Sociale Media: Rechten, Plichten en Censuur

Ervoor ontslagen worden is toch wel een vorm van mensen straffen voor privé hun mening te uiten, niet?
Neen dikwijls is dit om het bedrijf te beschermen en heeft het weinig met straffen te maken.
Vrijheid van mening betekend niet vrijheid van enige consequenties door die mening.
 
Neen dikwijls is dit om het bedrijf te beschermen en heeft het weinig met straffen te maken.
Vrijheid van mening betekend niet vrijheid van enige consequenties door die mening.
Ik vind "oproepen op sociale media om iemand te ontslaan" anders ook wel een vorm van onderdrukking hoor. Een taktiek die in het verleden al verschillende keren is toegepast geweest.
 
Ik vind "oproepen op sociale media om iemand te ontslaan" anders ook wel een vorm van onderdrukking hoor. Een taktiek die in het verleden al verschillende keren is toegepast geweest.
Moesten er wat minder idioten zijn die met alternative facts en samenzweringen afkomen, de ene dag zeggen dat de verkiezingen vervalst zijn om daarop de verkiezingen te proberen vervalsen en de andere dag zeggen dat de democratie dood is om daarop het capitool te bestormen om een aantal senatoren te willen vermoorden, zou er wat minder spot richting het Trump-kamp bestaan.

Laat het duidelijk zijn dat Gina Carano een van die idioten met alternative facts is en haar Twitter-uitspraken dus ook in die context kunnen worden bekeken.

Jammer, want ik vind haar heel erg goed in The Mandalorian maar ik begrijp dat Disney van zo iemand geen rolmodel kan maken.
 
Laatst bewerkt:
Moesten er wat minder idioten zijn die met alternative facts en samenzweringen afkomen, de ene dag zeggen dat de verkiezingen vervalst zijn om daarop de verkiezingen te proberen vervalsen en de andere dag zeggen dat de democratie dood is om daarop het capitool te bestormen om een aantal senatoren te willen vermoorden, zou er wat minder spot richting het Trump-kamp bestaan.

Laat het duidelijk zijn dat Gina Carano een van die idioten met alternative facts is en haar Twitter-uitspraken dus ook in die context kunnen worden bekeken.

Jammer, want ik vind haar heel erg goed in The Mandalorian maar ik begrijp dat Disney van zo iemand geen rolmodel kan maken.

Ze heeft gewoon gelijk in haar post waar ze voor ontslagen is,hoor.

Genocides worden gewoon vooraf gegaan door het onmenselijken van je buren.
Ik zie er het controversiële echt niet van in.
En dus hypocriet van Disney dat ze haar mede-speler die Trump-aanhangers vergelijkt met nazi's (dus onmenselijkt) wel aan de slag laten.

En dan zijn er nog tal van andere questionable moreel zaken waar Disney vrolijk aan mee doet (oa in China).
 
Laatst bewerkt:
Ze heeft gewoon gelijk in haar post waar ze voor ontslagen is,hoor.

Genocides worden gewoon vooraf gegaan door het onmenselijken van je buren.
Ik zie er het controversiële echt niet van in.
En dus hypocriet van Disney dat ze haar mede-speler die Trump-aanhangers vergelijkt met nazi's (dus onmenselijkt) wel aan de slag laten.
Maar is er een statement van iemand bij Disney dat ze om deze tweet is ontslagen?

Deze tweet heeft een statement van Disney uitgelokt dat ze geen plannen met haar op tafel hebben liggen, een beslissing die misschien (waarschijnlijk) al veel langer genomen was. Misschien adhv haar andere posts, misschien omdat ze geen verhaallijn verderzetten met Cara Dune, misschien omdat ze te veel geld vraagt?

Ik denk maanden geleden al gelezen te hebben dat Mando & Cara Dune niet terugkomen en The Mandalorian een andere Mandalorian ging volgen.
 
Laatst bewerkt:
Maar is er een statement van iemand bij Disney dat ze om deze tweet is ontslagen?

Deze tweet heeft een statement van Disney uitgelokt dat ze geen plannen met haar op tafel hebben liggen, een beslissing die misschien (waarschijnlijk) al veel langer genomen was, misschien adhv haar andere posts, misschien omdat ze geen verhaallijn verderzetten met Cara Dune.


Ze post dat. Erna spring twitter er op en ligt ze buiten.
Nu, nogmaals het is Disney vrij om dat te doen maar ze zijn gewoon hypocriet (reden staan hiervoor)

Ze hebben eigenlijk net gedaan waar Carano voor waarschuwde.
 

Ze post dat. Erna spring twitter er op en ligt ze buiten.
Nu, nogmaals het is Disney vrij om dat te doen maar ze zijn gewoon hypocriet (reden staan hiervoor)

Ze hebben eigenlijk net gedaan waar Carano voor waarschuwde.
“Gina Carano is op dit moment niet in dienst bij Lucasfilm, en er zijn ook geen plannen voor de toekomst", laat het bedrijf weten in een mededeling.

Als iemand niet in dienst is kunt ge die niet ontslaan om een tweet :unsure:
 
“Gina Carano is op dit moment niet in dienst bij Lucasfilm, en er zijn ook geen plannen voor de toekomst", laat het bedrijf weten in een mededeling.

Als iemand niet in dienst is kunt ge die niet ontslaan om een tweet :unsure:

Filmstudio Lucasfilm heeft haar ontslagen, letterlijk in de inleiding.
We gaan hier toch geen discussie voeren over techniciteiten om rond de pot te draaien hé? 😅
 
Filmstudio Lucasfilm heeft haar ontslagen, letterlijk in de inleiding.
We gaan hier toch geen discussie voeren over techniciteiten om rond de pot te draaien hé? 😅
Nogmaals, “Gina Carano is op dit moment niet in dienst bij Lucasfilm, en er zijn ook geen plannen voor de toekomst", laat het bedrijf weten in een mededeling.

