Disney+ She-Hulk: Attorney at Law

Hadden ze van Loki terug de villain gemaakt die hij in de eerste Avengersfilm was, dat had toch ook niet gewerkt? Ik snap die kritiek echt niet eigenlijk. Loki's persoonlijke groei is een van de beste verhalen in de MCU. Zowel die van "main-Loki" als die van in de serie. Het enige dat mij stoort aan hoe ze Loki over de jaren gebracht hebben is dat hij elke iteratie weer wat zwakker werd. Grootste slachtoffer van de powercreep in heel de MCU. Hem een side-character in zijn eigen show benoemen, dat snap ik ook helemaal niet.

Thor is inderdaad te veel aan het afglijden naar de comic relief, al vond ik Love en Thunder een heerlijk vermakelijke film. Voor mij samen met Ragnarok veruit de beste Thor-film. Endgame is geen phase 4. Vrouwelijke Thor in Love and Thunder en Wilson die Captain America wordt, is recht uit de comic books. Cap draait ook minder rond superkrachten en meer rond waar hij voor staat, vandaar dat Wilson het schild opneemt.
 
Hij is een side-character is zijn eigen show...
Dat doen ze toch met alle white male original characters tegenwoordig?

Ze gebruiken het originele karakter en de verbonden naam, om vervolgens said character in een soort comical relief/weakened version te laten spelen in zijn eigen serie om zo het nieuwere en DEI-proof character te introduceren
Modus Operandi bij Disney hoor, niets nieuws onder de zon.
Loki, Hawkeye, Kenobi, Thor,...

Zonder de faam van die originele characters, en de contrastering in favor van het nieuwe karakter, zouden al die nieuwe characters niet vd grond komen.

Sommige mensen kunnen dat smaken, anderen niet. Heeft geen zin om daarover te discussieren :)
 
Dat doen ze toch met alle white male original characters tegenwoordig?

Ze gebruiken het originele karakter en de verbonden naam, om vervolgens said character in een soort comical relief/weakened version te laten spelen in zijn eigen serie om zo het nieuwere en DEI-proof character te introduceren
Modus Operandi bij Disney hoor, niets nieuws onder de zon.
Loki, Hawkeye, Kenobi, Thor,...

Zonder de faam van die originele characters, en de contrastering in favor van het nieuwe karakter, zouden al die nieuwe characters niet vd grond komen.

Sommige mensen kunnen dat smaken, anderen niet. Heeft geen zin om daarover te discussieren :)
Voila, je kan het beter verwoorden dan ik :) Kan het dus niet smaken! 😝
 
Persoonlijk vind ik dat Marvel gewoon niet goed is in hun series, en dat komend van iemand die toch wel graag Avengers ziet.

Budget is alles. De films hebben ruim meer budget wat betekent; betere/ruimere cast, betere CGI en betere 'fight choreography'.

WandaVision, SAAI daar zat ik altijd op mijn honger zitten
Winter Soldier, OK, maar daar ontbrak echt een deftig verhaal in
Hawkeye, GOED, was 13+ maar goed. (tot nu toe de eerste serie dat ik kon zien zonder te zuchten zelf)
Ms. Marvel, SLECHT, personage gewoon irritant (in het echt persoon ok), en plot was echt van ?
Moonknight, OK, kan er niets fout over zeggen

  • Wandavision vond ik persoon ook saai maar het beterde wel naargelang het einde.
  • FATWS kan ik normaliter niet objectief op reageren gezien het feit dat Winter Soldier mijn favoriete personage is in de MCU. Het plot en de slechteriken zijn zwak geschreven. Zeker "Karli" Morgenthau die eigenlijk een volwassen kerel is in de strips. De serie gaat ook meer rondom Falcon die Captain America wordt terwijl Bucky nog maar eens sidekick is. Ik hoop op een vervolg of desnoods een film betreft Bucky/Winter Soldier/White Wolf.
  • Hawkeye vond ik ook een goede serie en een leuk thema omtrent kerst voor een keer. Cameo's waren leuk en die scène in New York anno 2012 vanuit een ander perspectief was een nieuwkomer à la DCEU Batman vs Superman.
  • Ms. Marvel volledig genegeerd buiten de post credit scene met Captain Marvel. Tussendoor de relatie opgezocht omtrent haar en de Inhumans en dat is een teleurstelling... Ik hoopte als Black Bolt fan stiekem op een verwijzing, cameo of kleine rol maar helaas.
  • Moonknight volledig mee eens; geen slechte serie maar ook niet de beste. Zijn theme is awesome.
 
De CGI blijft toch echt wel storend voor mij, ook in aflevering 2. Ook het 4th wall breaken voegt naar mijn mening absoluut niets toe. Het is zelfs niet grappig, gewoon exposition dumping.

Behalve dan de 4th wall break tijdens het gesprek met Bruce waarin ze een kwinkslag geven naar het re-casten van Bruce Banner. Daar moest ik toch efkes hardop lachen. :laugh:

Voor de rest valt er weinig over te zeggen want tegen dat ik het doorhad was de aflevering gedaan :unsure: ik denk dat exclusief “preciously on”, Marvel intro en credits de aflevering zelfs de 20 minuten niet aantikt.

Tatiana Maslany blijft wel een goede keuze. Echter zie ik ze liever bezig als Jennifer dan als She-Hulk.

Nu, al bij al gaan de afleveringen er wel vlotter in dan Ms Marvel, waar ik mij toch echt heb moeten door worstelen.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik de eerste aflevering nog leuk vond, was er maar weinig aan de tweede aflevering… Zoals hierboven gezegd: het was ook opeens voorbij voor de aflevering precies echt op gang was. Ik geef het nog wel even het voordeel van de twijfel.
 
Was al vergeten dat het vandaag de 2de aflevering was :unsure:.

Heel korte aflevering, maar ik heb er meer van genoten dan de eerste. Er blijft voor mij ook wel iets niet juist aanvoelen met de CGI, en ben echt geen fan van haar breken van de 4th wall.
 
Waar ik de eerste aflevering nog leuk vond, was er maar weinig aan de tweede aflevering… Zoals hierboven gezegd: het was ook opeens voorbij voor de aflevering precies echt op gang was. Ik geef het nog wel even het voordeel van de twijfel.
Zoals met WandaVision. Moment dat je denkt van ok, is het al gedaan..
 
Inhoudelijk wordt er hier precies niet veel gezegd :unsure:
alleen maar CGI niet goed, aflevering te kort, trekt op niets,..

valt toch ook iets over te zeggen: abomination(Thunderbolts anyone?), Hulk die op't einde er vandoor gaat(wsl een aanzet naar een Hulk film)
 
Afleveringen zijn veel te kort. Net toen het interessant begon te worden was het gedaan. Het nut van een serie ontgaat me dan ook.. Als je 8 afleveringen gaat maken van 20 minuten speeltijd zouden ze er dan beter gewoon een film van maken.
 
Ja dees is toch wel schandalig kort...
De enigste manier om dit te rekken is 8 trappisten voor en tijdens de serie te drinken...
 
Het hele idee achter de Disney+ MCU-reeksen, is dat ze niet meer bedoeld zijn voor iedereen. Heel veel verschillende formats, heel veel verschillende doelgroepen, met maar 1 gemeenschappelijke noemer: een gedeeld Marvel-universum.

Ms. Marvel en She-Hulk zijn daar duidelijke voorbeelden van.
 
Het hele idee achter de Disney+ MCU-reeksen, is dat ze niet meer bedoeld zijn voor iedereen. Heel veel verschillende formats, heel veel verschillende doelgroepen, met maar 1 gemeenschappelijke noemer: een gedeeld Marvel-universum.

Ms. Marvel en She-Hulk zijn daar duidelijke voorbeelden van.
Ik krijg het gevoel zoals bij de comics, je hoeft niet alles te lezen want niet elke comic/stijl is voor iedereen en soms heb je dan een overkoepelend verhaal (pakt nu de Civil War-reeks), waar iedereen wordt samen gekletst, maar ge moet niet per se van elk personage alles tot in detail weten.
 
Inhoudelijk wordt er hier precies niet veel gezegd :unsure:
alleen maar CGI niet goed, aflevering te kort, trekt op niets,..

valt toch ook iets over te zeggen: abomination(Thunderbolts anyone?), Hulk die op't einde er vandoor gaat(wsl een aanzet naar een Hulk film)
Je bedoelt dat er hier maar snel handjes gewreven worden over de afleveringen. probleem is dat het ook gewoon zo is.

Hoe wordt iemand Hulk? In de films wordt het uitgebreid uitgelegd over foutief gelopen testen enzovoort. Hier in de serie: autoaccident en druppeltje bloed in de wonde en that's it. Wordt snel draai aangenomen dat een toestelletje defect is en dat de genen het toelieten. Is vrij kort door de bocht op zich he. Ik had persoonlijk haar zwaar gewond laten liggen, Smart hulk haar naar zijn labo laten brengen en een volledige bloedtransfusie laten doen en daar een technische babbel aan gegeven. Qua CGI hadden ze gewoon beter haar meer textuur moeten geven, that's it. (ik vind she-hulk wel knapper dan de echte actrice) Haar gezicht is te glad en dat geeft een Shrek gevoel, als ze haar iets groffere textuur hadden gegeven en dan was 85% van de meerderheid al te vreden.
 
Terug
Bovenaan