Slechte review geplaatst, nu gedagvaard

Officieel in gebreke stellen met een aangetekend schrijven kan je ook altijd doen.

Maar die aannemer heeft geen poot om op te staan. Dreigen met een advocaat of zelfs een advocaat een brief laten sturen om te 'dreigen' zie ik soms eens passeren in de bouwsector. Veel mensen schrikken en gaan die review verwijderen of openstaande schuld betalen hierdoor.

Ik zou aan uw review toevoegen: 'Omwille van deze recensie dreigt eerder vernoemde aannemer nu ook al met een rechtszaak. Bezint eer ge begint.' En dan stuur je wat Roemenen op hem af die zijn benen breken voor €2000.

Dat laatste was om te lachen.

Normaal is 't €3000 voor zo'n zaken.
Nu wordt het plots een pak aantrekkelijker hé. Bel ik Dragomir op? Dan heb ik er ook mijn procentje op.
 
Los van het feit dat hij wellicht geen poot heeft om op te staan vind ik die aannemer wel vrij ver gaan met zijn dreigementen.

Zou mij totaal niet verbazen als zijn advocaat adviseert er geen zaak van te maken dat hij/iemand eens gaat langskomen bij uw thuis om brokken te maken.

Don’t mess with crazy people.
 
Ik heb het eens even gevraagd aan iemand die op dat legaal gebied werkzaam is, en die zegt zelf: "laten staan, hij kan u niets maken". Als je van slechte inborst bent kun je zelfs heel deze saga aan de review toevoegen, zolang je geen persoonlijke details vermeld. Hij zegt ook dat een formele ingebrekestelling zeker te overwegen is, en een klacht bij de FOD economie (die daar afgelopen jaar een speciale cel voor hebben opgericht).

De "Verzoeningscommissie Bouw" is ook een piste die je kunt bewandelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het eens even gevraagd aan iemand die op dat legaal gebied werkzaam is, en die zegt zelf: "laten staan, hij kan u niets maken". Als je van slechte inborst bent kun je zelfs heel deze saga aan de review toevoegen, zolang je geen persoonlijke details vermeld. Hij zegt ook dat een formele ingebrekestelling zeker te overwegen is, en een klacht bij de FOD economie (die daar afgelopen jaar een speciale cel voor hebben opgericht).

De "Verzoeningscommissie Bouw" is ook een piste die je kunt bewandelen.
Ik vond den Youssef en den Romanov die voor een paar 1000€ botten gaan breken precies wat meer voldoening geven dan een verzoeningscommissie..
 
Ik heb het eens even gevraagd aan iemand die op dat legaal gebied werkzaam is, en die zegt zelf: "laten staan, hij kan u niets maken". Als je van slechte inborst bent kun je zelfs heel deze saga aan de review toevoegen, zolang je geen persoonlijke details vermeld. Hij zegt ook dat een formele ingebrekestelling zeker te overwegen is, en een klacht bij de FOD economie (die daar afgelopen jaar een speciale cel voor hebben opgericht).

De "Verzoeningscommissie Bouw" is ook een piste die je kunt bewandelen.

Niet akkoord eigenlijk. Stel dat de OP toch incorrecte informatie zou hebben opgenomen in zijn review (waar niemand van ons over kan oordelen), zelfs al is het onbewust, dan heeft hij - strikt gezien - een (buitencontractuele) fout begaan (waarvoor hij kan aansprakelijk gesteld worden).

Dus is dat opzicht is het advies van je kennis wat onvoorzichtig (zeker nu deze de feiten niet kent).
 
Ja, maar dat is een ander vraagstuk dat gaat over de integriteit van de topicstarter, daar kan niemand hier zich over uitspreken, behalve hijzelf.

aanvulling dan: “als de beweringen 100% feitelijk zijn, kun je actie ondernemen”
 
Wij hebben ons huis grotendeels laten verbouwen door een maat van mij die sanitair, elektriciteit, CV, totaalrenovaties, ... doet en het eerste wat hij zei is dat je dergelijke platformen niet nodig hebt om aan de bak te geraken als je deftig werk levert.

Kan het misschien begrijpen als je net begonnen bent maar eenmaal je een paar klanten hebt gehad en de mond aan mond reclame doet zijn werk zal je volgens mij niet snel zonder werk vallen als je klanten tevreden zijn.

Ik zou bij het zoeken van een aannemer op zoek gaan op google, reviews bekijken op google/facebook/... en op basis daarvan een aantal offertes vragen. En weg blijven van dergelijke platformen
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ons huis grotendeels laten verbouwen door een maat van mij die sanitair, elektriciteit, CV, totaalrenovaties, ... doet en het eerste wat hij zei is dat je dergelijke platformen niet nodig hebt om aan de bak te geraken als je deftig werk levert.

Kan het misschien begrijpen als je net begonnen bent maar eenmaal je een paar klanten hebt gehad en de mond aan mond reclame doet zijn werk zal je volgens mij niet snel zonder werk vallen als je klanten tevreden zijn.

Ik zou bij het zoeken van een aannemer op zoek gaan op google, reviews bekijken op google/facebook/... en op basis daarvan een aantal offertes vragen. En weg blijven van dergelijke platformen
Klopt. Heel logisch ook want spreek maar eens met een willekeurige vakman. Die zitten tot achter hun oren in het werk tot eind van het jaar.
 
Het is interessant de reacties hier eens te vergelijken met de reactie van een platform als de ontvanger van een negatieve/neutrale review hen komt afdreigen.

Dus als je ziet hoe snel een vzw met toch slimme mensen alles terug trekt en verwijderd kan je u de vraag stellen in hoeverre het verstandig is om dat spelletje te spelen als particulier. Aan de andere kant is deze aannemer waarschijnlijk veel minder kapitaalkrachtig dan de SOD firma waar het daar over ging.
 
Je moet je daarbij de vraag stellen: "Wie is de klant en heeft dus de hefboom?"

Bij zo'n platform zijn dat de vakmannen, bij Google en Facebook de adverteerders. Als die collectief minder dreigen uit te geven door te veel negativiteit, dan is het niet verwonderlijk dat er af en toe minder positieve reviews verdwijnen.
 
Het probleem is: als je het gaat verwijderen, "beken" je schuld (voor iets waarbij je in je recht staat), en zet je jezelf open voor een counterclaim jegens "laster er eerroof".
 
En wat als je de review aanpast naar iets ala: "wegens dreiging met rechtzaak van de aannemer heb ik mijn slechte review aangepast, echter blijf ik 100% volhouden ....".

Je hebt de slecht review weggedaan maar toch geen schuld bekend.
 
Het probleem is: als je het gaat verwijderen, "beken" je schuld (voor iets waarbij je in je recht staat), en zet je jezelf open voor een counterclaim jegens "laster er eerroof".

Niet als je meedeelt dat je de review verwijdert onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis, en enkel en alleen om elk risico/elke vordering daarover uit te sluiten. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Vandaag ook een negatieve review geplaatst. Ik moet na 6 jaar klant te zijn bij iemand nog tot eind december betalen, ondanks dat ik mijn diensten nu opzeg. En vanaf volgende week wordt alles afgesloten, en toch moet ik nog 8 maanden betalen. Voor niets.
 
Vandaag ook een negatieve review geplaatst. Ik moet na 6 jaar klant te zijn bij iemand nog tot eind december betalen, ondanks dat ik mijn diensten nu opzeg. En vanaf volgende week wordt alles afgesloten, en toch moet ik nog 8 maanden betalen. Voor niets.
Voor welke dienst? Heb je die dienst al langer dan een jaar of korter dan een jaar? Duurtijd contract? 1 jaar vermoed ik?
 
Laatst bewerkt:
idd, dat hangt toch deels van uw contract af. Op dat vlak gaat ge dan toch moeten opletten met een slecht review. ge kunt zoiets wel als waarschuwing of zo zetten, maar als ge toen akkoord zijt gegaan met die voorwaarden, kunt ge dat moeilijk als slecht review plaatsen.
 
Voor welke dienst? Heb je die dienst al langer dan een jaar of korter dan een jaar? Duurtijd contract? 1 jaar vermoed ik?
6 jaar was ik klant, een 5 jaar contract gevolgd door een jaarcontract

ik heb het contract gevraagd met MIJN handtekening op, ze zijn nog aan het zoeken

ik snap niet dat bedrijven daar allemaal zin in hebben, wat hebben ze nu als resultaat:
- een slechte review
- een ex klant die hun overal zwart zal maken
- maanden miserie
- ik betaal niets meer, de komende 8 maanden
- een proces dat zal voorkomen binnen 3-4 jaar als alles meezit

godzijdank trek ik mij van al die dreigementen weinig aan, als iedereen geld vraagt omdat iemand slecht over hun spreekt op het internet, waren El Kawaki en Bart de Pauw stinkend rijk
 
Terug
Bovenaan