Slechte review geplaatst, nu gedagvaard

Een goeie tuinman is het niet.
Maar wel een geniale speler van blufpoker, dat moet je hem echt nageven!
 
Ik ben net gecontacteerd geweest door iemand die ook met de persoon in questie heeft samengewerkt. Zij hebben een badkamer laten renoveren door hem (badkamer - tuinman? ik zie het verband ook niet echt). Zij zijn een rechtzaak tegen hem begonnen omdat de opgeleverde werken op niets trekken. Alles staat daar nog schuiner dan bij mij.

Ik ben dus niet de enigste die wat meemaakt met hem
 
Als je een factuur betaalt en toch nog een negatieve review schrijft, spreekt dat dan mekaar tegen? Nee toch?

Of zou een advocaat kunnen stellen “het zijn leugens want de factuur is betaald en dit is het bewijs dat hij tevreden was”.

Ik durf wel een factuur te betalen “om van de zever van die vent vanaf te zijn” en alsnog direct een negatieve review zetten. Kan geen kwaad toch, als het de waarheid is?
Ik bedoelde natuurlijk om hem in gebreke te stellen.
 
Ik zou zelfs de review uitbreiden met een screenshot van het WhatsApp bericht 😁
Zonder zeveren, dit dus.
Ik.werk zelf op een marketing afdeling van een bedrijf. Wij beheren oa. Google reviews.
We horen soms verhalen van klanten bij bepaalde concurrenten..echt om van achterover te vallen. Dreigen met rechtzaken als.de review niet offline komt.

1. Hij gaat u nooit vervolgen als alles correct gestaafd is.
2. Als hij het doet, maakt hij zich hopeloos belachelijk.
3. Laat u dus echt niet onder druk zetten en voeg maar een printscreen van uw gesprek toe aan de review.

4. Ik zou er echt niet van wakker liggen en eens goed lachen haha.
Als ik iemand voor het gerecht zou dagen, zou ik hem niet op voorhand waarschuwen xD. Ik zou zelfs op zijn.bericht durven antwoorden "hahaha, ik zie de briefwisseling graag tegemoet komen. Prettige avond"
 
Via een whatsappje dergelijke boodschappen meedelen. Gekker moet het al niet worden hé. Als die man al een advocaat had geraadpleegd dan had die advocaat echt wel eerst zelf een "vriendelijk" briefje gestuurd.

Ik zou eerlijk waar als volgt repliceren:

"Ik neem akte van uw voornemen tot het overmaken van een dagvaarding. Het is evident dat ik na uw berichten mij heb gericht tot mijn eigen raadsman en een advies heb ingewonnen. Aangezien mijn review gebaseerd is op concrete feiten, gestaafd met duidelijke foto's is het duidelijk dat in het geval u een dagvaarding overmaakt mijn raadsman een tegenvordering zal instellen gebaseerd op het "tergend en roekeloos geding" zoals voorzien in het Gerechtelijk Wetboek. Ik zie uw dagvaarding tegemoet"

En nee, ik heb er nu geen juridisch waterdicht verhaal rond gebreid en ja, je kan discussieren over de toepasbaarheid van de rechtsfiguur maar mijn god, als je wordt bedreigd met een whatsapp'je zou ik er echt niet veel woorden aan vuil maken.
 
Via een whatsappje dergelijke boodschappen meedelen. Gekker moet het al niet worden hé. Als die man al een advocaat had geraadpleegd dan had die advocaat echt wel eerst zelf een "vriendelijk" briefje gestuurd.

Ik zou eerlijk waar als volgt repliceren:

"Ik neem akte van uw voornemen tot het overmaken van een dagvaarding. Het is evident dat ik na uw berichten mij heb gericht tot mijn eigen raadsman en een advies heb ingewonnen. Aangezien mijn review gebaseerd is op concrete feiten, gestaafd met duidelijke foto's is het duidelijk dat in het geval u een dagvaarding overmaakt mijn raadsman een tegenvordering zal instellen gebaseerd op het "tergend en roekeloos geding" zoals voorzien in het Gerechtelijk Wetboek. Ik zie uw dagvaarding tegemoet"

En nee, ik heb er nu geen juridisch waterdicht verhaal rond gebreid en ja, je kan discussieren over de toepasbaarheid van de rechtsfiguur maar mijn god, als je wordt bedreigd met een whatsapp'je zou ik er echt niet veel woorden aan vuil maken.
Dit
 
Vind het straf dat eigenlijk iedereen de topic starter zit op te jutten. Als ik zo'n whatsappje zou krijgen, dat zou gewoon naar de vuilbak gaan. Zou zelfs geen moeite nemen om erop te antwoorden. Gewoon nummer blokkeren en klaar.

