Spaans Voetbal 2022-2023

@Général Zantas Vergeet niet dat Barça enorm veel blessures in de verdediging heeft.
Tegen Inter waren Araujo, De Jong, Bellerin, Koundé & Christensen out. Hierdoor moest Piqué, die normaal dit seizoen echt niet meer ging spelen, opeens in de basis staan. Als je die zag blunderen tegen Inter...
Samenloop van omstandigheden natuurlijk, maar Lewa doet het echt niet slecht daar.
 
Begint wel een Lukaku-verhaal te worden. Schitteren tegen de kleintjes, afwezig in de topmatchen. Uiteindelijk is Lewa gehaald om in de CL weer succes te boeken en daar eindigen ze achter Inter...
Zoveel topmatchen zijn er niet geweest.
2 tegen Inter, 1 tegen real en 1 tegen Bayern.
Uiteindelijk zit die nu aan 12 in 11 in La liga en 5 in 4 in de CL.
Das idd een lukaku verhaal ja..
 
Wat een belachelijke penalty is dit voor Girona zeg :laugh: zum kotsen

Die keeper van Girona :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Dit kan echt niet meer. Overtreffende trap kwestie tijdrekken en komedie, fuck off gast.

Het wordt hoog tijd dat aan zulk theater iets gedaan wordt. Werkelijk om te kotsen gewoon. Meneer krijgt in minuut 60 al geel en na de 1-1 elke keer zogenaamd krampen als die een bal aanraakt. Werkelijk onwaarschijnlijk dat die geen tweede gele kaart heeft gekregen, sowieso schandalige wedstrijd van de arbitrage weer. Bah.
 
Laatst bewerkt:
En chance dat RM Hazard had om ze te steunen vanop de bank. Of ze verliezen hier zowaar.
 
Wat een belachelijke penalty is dit voor Girona zeg :laugh: zum kotsen

Die keeper van Girona :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Dit kan echt niet meer. Overtreffende trap kwestie tijdrekken en komedie, fuck off gast.

Het wordt hoog tijd dat aan zulk theater iets gedaan wordt. Werkelijk om te kotsen gewoon. Meneer krijgt in minuut 60 al geel en na de 1-1 elke keer zogenaamd krampen als die een bal aanraakt. Werkelijk onwaarschijnlijk dat die geen tweede gele kaart heeft gekregen, sowieso schandalige wedstrijd van de arbitrage weer. Bah.
Je zou eens een match van Primera RFEF moeten zien dan :unsure:

Daar hebben ze een decreet ingevoerd dat stelt dat Depor geen penalty mag krijgen. Dit weekend ook weer het volgend pareltje dat niet werd gefloten:

Kaarten voor onze tegenstanders worden ook niet gegeven. Dit was volgens dezelfde ref zelfs geen overtreding:
Met drie geblesseerde spelers naar huis gegaan. Uiteindelijk winnen we de match ironisch genoeg nog na een blunder van de lijnrechter. De 2-2 van Algeciras werd in de 98ste minuut afgekeurd vanwege buitenspel, terwijl hun spits meer dan een meter onside stond. Dat er 9 minuten blessuretijd werden bijgeteld nadat Deportivo geen seconde tijd had gerekt, daar kan kan je wel weer over discussiëren natuurlijk.

Ik zie ons in ieder geval nooit kampioen spelen met dergelijke wekelijkse arbitrages. Om kampioen te spelen, moeten we véél sterker zijn dan de concurrenten, en dat is het geval niet. En dan zijn zulke arbiters helaas doorslaggevend. We moeten gewoon top 5 eindigen en hopen dat we in form zijn in de play-offs.
 
Deze partij gaat ook ontsporen op een bepaald punt vrees ik. Vinicius wordt langs alle kanten gezocht omdat ie na een kleine tien minuten een gele kaart kreeg voor het lichtelijk aanlopen van een tegenstander. Iets wat bij hem constant op een wedstrijd gebeurd, maar wel de helft van de tijd onbestraft.

Ondertussen is Vinicius al bewust geslagen geweest (altijd rood!), meerdere keren bewust aangelopen en daarnet zelfs met twee handen buiten de lijnen geduwd. Enkel voor die eerste fase is er een gele kaart getrokken. :laugh: Wat eigenlijk nergens op slaat, want als je een fout fluit voor een slaande beweging hoort dat altijd rood te zijn.

Ancelotti kan 'm maar beter in de kleedkamer houden.
 
Ondertussen toch heel duidelijk dat de reden dat Hazard geen kansen krijgt bij Real toch niet enkel met zijn prestaties te maken heeft. Er moet toch een serieus probleem zijn tussen Don Carlo en Hazard als je ziet dat Eden weer geen minuut mag spelen wanneer Real absoluut moet scoren (en ze al een hele wedstrijd zwak zijn). Hazard heeft weinig getoond de laatste maanden/jaren, maar wat hij getoond heeft is nog altijd beter dan Mariono fucking Diaz hé, en nog eerder verdedigers wisselen is al helemaal raar als je gaat verliezen.

Ik vind Vinicius en Rodrigo overigens ontzettend getalenteerd maar die blinde liefde van Ancelotti voor die twee gaat Real nog duur te staan komen. Ze kunnen al heel de match niet tegoei op een bal trappen en nog doen ze de 90 minuten vol. En dat is niet de eerste keer.
 
Bon. Pure bagger weer dit.

Om het met de woorden van de commentator te zeggen: De arbiter fluit vanavond op het niveau van Real Madrid. Daarmee is voor mij alles gezegd.
 
Ondertussen toch heel duidelijk dat de reden dat Hazard geen kansen krijgt bij Real toch niet enkel met zijn prestaties te maken heeft. Er moet toch een serieus probleem zijn tussen Don Carlo en Hazard als je ziet dat Eden weer geen minuut mag spelen wanneer Real absoluut moet scoren (en ze al een hele wedstrijd zwak zijn). Hazard heeft weinig getoond de laatste maanden/jaren, maar wat hij getoond heeft is nog altijd beter dan Mariono fucking Diaz hé, en nog eerder verdedigers wisselen is al helemaal raar als je gaat verliezen.

Ik vind Vinicius en Rodrigo overigens ontzettend getalenteerd maar die blinde liefde van Ancelotti voor die twee gaat Real nog duur te staan komen. Ze kunnen al heel de match niet tegoei op een bal trappen en nog doen ze de 90 minuten vol. En dat is niet de eerste keer.
Goh, anderzijds kan je dit ook zien als hoe hard Eden achteruit is gegaan. Als Ancelotti zelfs Mariano hoger inschat. Hij ziet Eden ook op training he, we weten dat hij niet het grootste trainingsbeest is, maar als je al bijna amper aan spelen toekomt dan zou je toch wat meer moeten tonen lijkt me.
 
Hij heeft geen enkele kans gegrepen van ald iegene die hij heeft gekregen. Real Madrid is ook een top 3 ploeg van de wereld momenteel, daar moet je niet afkomen met enkel wat rondtollen als een Beyblade met je reet achteruitgestoken. Het leek er op dat het over en out was voor hem op dat niveau en dat is intussen bevestigd. Heel spijtig, maar ook vooral zijn eigen schuld.
 
Je zou eens een match van Primera RFEF moeten zien dan :unsure:

Daar hebben ze een decreet ingevoerd dat stelt dat Depor geen penalty mag krijgen. Dit weekend ook weer het volgend pareltje dat niet werd gefloten:

Kaarten voor onze tegenstanders worden ook niet gegeven. Dit was volgens dezelfde ref zelfs geen overtreding:
Met drie geblesseerde spelers naar huis gegaan. Uiteindelijk winnen we de match ironisch genoeg nog na een blunder van de lijnrechter. De 2-2 van Algeciras werd in de 98ste minuut afgekeurd vanwege buitenspel, terwijl hun spits meer dan een meter onside stond. Dat er 9 minuten blessuretijd werden bijgeteld nadat Deportivo geen seconde tijd had gerekt, daar kan kan je wel weer over discussiëren natuurlijk.

Ik zie ons in ieder geval nooit kampioen spelen met dergelijke wekelijkse arbitrages. Om kampioen te spelen, moeten we véél sterker zijn dan de concurrenten, en dat is het geval niet. En dan zijn zulke arbiters helaas doorslaggevend. We moeten gewoon top 5 eindigen en hopen dat we in form zijn in de play-offs.
What the actual fuck. Hoe kan dat zelfs. Dat is toch zuiver penalty en die tweede fase is toch altijd rood?
 
Goh, anderzijds kan je dit ook zien als hoe hard Eden achteruit is gegaan. Als Ancelotti zelfs Mariano hoger inschat. Hij ziet Eden ook op training he, we weten dat hij niet het grootste trainingsbeest is, maar als je al bijna amper aan spelen toekomt dan zou je toch wat meer moeten tonen lijkt me.

Mja alle Real "volgers" die op trainingen aanwezig zijn zeggen telkens dat Hazard het gewoon goed doet (dit jaar dan toch).

Hij heeft geen enkele kans gegrepen van ald iegene die hij heeft gekregen. Real Madrid is ook een top 3 ploeg van de wereld momenteel, daar moet je niet afkomen met enkel wat rondtollen als een Beyblade met je reet achteruitgestoken. Het leek er op dat het over en out was voor hem op dat niveau en dat is intussen bevestigd. Heel spijtig, maar ook vooral zijn eigen schuld.

Dit klopt gewoon niet. Ik heb alle minuten die Hazard heeft mogen spelen gezien en hij wisselt gewoon hele goede, vintage Hazard dingen af met een hele helft afwezig zijn, en dat is natuurlijk een probleem, maar hij heeft wel degelijk goede dingen getoond en hij is de enige die na een zwakkere prestatie gestraft wordt door daarna 10 matchen geen minuten meer te mogen maken. Diaz speelt elke minuut zwak, Rodrigo is imo beter dan Hazard maar een paar weken geleden stonden die nog op gelijke voet en daar zag je gewoon de voorkeursbehandeling. Hazard speelt uitstekend tegen Celtic, staat daarna basis en Real speelt een zwakke wedstrijd (Hazard ook). Rodrigo speelt volgende match speelt ok, dus mag logisch blijven staan, speelt daarna een ronduit zwakke match, maar mag dan blijven staan. Wordt daarvoor niet afgestraft. Vorig seizoen hield die Real eigenhandig nog in de beker op een bepaald moment, maar zelfs daarna kreeg hij nauwelijks kansen.

Natuurlijk heeft Hazard gefaald bij Real, maar hij heeft onder Ancelotti (sinds hij zogezegd fit is) wel echt bitterweinig kansen gekregen om zich te tonen. Er is echt geen enkele reden voor een trainer om bij een achterstand verdediger voor verdiger te staan wisselen i.p.v. Hazard erop te brengen hé. Daar is echt wel meer aan de hand.
 
Mja alle Real "volgers" die op trainingen aanwezig zijn zeggen telkens dat Hazard het gewoon goed doet (dit jaar dan toch).



Dit klopt gewoon niet. Ik heb alle minuten die Hazard heeft mogen spelen gezien en hij wisselt gewoon hele goede, vintage Hazard dingen af met een hele helft afwezig zijn, en dat is natuurlijk een probleem, maar hij heeft wel degelijk goede dingen getoond en hij is de enige die na een zwakkere prestatie gestraft wordt door daarna 10 matchen geen minuten meer te mogen maken. Diaz speelt elke minuut zwak, Rodrigo is imo beter dan Hazard maar een paar weken geleden stonden die nog op gelijke voet en daar zag je gewoon de voorkeursbehandeling. Hazard speelt uitstekend tegen Celtic, staat daarna basis en Real speelt een zwakke wedstrijd (Hazard ook). Rodrigo speelt volgende match speelt ok, dus mag logisch blijven staan, speelt daarna een ronduit zwakke match, maar mag dan blijven staan. Wordt daarvoor niet afgestraft. Vorig seizoen hield die Real eigenhandig nog in de beker op een bepaald moment, maar zelfs daarna kreeg hij nauwelijks kansen.

Natuurlijk heeft Hazard gefaald bij Real, maar hij heeft onder Ancelotti (sinds hij zogezegd fit is) wel echt bitterweinig kansen gekregen om zich te tonen. Er is echt geen enkele reden voor een trainer om bij een achterstand verdediger voor verdiger te staan wisselen i.p.v. Hazard erop te brengen hé. Daar is echt wel meer aan de hand.
Maar Hazard is dat fysieke toch helemaal kwijt? En vista is nooit echt zijn sterkste punt geweest. Rodrygo kan nog elke pot iemand pijn doen met zijn versnelling, ook al is die niet één van de allerbesten. Die kan redelijk spelen en iets opleveren. Hazard staat zo vaak vastgenageld aan de grond, alles moet meezitten voor hem om te renderen momenteel. Rodrygo heeft even veel goals dit seizoen dan Hazard in de laatste vier seizoenen samen. Er is geen rendement, al jaren niet meer.
 
Maar Hazard is dat fysieke toch helemaal kwijt? En vista is nooit echt zijn sterkste punt geweest. Rodrygo kan nog elke pot iemand pijn doen met zijn versnelling, ook al is die niet één van de allerbesten. Die kan redelijk spelen en iets opleveren. Hazard staat zo vaak vastgenageld aan de grond, alles moet meezitten voor hem om te renderen momenteel. Rodrygo heeft even veel goals dit seizoen dan Hazard in de laatste vier seizoenen samen. Er is geen rendement, al jaren niet meer.

Rodrigo > Hazard hé, dat is niet wat ik wil zeggen. Ik wil aanhalen dat Hazard niet hetzelfde behandeld werd (toen Rodrigo ook echt wel zwak speelde overigens). En dat het feit dat Mariano Diaz (die met alle respect nog zwakker is dan Hazard) of het wisselen van centrale verdedigers de voorkeur krijgt bij een achterstand voor mij toch neigt naar andere problemen tussen coach en speler dan puur prestaties.

Ik vond Hazard tegen Celtic overigens wel écht goed hoor. Je zag terug vintage Hazard flitsen, maar dan speelt hij daarna 1 slechte match en daarna heeft hij nooit meer een kans gekregen. Ik vind dat er bij hem vooral te weinig durf is, waarschijnlijk door een gebrek aan vertrouwen. En het klopt dat het flitsende er wel wat af is bij hem. Het is niet iemand die op z'n Modric op zijn 35e nog een enorme meerwaarde kan zijn door zijn vista, daar ga ik mee akkoord.
 
Hazard moet zich heruitvinden om nog een rol van betekenis te kunnen spelen op zijn leeftijd. Ik zeg niet dat hij plots op de libero moet gaan spelen maar hij kan dezelfde speelstijl niet meer aan. Al enkele jaren niet meer.
 
Dubbel gevoel toch wel bij Hazard.

Langs de ene kant ben ik de laatste weken en zeker sinds zijn recente interlands Ancelotti beter gaan begrijpen waarom Hazard amper nog speeltijd krijgt. Het is gewoon op. Ik heb nog lang hoop gehad dat hij, zeker dit seizoen, terug een rol van betekenis kon spelen, maar die hoop is nu gewoon volledig weg. Zijn interlands waren dramatisch en de meerderheid van zijn weinige minuten dit seizoen bij Real waren ook gewoon slecht. En dat zeg ik als grote Hazard-fan, maar het is gewoon klaar op dit niveau jammer genoeg.

Maar langs de andere kant is de spoeling zo dun voorin momenteel dat ik dan ook weer niet begrijp dat hij gewoon helemaal niet meer mag spelen. Gisteren was voor mij een uitgelezen moment om hem te laten invallen bij de rust. Vinicius werd zo hard geprovoceerd dat de kans zeer groot was dat die tegen een rode kaart ging aanlopen en zat bovendien ook totaal niet in de wedstrijd. Ik had echt Hazard verwacht na de rust, maar blijkbaar niet. En tot op de koop toe mocht hij zelfs niet eens invallen... Zoals eerder gezegd: daar is inderdaad meer aan de hand.

Verder begrijp ik wel niet waarom Hazard hier wordt genoemd in één zin met Mariano Diaz en Rodrygo. De eerste is een spits en Rodrygo speelt een beetje overal, meestal op rechts wat natuurlijk niet de positie is van Hazard. Hij is op zijn beste positie al niet meer wat het geweest is, laat staan op posities waarop hij nooit (of toch zeer zelden) heeft gespeeld. Wat mij betreft is het dus wel logischer dat bv. Diaz bij momenten eerder mag invallen dan hem.
 
Hazard heeft wel vista hé, maar vooral in de kleine ruimte. Ik zie wel niet in hoe die zich kan heruitvinden. De reden waarom die jongen zo ongelofelijk goed was, was omdat hij vanuit stilstand en in de kleine ruimte altijd aanspeelbaar was, altijd een actie kon maken en zijn man voorbij gaan of een slim pasje geven. Dan moet je heel snel kunnen draaien, een explosief sprintje hebben, en veel durf. Dat zijn drie dingen die hij na zijn blessures en bankzitten niet meer (voldoende) heeft.

Ik heb in Hazard ook altijd meer een katalysator gezien, iemand die een goed draaiende ploeg nog veel beter doet spelen, zonder daarom zelf altijd de goal of de assist te maken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan