Slechte review geplaatst, nu gedagvaard

Ik bedenk nu wel iets. De advocaat heeft alles tegengesproken behalve de betonplaat die overduidelijk schuin loopt. Dus feitelijk zou ik mijn review kunnen aanpassen zodat enkel dat topic er nog staat?
In zijn mail staat ook dat de boordstenen vast gezet zijn met stabilisé, maar ik heb dit gecontroleerd en dat is niet het geval.
 
Even terzijde, hebt de die aannemer ook ooit ergens effectief, al dan niet zoals het hoort (aangetekend schrijven etc...), in gebreke gesteld of op zijn fouten gewezen?
Want, puur wettelijk gezien dan, heeft die (en ook uw rechtsbijstand) wel een punt natuurlijk dat ge wel tevreden genoeg zijt met het werk om te betalen en geen officiële "klacht" te maken maar dan wel negatieve review achter te laten.

Als ge nu bvb toevallig ook een hele documentatie aan eerdere conversatie met die aannemer hebt waar ge die punten ook al aanhaalt en hij ze duidelijk negeert, ja, dan is het ook weer een ander verhaal

Om maar even te zeggen dat het waarschijnlijk niet zo'n uitgemaakte zaak is/zal zijn.
 
Even terzijde, hebt de die aannemer ook ooit ergens effectief, al dan niet zoals het hoort (aangetekend schrijven etc...), in gebreke gesteld of op zijn fouten gewezen?
Want, puur wettelijk gezien dan, heeft die (en ook uw rechtsbijstand) wel een punt natuurlijk dat ge wel tevreden genoeg zijt met het werk om te betalen en geen officiële "klacht" te maken maar dan wel negatieve review achter te laten.

Als ge nu bvb toevallig ook een hele documentatie aan eerdere conversatie met die aannemer hebt waar ge die punten ook al aanhaalt en hij ze duidelijk negeert, ja, dan is het ook weer een ander verhaal

Om maar even te zeggen dat het waarschijnlijk niet zo'n uitgemaakte zaak is/zal zijn.
Altijd op zijn fouten gewezen, maar wel via telefoon. De laatste keer zei hii 'dat je soms zelf voor oplossingen moet zoeken voor je problemen', waarna ik weigerde nog met hem contact op te nemen.

En inderdaad, dat is wat mijn rechtsbijstand ook zegt.
 
Rechtsbijstand wil dit natuurlijk met zo min mogelijk kosten oplossen.
Review verwijderen = zaak opgelost.

Klantvriendelijk van hen is het wel niet...
 
Het is gelukt, volgende week wordt de dienst stopgezet en vanaf dan moet ik niets meer betalen. Wat een negatieve review niet kan doen. Ik ga hem dan wel verwijderen.
Nice.

Ook het feit dat ze uw handtekening niet hadden, waardoor het contract wettelijk stilzwijgend is verlengd + de wet voor B2B contracten gewijzigd is in 2019 (en van toepassing is op uw nieuw contract), waardoor men géén vol jaar meer kon eisen, zal ook wél geholpen hebben ;)

Ze hadden nog weinig te winnen hé. Maar inderdaad in ruil kan je best de negatieve review dan verwijderen. Dan is iedereen tevreden.

Maar mijn rechtsbijstand heeft me wel al laten weten dat ik beter ben de review te verwijderen omdat ik "niet de normale gang van zaken" heb gevolgd: maw, ik heb geen (dure) advocaat genomen voor het in gebreke te stellen van de aannemer. Waardoor de aannemer feitelijk wel een poot heeft om op te staan.
Waarom via een advocaat? Je kan ook zelf de aannemer in gebreke stellen dmv een aangetekend schrijven (+ email erachter met een kopie van dat schrijven). Why the fuck heb je hiervoor een (dure) advokaat nodig?

Maar nog iets: zelfs al verwijder je jou review (of pas je deze aan), gaat die aannemer jou dan nog steeds dagvaarden? Indien ja, dan zou ik hem alsnog in gebreke stellen en foto's nemen enzovoorts, zodat je jou zeker indekt tegen zijn schadeclaim.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met volgende situatie:

Ik heb augustus 2020 een tuinman laten komen voor onze tuin aan te leggen, een betonplaat voor een tuinhuis te laten maken en boordstenen te plaatsen. Het tuinhuis werd pas 2 maand later geleverd, dus ik betaalde zijn factuur alvast.
Helaas is gebleken dat deze vakman geen goed werk heeft geleverd. Zo braken de hoeken van de betonplaat af bij het opbouwen van het tuinhuis. Hij heeft deze komen herstellen maar helaas braken deze opnieuw af. In het daaropvolgende telefoongesprek is er vanalles gezegd geweest langst zijn kant, waardoor ik besloten heb om niet meer verder met hem te werken. Toen brak de winter aan, en heb ik weinig tijd gehad om verder te werken in de tuin.

Sinds kort ben ik terug bezig in de tuin en viel het mij op dat er nog meer werken die hij had uitgevoerd, aan het falen waren. Zo zijn bv de boordstenen en een ingegraven parasolsteun aan het wegzakken. Voor mij was de maat vol en ik heb toen besloten om een review over zijn werk te schrijven zodat andere mensen weten wat mijn ervaring met hem is geweest. Ik ben zo neutraal mogelijk geweest dus de persoon zelf niet afgebroken, wel zijn geleverd werk en alles gestaaft met foto's.

Ik krijg vandaag een bericht van hem via WhatsApp met de melding: "we hebben u recensies gisteren besproken met onze raadsman,u zal hiervoor gedagvaard worden,voor het openlijk aanbrengen van schade,de daardoor gebrachte kosten en schade,zal ten uwen laste zijn."

Wat kan ik hier tegen doen? Heeft hij gelijk of is dit een poging tot het verwijderen van de slechte reviews?
Haha via whatsapp. Zou ik eens goed mee lachen. En replyen met dat ik hem zou aanklagen voor intimidatie.
 
ik had onlangs een review geschreven over de firma die zonnepanelen en warmtepomp hadden geïnstalleerd (ongeveer een totale factuur van 16000 euro). Er is niets volgens plan verlopen, grote vertraging, dag verlof genomen en de installateur was niet komen opdagen,...
ze doen nu een commerciële geste van 250 euro voor het verwijderen van mijn review maar wil hier niet op ingaan. ik ben misschien te principieel maar voor dat bedrag verkoop ik mijn ziel nog niet :)
 
Ik zou eigenlijk ook een review willen plaatsen van zowat alle aannemers die hier zijn geweest. :biglaugh:
Misschien op een buitenlandse website hosten?
 
ze doen nu een commerciële geste van 250 euro voor het verwijderen van mijn review
Tegenbod doen: Dat je het zou overwegen indien er een vergoeding is van de dag congé (à 100% uw uurloon), vergoeding van de gederfde besparingen door de te late oplevering van de installatie met een forfaitair bedrag/dag en dan nog een compensatie voor de hinder...
 
Tegenbod doen: Dat je het zou overwegen indien er een vergoeding is van de dag congé (à 100% uw uurloon), vergoeding van de gederfde besparingen door de te late oplevering van de installatie met een forfaitair bedrag/dag en dan nog een compensatie voor de hinder...
Ik denk dat bij 99% hier 250€ meer is dan een dagloon ma kom :D.
 
Je kan ook gewoon de commentaar verwijderen en de 1/5 review laten staan, ik hoop van de grond van mijn hart dat dit nog wettelijk mag
 
Terug
Bovenaan