Wat denk je nu in godsnaam te bereiken met dit ten top gaan drijven behalve uw (kostbare?) tijd eraan te verschijten en er eventueel nog extra geld aan te verliezen.

De enigen die hier iets gaan mee winnen zijn de advocaten van beide partijen.
 
Dat je je geen zorgen moet maken lijkt me duidelijk, maar ik zou wel oppassen met de adviezen om het WhatsApp gesprek aan de review toe te voegen. Ik kan mij voorstellen dat dat tegen de GDPR wetgeving ingaat, en hoewel ik vermoed dat er amper of geen gevolgen zullen zijn (is het wel tegen de wet; en moest dat zo zijn, beseft hij dat?) wil je hem geen stok geven om mee te slaan.

De review lijkt me duidelijk genoeg om mensen in te lichten, dat gedreig toevoegen gaat je niets opbrengen.
 
Dat je je geen zorgen moet maken lijkt me duidelijk, maar ik zou wel oppassen met de adviezen om het WhatsApp gesprek aan de review toe te voegen. Ik kan mij voorstellen dat dat tegen de GDPR wetgeving ingaat, en hoewel ik vermoed dat er amper of geen gevolgen zullen zijn (is het wel tegen de wet; en moest dat zo zijn, beseft hij dat?) wil je hem geen stok geven om mee te slaan.

De review lijkt me duidelijk genoeg om mensen in te lichten, dat gedreig toevoegen gaat je niets opbrengen.
Natuurlijke personen die dingen doen omwille van persoonlijke redenen vallen niet onder GDPR.
 
Hier ook al een hoop gezever gehad met een 'professionele' aannemer. Onze omheining en terras trekt ook op niks.
Gelukkg zat dit in mijn rechtsbijstand ( niet standaard, module er bij genomen) en dat spelletje is nu al een half jaar bezig ( half jaar advocaten, 18 maanden onderlng proberen te regelen). En we zijn er nog lang niet...

Dus zorg dat het maar in je rechtsbijstand zit vooraleer je daar aan begint, ander sga je redelijk wat erelonen mogen voorschietten...
 
Hier ook al een hoop gezever gehad met een 'professionele' aannemer. Onze omheining en terras trekt ook op niks.
Gelukkg zat dit in mijn rechtsbijstand ( niet standaard, module er bij genomen) en dat spelletje is nu al een half jaar bezig ( half jaar advocaten, 18 maanden onderlng proberen te regelen). En we zijn er nog lang niet...

Dus zorg dat het maar in je rechtsbijstand zit vooraleer je daar aan begint, ander sga je redelijk wat erelonen mogen voorschietten...
Welke optie is dat dan? Meestal dekt de familiale verzekering geen contracten, tenzij je die optie neemt, maar dan wordt bouw zelf nog vaak uitgesloten geloof ik?

Ik zou mij geen zorgen maken dat het plaatsen van een slechte review u centen kan kosten. Het grote nadeel natuurlijk is dat als hij u echt gaat dagvaarden, ge weer een advocaat moet betalen want uzelf verdedigen is altijd gevaarlijk in zo'n detailzaken. En die rechtplegingsvergoedingen die ze tegenwoordig betalen, die compenseren de kosten lang niet.
 
Welke optie is dat dan? Meestal dekt de familiale verzekering geen contracten, tenzij je die optie neemt, maar dan wordt bouw zelf nog vaak uitgesloten geloof ik?
Ik heb een Euromex polis en daar kon je ( vroeger, nu zijn eht nieuwe producten) een module 'woning' toevoegen: geschillen met uw buur omtrent afpaling OF een renovatie van je huis zonder tussenkomst architect. Een terras aanleggen viel onder dat laatste.
Maar ik had dat genomen voor geschil met afpaling ( wat we ook hebben gehad...)
 
Ik heb een Euromex polis en daar kon je ( vroeger, nu zijn eht nieuwe producten) een module 'woning' toevoegen: geschillen met uw buur omtrent afpaling OF een renovatie van je huis zonder tussenkomst architect. Een terras aanleggen viel onder dat laatste.
Maar ik had dat genomen voor geschil met afpaling ( wat we ook hebben gehad...)
De vraag is wat zo’n polis kost. Voor dat geld kan je misschien beter proberen overeen te komen over die afpaling.
 
Terug
Bovenaan