditie heeft. Die zei nog dat ie juist zijn fysieke proeven had gedaan om als reservist opgenomen te worden. En hier faalt hij op elke leveltest wtf?
Kwam vooral over als iemand met weinig doorzettingsvermogen.
Hopelijk zijn de rest van onze reservisten van een ander kaliber.
 
Die SF’ers kramen ook maar wat uit.

Eerst zeggen ze dat pijn en vermoeidheid enkel in uw hoofd zit en ge maar mentaal sterk genoeg moet zijn om door te bijten.

Daarna als er ene geblesseerd uitvalt zeggen ze dat ze niks zijn met mensen die hun limieten niet kennen en zichzelf schade toebrengen aan hun lichaam.

Wat is het nu eigenlijk :unsure:
 
SAS was ook wat langer dan amper een week als ik me niet vergis, alleen al daarom is dit een beetje een ridicule versie/flauw afkooksel
 
Die SF’ers kramen ook maar wat uit.

Eerst zeggen ze dat pijn en vermoeidheid enkel in uw hoofd zit en ge maar mentaal sterk genoeg moet zijn om door te bijten.

Daarna als er ene geblesseerd uitvalt zeggen ze dat ze niks zijn met mensen die hun limieten niet kennen en zichzelf schade toebrengen aan hun lichaam.

Wat is het nu eigenlijk :unsure:
Er is natuurlijk nog een verschil tussen spierpijn of een echte blessure/schade aan gewricht of spier of pees.
Ik neem aan dat je met een schouder die niets meer doet, weinig kan beginnen in zo'n intense week.

Bouchez... ik vraag me af of hij dacht zich ingeschreven te hebben in De Mol ofzo. Zou me niks verbazen als hij het opzettelijk deed om te zien hoe ver hij kan gaan met de groep en de leiding. Volgende week weten we al meer veronderstel ik.
 
Die SF’ers kramen ook maar wat uit.

Eerst zeggen ze dat pijn en vermoeidheid enkel in uw hoofd zit en ge maar mentaal sterk genoeg moet zijn om door te bijten.

Daarna als er ene geblesseerd uitvalt zeggen ze dat ze niks zijn met mensen die hun limieten niet kennen en zichzelf schade toebrengen aan hun lichaam.

Wat is het nu eigenlijk :unsure:

Vermoed dat er een verschil is tussen denken dat ge op zijt en effectief op zijn of geblesseerd zijn, waarbij het slimmer is te stoppen.

Maar ja, ik erger me ook altijd beetje aan die instructeurs. Dat geforceerd streng zijn, mensen met kap over hoofd wegbrengen, etc. Beetje overdreven allemaal, het blijven BV's. Dan zou ik ze liever op zwaar survival kamp zien gaan ofzo i.p.v dit. In eerste aflvering ook nog maar weinig geleerd over de SF zelf, ging vooral over fysieke en mentale grenzen, weinig over team spirit, doelen behalen, tactieken etc. Dit had eender welk drillkamp kunnen zijn.
 
Dat is natuurlijk ook zo, de eerste trainingsweek van de elite special forces is kijken hoe ver je fysiek en mentaal kan gaan. Deelnemers worden letterlijk bij elkaar gemept en bijna verdronken.

Een aanrader is deze podcast met Lionel D., één van de ex-SIE van België
 
Ik snap echt niet hoe Bouchez zo’n slechte conditie heeft. Die zei nog dat ie juist zijn fysieke proeven had gedaan om als reservist opgenomen te worden. En hier faalt hij op elke leveltest wtf?
Conditietesten als reservist stellen weinig voor, dat kan iedereen met een basisconditie en een maand voorbereiding.
Zelfs de opwarming bij de SF is al zwaarder.
 
Conditietesten als reservist stellen weinig voor, dat kan iedereen met een basisconditie en een maand voorbereiding.
Zelfs de opwarming bij de SF is al zwaarder.
Lijkt me ook niet onlogisch dat een politicus een slechte conditie zou hebben -> die mannen hebben toch vooral een zittend beroep met lange uren en regelmatig resto... dan moet je al sterk in je schoenen staan om telkens gezond te eten en in het beetje vrije tijd nog te gaan sporten.
 
Ik heb vroeger wel een paar seizoenen van het Britse "SAS Who Dares Wins" gekeken. (deels te vinden op youtube)

Vrij heftige reeks, en ook echt wel een intens boot camp, fysiek + mentaal enz.
Die hebben ook al een celebrity versie gehad, die uiteraard een pak minder intens was.

Maar wel benieuwd naar de Vlaamse versie. Kamp Waes was al een pak softer dan dat brits programma, dus als dit een flauw afkooksel is van Kamp Waes (met BV's) verwacht ik er niet veel van...
"Softer" als in minder sensatiegericht? Was Kamp Waes niet realistischer dan SAS Who Dares Wins? Ik zou het nog eens moeten herbekijken.
 
Haha, de Belgian Special Forces gaan vergelijken met de Britse SAS.

gtfo
Huh je weet toch dat de Belgische special forces heel hoog aangeschreven staan in het buitenland en gebaseerd zijn op de SAS. Ze zijn zelf begonnen als belgian SAS, eveneens hetzelfde motto als hen. Dus je mag zeker vergelijken. Of ze even goed dat weet niemand buiten zij zelf.
 
Ze zijn in de jaren 40 ontstaan vanuit de SAS, ja. Net zoals verschillende andere landen hun special forces gebaseerd zijn op de SAS. Maar dat wil niet zeggen dat je daarom de huidige Belgian Special Forces kan vergelijken met de Britse SAS of SBS. Die behoren tot de top 10 van de wereld. De Belgen absoluut niet.
 
Ik snap echt niet hoe Bouchez zo’n slechte conditie heeft. Die zei nog dat ie juist zijn fysieke proeven had gedaan om als reservist opgenomen te worden. En hier faalt hij op elke leveltest wtf?
(ik volg het programma niet) maar ik ben een beetje verbaasd dat mensen niet snappen dat Bouchez een slechte conditie heeft, was al vrij duidelijk in oa de Container Cup :p
 
Terug
Bovenaan