Sim Racing topic | discussie & setups

Ik heb speciaal nog eens gereden op Monza. Niks aan de hand.... Ik schat dat ik 1 keer op 10 een incident heb in T1.

Ik rij altijd op die servers met "4 divisions" in de naam. Altijd volzet. 25 man denk ik.
 
Ik heb speciaal nog eens gereden op Monza. Niks aan de hand.... Ik schat dat ik 1 keer op 10 een incident heb in T1.

Ik rij altijd op die servers met "4 divisions" in de naam. Altijd volzet. 25 man denk ik.
Dan start je ofwel helemaal vooraan (de crash gebeurt na u) of helemaal achteraan (maar dan moet je wel zigzaggen tussen de brokkenpiloten).
Ik haal helemaal geen snelle tijden op Monza, en toch finish ik quasi elke race daar in top 10. Simpelweg omdat al de rest eruit ligt na 15 seconden.
 
Net een zalige race op Spa gehad. Quali was in de regen, maar was te laat om nog een ronde te kunnen rijden, dus achteraan gestart.
Race gestart op regenbanden (zoals iedereen), bleek de baan toch droog te liggen. Iedereen de pit in behalve ik :D
20 min racen in de hoop dat de gewonnen tijd genoeg was, uiteindelijk in laatste ronde teruggezakt naar P5, maar wel zalig om te proberen.

Spa met compleet verkeerde banden is wel een uitdaging trouwens.
 
Dan start je ofwel helemaal vooraan (de crash gebeurt na u) of helemaal achteraan (maar dan moet je wel zigzaggen tussen de brokkenpiloten).
Ik haal helemaal geen snelle tijden op Monza, en toch finish ik quasi elke race daar in top 10. Simpelweg omdat al de rest eruit ligt na 15 seconden.
P4 als het heel slecht was.

Maar ik start ook vaak express als laatste.

Je moet zelf ook wat afstand houden natuurlijk. Dat is het enige wat telt in L1, niet crashen.
 
Heeft hier iemand ervaring met de seatmover van NjMotion? Meer bepaald de Compact R of evo.
NjMotion
Niet specifiek met die, maar ik heb vroeger bij een kameraad wel eens Motion V3 van Next Level Racing geprobeerd en die jij voorstelt ziet er erg gelijkwaardig uit. Ik vond het echt totaal onrealistisch. Het is (naar motion normen) goedkoop voor een reden. Ver van wegblijven is mijn advies, ofwel doorsparen voor echte motion.

Diezelfde kameraad heeft die Next Level Racing rommel weer verkocht en nu de Simrig SR3: https://www.simrig.se/products/sr3/ Dat is een totaal andere, meer realistische ervaring en zou ik zeker aanraden. Maar dan kijk je al richting 5000 euro ....
 
Vraag ivm afstelling ACC: op Paul Ricard raak ik mijn grip vrij snel kwijt in de snelle laatste sectie. Ik kan mijn rem echt minimaal aanraken.
Pressure verhogen? Want ik krijg men rechts voor niet warm genoeg op de een of andere manier. Of brake balance meer naar achter?

Moet me ooit echt eens verdiepen in hoe een auto af te stellen, nu wil ik gewoon potjes racen ;)
Iemand die me kan uitleggen hoe ik temperatuur in een specifieke band krijg? Mijn rechtsvoor is altijd te koud
 
Iemand die me kan uitleggen hoe ik temperatuur in een specifieke band krijg? Mijn rechtsvoor is altijd te koud
Temperatuur of tire pressure?
Indien temperatuur, kun je brake vents dichter zetten als de andere kant nog niet op de ideale temperatuur zit.
 
Vorige week herbegonnen met iracing op een nieuw account (Thanks aan degene van wie ik een jaar account gekregen heb).

Initieel ging het goed, na 7 races was ik zowel voor Road (3 races Mazda mx5) als Formula (4 races ray 1600) klasse gepromoveerd naar D. Nu wat moeizamer om irating te houden in formula klasse, maar oefening baart kunst zeker.

