Misschien zijn we wel bevriend met dezelfde personen want dat klinkt echt 100% als wat ik lees op de FB van mijn zus.
Ik ken veel single vrouwen rond de 30, dus da kan

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien zijn we wel bevriend met dezelfde personen want dat klinkt echt 100% als wat ik lees op de FB van mijn zus.

En laten we eerlijk zijn. Daar is social media een grote oorzaak van. Steeds dat vergelijken met anderen en dan de nood hebben om te evenaren.

Zie ik ook heel veel in mijn omgeving, dat van die feestjes. Alsof dat kind er om maalt wat voor servies of partytent er in de tuin staat. Of drie weken op jacht gaan naar een carnavaloutfit voor school. Dat wordt dan geleverd via een of ander dropshipping bedrijf (want enkel daar hadden ze "wat het kind wilde" natuurlijk) en dat kind doet dat 1 keer aan, en dan hangt dat tussen de mottenballen in de kast.
Dat van te veel hooi op het vork nemen merk ik in mijn omgeving ook heel hard. Deels komt dat natuurlijk door het feit dat de tijden waarin 1 ouder kan thuisblijven om voor het kind te zorgen voorbij zijn (tenzij de ene partner heel veel verdient en de andere dan ook wil thuisblijven), maar ook omdat heel veel ouders bijna tot vervelenstoe zeggen "ik hoef niks te laten hoor".
Maar die zitten dan wel met randen onder hun ogen alsof ze uit het graf gekropen komen omdat ze per se op vrijdag nog met de maten naar de kroeg willen, woensdag padellen, dinsdag etentje met de ex-schoolmakkers, zaterdag voetbal, ... Ieder leeft zijn/haar leven hoe ze het willen, maar een kind vraagt zo veel zorg en tijd... Als je dan echt niets wil laten vallen van je oude leven moet je niet schrikken dat je constant randje burnout zit.
Het is, heb ik de indruk, ook helemaal niet hip om te zeggen "ik blijf thuis met/voor mijn kind". Jonge ouders moeten steeds maar actief blijven en sociaal blijven en mogen vooral niks laten vallen. Zal inderdaad deels wel ingefluisterd worden door sociale media.
Een kind kost 150 000 euro? En hoeveel van dit bedrag draag de overheid bij? Bij sommige koppels zal dit bedrag wel zeer hoog zijn
Uiteraard, maar daar dient social media voor. Wat je eet, waar je op reis gaat, waar je eet, waar je naartoe gaat,... . Alles draait om de likes. Is echt niet alleen bij vrouwen.Ik zal te oud zijn om het te snappen. Nobody gives a fuck om je FB of IG, zeker niet van je kinderen. Hoe narcistisch moet je zijn dat je denkt dat de grote wereld een fuck geeft om het verjaardagsfeestje van je 1 jarige
Circle jerking wijfjes die het zichzelf aandoen.
Dat is natuurlijk wel iets wat gewoonweg niet klopt. Dat het waardeloze vehikels zijn die onze maatschappij en bevolking enorme schade aanrichten (en steeds meer en meer) zonder dat iemand er om lijkt te malen, dat klopt. Maar dat soort dingen zit zo verweven in de maatschappij dat je echt niet meer kan zeggen dat niemand daar een fuck om geeft.Nobody gives a fuck om je FB of IG
Ik vind dat hedendaags een te cynische manier van denken.Uiteraard, maar daar dient social media voor. Wat je eet, waar je op reis gaat, waar je eet, waar je naartoe gaat,... . Alles draait om de likes. Is echt niet alleen bij vrouwen.
Zo zwart-wit als ik het voorstel zal het idd niet zijn, maar grotendeels zal het toch zo zijn. Althans, dat was mijn indruk. Die foto's liet ik vroeger eigenlijk alleen zien aan mijn ouders en reisgenoten, niet aan 300 man. En wat ik op restaurant bestelde, deelde ik sowieso niet met andere mensen. Soit, iedereen zal het voor zijn/haar eigen redenen hebben, maar ik heb toch het gevoel dat social media weinig helpt voor het welzijn van de mensen. Puur omdat heel veel mensen de drang hebben om zich te bewijzen naar de buitenwereld toe. Dat was voor social media toch een pak beperkter.Ik vind dat hedendaags een te cynische manier van denken.
Je houdt je omgeving ook wat op de hoogte met wat je doet, alsof je zoals vroeger foto's ging laten ontwikkelen en dan showen aan je ouders. Same thing maar dan veel makkelijker en leuker.
Het is ook een soort van album/dagboekje waar sommige profielen al zolang mee gaan met allemaal leuke memories etc.
Ik gebruik het zelf amper maar als er iets leuk is post ik het wel en dan krijg ik berichtjes of likes van vrienden/familie. Op de mijne staan foto's van mezelf en the kiddie op verlof, mijn wedstrijden, .. zo is iedereen wat op de hoogte. Is toch leuk?
Alles wat je niet leuk vindt kan je ook makkelijk snoozen of dempen.
Het is iets anders als je probeert er je job van te maken en alles post om die aandacht. Die overgangsfase is wat akward maar als je full time content creator kunt worden, lijkt me dat een zeer fijne job.
Gelukkig hebben we best veel controle over onze sociale media. Mijn volgers op instagram zijn familie, vrienden, oude schoolgenoten en mensen die ik heb leren kennen op reis.Zo zwart-wit als ik het voorstel zal het idd niet zijn, maar grotendeels zal het toch zo zijn. Althans, dat was mijn indruk. Die foto's liet ik vroeger eigenlijk alleen zien aan mijn ouders en reisgenoten, niet aan 300 man. En wat ik op restaurant bestelde, deelde ik sowieso niet met andere mensen. Soit, iedereen zal het voor zijn/haar eigen redenen hebben, maar ik heb toch het gevoel dat social media weinig helpt voor het welzijn van de mensen. Puur omdat heel veel mensen de drang hebben om zich te bewijzen naar de buitenwereld toe. Dat was voor social media toch een pak beperkter.
Zo zwart-wit als ik het voorstel zal het idd niet zijn, maar grotendeels zal het toch zo zijn. Althans, dat was mijn indruk. Die foto's liet ik vroeger eigenlijk alleen zien aan mijn ouders en reisgenoten, niet aan 300 man. En wat ik op restaurant bestelde, deelde ik sowieso niet met andere mensen. Soit, iedereen zal het voor zijn/haar eigen redenen hebben, maar ik heb toch het gevoel dat social media weinig helpt voor het welzijn van de mensen. Puur omdat heel veel mensen de drang hebben om zich te bewijzen naar de buitenwereld toe. Dat was voor social media toch een pak beperkter.
Ik snap het nog altijd niet hoor. Echt nobody cares about de rose wijn waarvan je foto trekt op een terras ergens in Frankrijk. Of de random foto van je lamscarre met asperges. Of de 5 paddel fotos.
Je bent geen celebrity of BV. Je activiteiten zijn gewoon het dagelijkse leven. Je 200 likes krijg je van je 300 volgers omdat je zelf alles van hen liket. But really, Noone cares. Wsch liken ze 90% van je dingen zonder het gezien te hebben. Circle jerk ^2. Je kunt er een foto van een krop sla zetten en ze zouden het liken.
Soms scroll je door HLN en zie je de "BVs deze week" of whatever het is. En dan zie je een artikel over een IG foto van een 3e rangs bv die een glas rose drinkt in Frankrijk. Boe-iend. Laat staan dat je als non-bv de pretentie hebt dat je publiek het interesseert.
Je zou het eens moeten proberen, iets doen omdat je het zelf leuk vindt en er geen 300 fotos van trekken en je 200 non volgers te entertainen. Bevrijdend hoor.
En ja, content creators is iets anders. Die volg ik ook af en toe op youtube of zo. Ik kijk wel eens naar een video van een bergbeklimming. Of een nieuwe snoeitechniek voor druiven. Maar fotos van een taloor eten van een doorsnee restaurant van Betty van achter de hoek. Paskaart.
En ja, ik trek fotos van mijn kinderen of reizen. Ik post die in de familie whatsapp. Misschien 5 of 10 van een volledige vakantie van 10 dagen. Want zelfs je familie doesn't care about 200 fotos van je vakantie. Af en toe iets grappig of inside humor mopje is genoeg.
Dus ik hoor het graag "de druk van socials". Maar van een vader en moeder zou ik verwachten dat ze verstandig genoeg zijn om dat "probleem" te kunnen oplossen. Zo moeilijk is het niet.
Er was onlangs een studie die aantoonde dat het minderen van sociale media geen invloed had op depressie en dergelijke. (wat ik ook wel raar vond)Ik vind dat een nogal simplistische kijk op sociale media om heel eerlijk te zijn. Dat is nu toch al heel lang veel verder gegaan dan enkel wat kiekjes plaatsen voor de familie voor veel mensen. Er zijn ondertussen tal van studies die social mediagebruik linken aan een groeiend aantal depressies, stress, enzovoorts. Het staat ook volledig vol reclame en die bedrijven doen hun uiterste best om de feed zo ver mogelijk te verwijderen van wat het vroeger was (dwz een chronologische opsomming van wat accounts die je volgt posten) om je zoveel mogelijk algoritme content voor te schotelen.
Die bedrijven spenderen ook ettelijke miljoenen om hun apps zo verslavend mogelijk te maken, dus voor veel mensen is het echt wel niet zo simpel om daar allemaal nuchter onder te blijven. Er zullen wel een hoop (vooral oudere) mensen zijn die niet gevangen worden door die bedrijven hun truukjes, maar het is als gewoon persoon toch een zware strijd om te winnen van al die psychiaters en onderzoekers die die bedrijven in dienst hebben om je aandacht zo veel mogelijk te stelen.
De tijd dat die social media apps onschuldig waren en als hoofddoel hadden om mensen te verbinden dmv wat grappige memes en posts is al lang voorbij.
Wat jij schrijft, is hoe het zou moeten zijn. Maar als iedereen diezelfde mening als jij deelde, waren Facebook en Instagram nooit groot geworden. Facebook mag dan wel aan activiteit hebben ingeboet, Instagram is des te groter.
En van wat ik zie in mijn omgeving, met gewoon mijn eigen aangetrouwde familie of collega's op het werk, ben je (helaas) volkomen, maar dan ook volkomen, fout.
Mja, dat is dan 1 studie versus ik-weet-niet-hoeveel andere studies van gewaardeerde instituten. Een studie die dan kritiek heeft op hoe andere studies te kort zijn en dan zelf maar een maand heeft getest. En bovendien zeggen ze er nog zelf bij dat het wel kan bijdragen aan je minder goed voelen wanneer je bijvoorbeeld scrollt wanneer je zelfbeeld laag is. Ik ben daar dus vrij sceptisch over.Er was onlangs een studie die aantoonde dat het minderen van sociale media geen invloed had op depressie en dergelijke. (wat ik ook wel raar vond)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/0...-bewijs-negatief-effect-sociale-mediagebruik/
Allezins ik ga op reis en ik post daarvan niets op socials. Who cares.
Wat jij schrijft, is hoe het zou moeten zijn. Maar als iedereen diezelfde mening als jij deelde, waren Facebook en Instagram nooit groot geworden. Facebook mag dan wel aan activiteit hebben ingeboet, Instagram is des te groter.
En van wat ik zie in mijn omgeving, met gewoon mijn eigen aangetrouwde familie of collega's op het werk, ben je (helaas) volkomen, maar dan ook volkomen, fout.
Mja ok maar doen alsof groepsdruk iets is dat niet bestaat en/of iets waar je "gewoon niet aan moet toegeven" is ook een beetje idioot.Geld verdienen met een narcistisch deel van de populatie is geen reden om het als een verplichting te zien.
Mja ok maar doen alsof groepsdruk iets is dat niet bestaat en/of iets waar je "gewoon niet aan moet toegeven" is ook een beetje idioot.
Ik doe niet mee aan eg. snapchat. De realiteit is dan dat er werk zaken gebeuren waar ik gewoon geen weet van heb. Of LinkedIn, etc. Ik zou facebook ook weg doen maar dat heeft dan impact op kinderen want 82% van al die zaken wordt daar georganiseerd (en communicatie met de familie gaat door whatsapp)
En daar is ook altijd die "druk" van "en waarom niet" en " heb je dat gezien", etc. En ik kan dat negeren, maar ik heb dan ook niemand in mijn leven. Mensen met hopen sociale contacten geven daar imo dan veel sneller aan toe, want waarom ook niet
Uiteindelijk komt het allemaal neer dat social media vergif is.

Ik steek ook niet alles op social media, maar ik twijfel of de "voordelen" opwegen tegen de nadelen.Maar dat is bier en whitespirit en asbest ook. Daarom moet je het nog niet met liters tegelijk binnenkappen.
Alles op social media steken is in mijn ogen belachelijk. Elk probleem tegenwoordig is de schuld van social media. Vroeger was het computer games, daarvoor tv, daarvoor radio, daarvoor boeken, bij de Grieken en Egyptenaren waarschijnlijk papyrus rollen. "Ons Cleopatra, niks mee aan te vangen, die zit continu met haar neus in de papyrus rollen ipv op het tarwe veld onkruid te trekken."![]()
Mja ok maar doen alsof groepsdruk iets is dat niet bestaat en/of iets waar je "gewoon niet aan moet toegeven" is ook een beetje idioot.
Ik doe niet mee aan eg. snapchat. De realiteit is dan dat er werk zaken gebeuren waar ik gewoon geen weet van heb. Of LinkedIn, etc. Ik zou facebook ook weg doen maar dat heeft dan impact op kinderen want 82% van al die zaken wordt daar georganiseerd (en communicatie met de familie gaat door whatsapp)
En daar is ook altijd die "druk" van "en waarom niet" en " heb je dat gezien", etc. En ik kan dat negeren, maar ik heb dan ook niemand in mijn leven. Mensen met hopen sociale contacten geven daar imo dan veel sneller aan toe, want waarom ook niet
.Ik vind dat gij vaak enorm vanuit uw eigen leefwereld post in de stijl van ‘voor mij is het gemakkelijk dus dan moet het voor iemand anders ook maar gemakkelijk zijn’. Heel fijn dat GIJ zo fijn met sociale media omgaat maar het gaat hier niet specifiek over u.Alles op social media steken is in mijn ogen belachelijk. Elk probleem tegenwoordig is de schuld van social media. Vroeger was het computer games, daarvoor tv, daarvoor radio, daarvoor boeken, bij de Grieken en Egyptenaren waarschijnlijk papyrus rollen. "Ons Cleopatra, niks mee aan te vangen, die zit continu met haar neus in de papyrus rollen ipv op het tarwe veld onkruid te trekken."![]()