Iemand die niet in dienst is, kunt ge niet ontslaan. Dat is geen techniciteit hè.

HLN interpreteert het hier duidelijk verkeerd.
 
Nogmaals, “Gina Carano is op dit moment niet in dienst bij Lucasfilm, en er zijn ook geen plannen voor de toekomst", laat het bedrijf weten in een mededeling.

HLN interpreteert het hier duidelijk verkeerd dus laten we het hebben over feiten dan over slechte journalistiek.

Dan zijn het allemaal slechte journalisten wereldwijd hé.




 
Ja, allemaal sensatiejournalistiek. Lees nogmaals het statement van Disney, zodat we het kunnen hebben over feiten ipv techniciteiten.
 
Ik vind "oproepen op sociale media om iemand te ontslaan" anders ook wel een vorm van onderdrukking hoor. Een taktiek die in het verleden al verschillende keren is toegepast geweest.
Hoe dan wel? Vergelijk eens met 20 jaar geleden: dergelijke mensen konden nergens terecht buiten enkele minieme sites die bijna niemand wist te vinden (als mensen al internet hadden) en de media liet zo'n gekken amper/niet op reguliere TV waardoor je ergens in obscure radio of programma's terecht kwam.

Nu als twitter je eraf gooit heb je 10 andere met vele malen meer bereik dan ooit daarvoor.
 
Hier doet niemand dat, hoor.
En de foto is toch duidelijk dat je daarmee alle Trump-stemmers op één hoopje gooit.
Ironisch genoeg is dat net hetgene waar zijn tegenspeelster net voor waarschuwde, het demoniseren van politiek-anders denkenden.
Ik denk dat net jij het verschil tussen een Trump-stemmer en een supporter met zo'n hoedje niet maakt.
 
Hoe dan wel? Vergelijk eens met 20 jaar geleden: dergelijke mensen konden nergens terecht buiten enkele minieme sites die bijna niemand wist te vinden (als mensen al internet hadden) en de media liet zo'n gekken amper/niet op reguliere TV waardoor je ergens in obscure radio of programma's terecht kwam.

Nu als twitter je eraf gooit heb je 10 andere met vele malen meer bereik dan ooit daarvoor.
Dus het gaat je om bereik? Sorry ik ben niet mee hoedat "mensen die je werkgever oproepen om je te ontslaan" geen vorm van onderdrukking is? Het is een soort van blackmail gewoon.
 
Een supporter met een hoedje is toch ook niet per definitie een nazi, toch?
Dat zegt men toch niet? Is zie geen gelijkaantekens staan, voor mij zijn het gewoon vergelijkingen tussen verliezers, maar daarom is niet elke confederalisme uit 18xx een nazi of trumpaanhanger.

Net zoals bovendien ook niet elke nazi een slechte mens was of elke collaborateur slechte bedoelingen had of elke pol pot aanhanger het slecht meende, etc. Het is een cartoon/meme, geen exacte wetenschap.
 
Dat zegt men toch niet? Is zie geen gelijkaantekens staan, voor mij zijn het gewoon vergelijkingen tussen verliezers, maar daarom is niet elke confederalisme uit 18xx een nazi of trumpaanhanger.

Net zoals bovendien ook niet elke nazi een slechte mens was of elke collaborateur slechte bedoelingen had of elke pol pot aanhanger het slecht meende, etc. Het is een cartoon/meme, geen exacte wetenschap.

Ja, dan zijn we uit gepraat.
 
Euhm, als je niet een equivocatie ziet tussen Confederates, Nazis en MAGA's in die afbeelding in die tweet van Pedro Pascal ben je toch wel aan erg creatieve interpretatie aan het doen hoor. Ze hebben daar niet de verliezers van de Romijns-Cartageense oorlog bijgezet hé.
 
Ze heeft gewoon gelijk in haar post waar ze voor ontslagen is,hoor.

Genocides worden gewoon vooraf gegaan door het onmenselijken van je buren.
Ik zie er het controversiële echt niet van in.
En dus hypocriet van Disney dat ze haar mede-speler die Trump-aanhangers vergelijkt met nazi's (dus onmenselijkt) wel aan de slag laten.

En dan zijn er nog tal van andere questionable moreel zaken waar Disney vrolijk aan mee doet (oa in China).
  • Nazi's gebruiken lugenpresse om de duitse bevolking tegen de Joden op te zetten:
  • Trump gebruikt fake news om de Amerikaanse bevolking tegen de democratie/antifa/... op te zetten.
  • Carano gebruikt argument 1 om het omgekeerde van argument 2 aan te verdedigen, namelijk dat het niet toelaten van fake news zou lijden tot geweld tegen trumpsupporters.
=> dit druist gewoon in tegen de realiteit, aangezien het net de trumpsupporters zijn die manu militari hun wil proberen opdringen.
 
que? Als je 2 miljard in damages hebt, 140 dagen volcontinue rellen en heel wat beeldmateriaal van brandende steden denk ik nu niet dat je 'fake news' moet aanhalen om een punt te maken? Dat heeft antifa wel volledig zelf op hun conto. (ook democratie en antifa in 1 zin gebruiken is ... raar :unsure: )

Er zijn een plethora aan filmpjes van trumpsupporters die aangevallen worden zomaar... omdat ze een pet ophebben. Zelfs het eerste jaar van zijn presidentschap dus al een hele tijd voor Trump en de media het op de spits gedreven hebben. Carano heeft gewoon een punt hoor.
 
Terug
Bovenaan