Ik heb AMS2 dus verbannen. Niet omdat AMS2 slecht is, maar het handling model is totaal anders.
Wil je vooral (enkel) single player doen is AMS2 wel top, online racen is bijna onbestaande daarbij en vind dat stiekem toch wel leuker.
 
in sports car doe ik de falken tyre sport car challenge, met de LMP3. traffic met de GT4's, is soms wel spannend, maar als je geen domme dingen doet, haal je daar gemakkelijk irating bij, als je laag staat.

vooral omdat de snellere LMP3's het niet kunnen laten om domme dingen te doen in traffic. vorige week op Motorland Aragón (hatelijk circuit wel) uit de pits gestart, met een ronde achterstand vertrokken (net voor de GT's). heel de race bijna met -75 irating gereden, op't einde zijn er toch een paar van tussen gevallen, en ben ik nog positief geëindigd.
 
Ik doe vooralsnog wat ik graag doe in iracing. Formula is met de ray FF1600 en F4 en sportscar zal ik nu wss beginnen met GT3.
irating zal wel volgen, mijn irating is nu vooral gezakt omdat ik 2 races achter elkaar aangetikt werd en met wheeldamage de pits in moest.

Met de FF1600 kon ik gisteren met een ronde achterstand de eerste volgen en met de F4 de 8ste voorbij en de 7de met 'gemak' volgen nadat ik het gat van 5 seconden gedicht had. Aangezien er voor mij met een ronde achterstand niets te winnen was ga ik daar niet proberen voorbij te rijden en het risico emen iemand te raken. Op het einde met de F4 waren er nog wel wat uitgevallen en was ik 14de (van de 26).

F4 trouwens nog maar 2 wedstrijden gedaan op Virginia international Raceway, tot gisterenochtend een onbekend circuit. Eerste wedstrijd werd ik om de oren gereden, door het weinig aantal inschrijvingen zat ik in 'topsplit'. Zonder ongelukken alsnog op een ronde gereden.
2de wedstrijd was ik al een stuk sneller (gemiddeld 2s per ronde) en zou ik nooit gedubbeld geweest zijn als ik niet aangereden was geweest. Het gaat dus de goede kant uit :).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu 100% zeker dat ik niet met mijn eigen wagen ga rijden op de Nordschleife.
Heb gisteren denk ik 25 Ferrari's in de prak gereden :)
Ik heb een week of 2 geleden een ring-taxi met chauffeur gehuurd (race taxi BMW-M3 Competition Bi-Turbo 510pk).
Volgens mij indrukwekkender dan met uw eigen auto te gaan.

Na met die gast in de auto te hebben gezeten durf ik nog minder met mijn auto te gaan.
Paar keer dat de parkeersensoren gewoon "BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEP" zeiden tegen +200km/h omdat de toeristen niet snel genoeg aan de kant gingen.

Wij zaten precies in een computerspel van de jaren 80. Outrun/Pole-Position of NeedForSpeed.
Die andere auto's stonden kwasi stil. Buitenom in een bocht 2 auto's ineens voorbij (waaronder GTI's Cupra's, Porsches, ...). Het snelheidsverschil met al de rest was nog het meest indrukwekkende.




Is wel veel duurder dan zelf rijden.
Ge kunt trouwens ook gewoon liften op de parking en iemand daar €50 ofzo geven om mee te gaan. Of dat echt goed advies is weet ik wel niet 🙃
Dat advies had ik zelf ook gekregen, maar toch maar in de wind geslaan. Zeker met mijn kinderen er ook nog bij in die taxi.



Edit
Tip: er zijn ook Huyandai Taxi's. Deze zijn langzamer en veel goedkoper. Maar krijgen wel héél goede reviews (waarvan veel zeggen plezanter dan met de BMW/Porsches) omdat die gasten die auto's veel meer smijten. Hebben naar het schijnt ook wel het meeste accidenten.
 
Ik ben nu 100% zeker dat ik niet met mijn eigen wagen ga rijden op de Nordschleife.
Heb gisteren denk ik 25 Ferrari's in de prak gereden :)
Ik doe dat ook niet. Zolder/Spa/Zandvoort/... wil ik allemaal gerust doen. De Nordschleife, daar blijf ik weg.
 
Een aantal jaren geleden met de eigen wagen op de Nordschleife gereden. Waanzin in feite. Zeker gezien die auto toen nog niet lang nieuw was.
Het was een hele ervaring. Ik herinner me hoe snel die banden en remmen overcooked waren, hoe weinig grip ik die baan vond hebben in real life, ik had constant het idee dat er een dunne oliefilm over de ganse baan lag. En het angstaanjagende gevoel dat je auto licht wordt op Flugplatz.

Zonet toch maar een boel DLC voor ACC gekocht, ik vind het toch echt wel een dijk van een sim. Die geluiden, graphics, grip en weggedrag.:love:

Over de Nordschleife gesproken, dit is toch wel 1 van de meer aparte incidenten die ik al gezien heb op Youtube:oink:
 
Laatst bewerkt:
Een aantal jaren geleden met de eigen wagen op de Nordschleife gereden. Waanzin in feite. Zeker gezien die auto toen nog niet lang nieuw was.
Het was een hele ervaring. Ik herinner me hoe snel die banden en remmen overcooked waren, hoe weinig grip ik die baan vond hebben in real life, ik had constant het idee dat er een dunne oliefilm over de ganse baan lag. En het angstaanjagende gevoel dat je auto licht wordt op Flugplatz.

Zonet toch maar een boel DLC voor ACC gekocht, ik vind het toch echt wel een dijk van een sim. Die geluiden, graphics, grip en weggedrag.:love:

Over de Nordschleife gesproken, dit is toch wel 1 van de meer aparte incidenten die ik al gezien heb op Youtube:oink:
Bouten te hard aangedraaid. Gebeurt wel vaker...
Ik heb een week of 2 geleden een ring-taxi met chauffeur gehuurd (race taxi BMW-M3 Competition Bi-Turbo 510pk).
Volgens mij indrukwekkender dan met uw eigen auto te gaan.

Na met die gast in de auto te hebben gezeten durf ik nog minder met mijn auto te gaan.
Paar keer dat de parkeersensoren gewoon "BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEP" zeiden tegen +200km/h omdat de toeristen niet snel genoeg aan de kant gingen.

Wij zaten precies in een computerspel van de jaren 80. Outrun/Pole-Position of NeedForSpeed.
Die andere auto's stonden kwasi stil. Buitenom in een bocht 2 auto's ineens voorbij (waaronder GTI's Cupra's, Porsches, ...). Het snelheidsverschil met al de rest was nog het meest indrukwekkende.




Is wel veel duurder dan zelf rijden.
Ge kunt trouwens ook gewoon liften op de parking en iemand daar €50 ofzo geven om mee te gaan. Of dat echt goed advies is weet ik wel niet 🙃
Dat advies had ik zelf ook gekregen, maar toch maar in de wind geslaan. Zeker met mijn kinderen er ook nog bij in die taxi.



Edit
Tip: er zijn ook Huyandai Taxi's. Deze zijn langzamer en veel goedkoper. Maar krijgen wel héél goede reviews (waarvan veel zeggen plezanter dan met de BMW/Porsches) omdat die gasten die auto's veel meer smijten. Hebben naar het schijnt ook wel het meeste accidenten.
Dat zullen dan i30n's zijn, meer heb je echt niet nodig op de Nürburgring hoor. Er zijn wat rechte stukken waar een GT3 u voorbij zal vliegen, maar in de bochten is dat gewoon top.
 
Dat zullen dan i30n's zijn, meer heb je echt niet nodig op de Nürburgring hoor. Er zijn wat rechte stukken waar een GT3 u voorbij zal vliegen, maar in de bochten is dat gewoon top.
Inderdaad I30n.
Maar denk nu ook Ionics (elektrisch). Paar weken terug nog niet denk ik (Huyandai taxi's waren gesloten die dag dus niet zeker).

Ik wou toch ooit eens in +500pk zitten. Vandaar nu de M3 gekozen.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
5K
Weergaven
219K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan