Spaans Voetbal 2022-2023

Toch echt heel benieuwd hoe ver die nog gaat komen. Hoop oprecht dat die fit blijft, zodat we kunnen zien hoeveel van dat talent nog overblijft na het hele Chelsea verhaal, en de vele blessures.
 
Depor heeft het debacle tegen Albacete drie maanden geleden duidelijk niet goed verteerd. We zijn dramatisch aan het nieuwe seizoen begonnen. Gisteren ook de eerste nederlaag van het seizoen, thuis tegen San Fernando. Na 9 minuten al 0-1 achter, en de hele match geen vuist kunnen maken.

Fun fact: van de 45 minuten in de tweede helft, werden er welgeteld 11(!!) effectief gespeeld. Er werden 10 minuten blessuretijd bijgeteld, uiteindelijk werd er afgefloten na 12 minuten. Van die 12 werden er 3,5 minuten gespeeld. Met andere woorden, van de 57 minuten in de tweede helft werd er een kleine 15 minuten gespeeld, en lag het spel 42 minuten stil. Moet volgens mij een record zijn. Zelfs een invaller die 5 minuten op het veld stond, veinsde plots krampen en bleef minutenlang liggen op het veld.

Gele kaarten voor tijdrekken? Nul. Dat was gewoonweg geen voetbal meer. Onwaarschijnlijk dat we vorig jaar op zo een onnozele manier de promotie hebben laten schieten in die playoff finale, en we nu weer een jaar dit "voetbal" moeten aanzien. Dit jaar ziet het er ook alweer niet veelbelovend uit. De verkeerde spelers een nieuw contract gegeven, heel slecht ingekocht en de coach is nu al de pedalen kwijt. Ik denk dat we een zwakkere ploeg hebben dan vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Depor heeft het debacle tegen Albacete drie maanden geleden duidelijk niet goed verteerd. We zijn dramatisch aan het nieuwe seizoen begonnen. Gisteren ook de eerste nederlaag van het seizoen, thuis tegen San Fernando. Na 9 minuten al 0-1 achter, en de hele match geen vuist kunnen maken.

Fun fact: van de 45 minuten in de tweede helft, werden er welgeteld 11(!!) effectief gespeeld. Er werden 10 minuten blessuretijd bijgeteld, uiteindelijk werd er afgefloten na 12 minuten. Van die 12 werden er 3,5 minuten gespeeld. Met andere woorden, van de 57 minuten in de tweede helft werd er een kleine 15 minuten gespeeld, en lag het spel 42 minuten stil. Moet volgens mij een record zijn. Zelfs een invaller die 5 minuten op het veld stond, veinsde plots krampen en bleef minutenlang liggen op het veld.

Gele kaarten voor tijdrekken? Nul. Dat was gewoonweg geen voetbal meer. Onwaarschijnlijk dat we vorig jaar op zo een onnozele manier de promotie hebben laten schieten in die playoff finale, en we nu weer een jaar dit "voetbal" moeten aanzien. Dit jaar ziet het er ook alweer niet veelbelovend uit. De verkeerde spelers een nieuw contract gegeven, heel slecht ingekocht en de coach is nu al de pedalen kwijt. Ik denk dat we een zwakkere ploeg hebben dan vorig jaar.
Als ik zie hoe uitgebreid de Nederlandstalige Wiki pagina van Deportivo is moet jij wel de man zijn die deze onderhoud? :biglaugh:
 
Als ik zie hoe uitgebreid de Nederlandstalige Wiki pagina van Deportivo is moet jij wel de man zijn die deze onderhoud? :biglaugh:
Verrassend genoeg niet. Wordt precies ook wekelijks geüpdatet. Er staan zelfs dingen tussen die ik zelf niet weet.

Eigenlijk kan ik voortaan gewoon naar Wikipedia doorverwijzen.
 
Gele kaarten voor tijdrekken? Nul. Dat was gewoonweg geen voetbal meer. Onwaarschijnlijk dat we vorig jaar op zo een onnozele manier de promotie hebben laten schieten in die playoff finale, en we nu weer een jaar dit "voetbal" moeten aanzien. Dit jaar ziet het er ook alweer niet veelbelovend uit. De verkeerde spelers een nieuw contract gegeven, heel slecht ingekocht en de coach is nu al de pedalen kwijt. Ik denk dat we een zwakkere ploeg hebben dan vorig jaar.
In Spanje is dat echt verschrikkelijk vind ik in tegenstelling tot andere competities, dat is echt opvallend. Vorige wedstrijd van Real Madrid tegen Osasuna ook, die mochten continue blijven tijdrekken zonder dat er werd ingegrepen en dat is quasi altijd zo bij die kleinere ploegen. Dubbele muur optrekken en dan maar constant blijven liggen of zwaar treuzelen bij een ingooi/vrije trap/doeltrap. De scheids doet toch amper wat. Zeer frustrerend.

Voor alle duidelijkheid ga ik het gelijkspel daar niet op steken. Een ploeg als Real mag in eerste instantie al niet in zo'n positie komen in eigen huis tegen Osasuna.
 
Vorig jaar heeft Barcelona toch eens 13min extra tijd gekregen tegen Rayo Vallecano. Na 103 minuten waren ze nog altijd verloren. Topmatch was dat (sarcasme)
 

Clasico special van MidMid beginnen kijk en na twee minuten al een paar keer tegen mijn kop moeten slaan vanwege deze opmerking :wtf: Het ergste is dan nog dat ie zegt: "die laatste wil ik jullie nog wel geven". Ok dude.

We zullen maar zwijgen over Chelsea-Barcelona 2009 natuurlijk. :thumb:
 
Hyperefficient real die eerste 45'.
Lewandowski moest wel gescoord hebben. Voor de rest... Een tamelijk flauwe match.

Wel mooi dat Gilles helemaal naar Madrid vliegt en er dan technische problemen zijn.
 
Die slotfase in Sevilla - Valencia :crazy:

15 minuten extra tijd, een terechte rode kaart herroepen om een andere speler een terechte rode kaart + penalty toe te kennen, die dan nog gemist wordt ook.
 
Lewandowski weer twee dikke potten . Toch al redelijk wat parels gemaakt voor Barca.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan