Schrijvers hier aanwezig?

Zijn er hier eingelijk schrijvers hier? Schrijf nu al een tijdje en zoek wel wat mensen om af en toe eens iets te lezen/erover te spreken.
Schrijversgroepen zijn redelijk populair in de VS maar hier zijn die zeldzaam precies.
Leuk idee!
Ben zelf iemand die al lange tijd tegen zichzelf zegt "Ik zou eigenlijk echt eens sommige van mijn ideeën moeten neerschrijven" maar er nooit aan begint :p .

Vermoed dat er nog wel zo zijn op het forum.
 
Leuk idee!
Ben zelf iemand die al lange tijd tegen zichzelf zegt "Ik zou eigenlijk echt eens sommige van mijn ideeën moeten neerschrijven" maar er nooit aan begint :p .

Vermoed dat er nog wel zo zijn op het forum.
De stap om te beginnen is idd groot soms, de moeite om het af te werken en een heel boek te schrijven nog veel groter :wink:

In 2014 aan een boek begonnen dat nu 70+ A4'tjes telt, maar ik heb er bijna twee jaar niet meer aan gewerkt. Gebrek aan tijd en goesting, denk ik.
Ja, dat is ook 1 van de redenen voor zo'n schrijverscgroepen om elkaar daar ook wat aan te moedigen en een beetje te verplichten te schrijven.

Over wat ging het boek?
 
Ik schrijf al jaren (in het Engels) maar (momenteel) schrijf ik echt voor mijn plezier zonder oog op potentiële publicatie. Ik heb dus eigenlijk enkel first drafts en geen afgewerkte producten. Ik ben al sinds 2012 ofzo aan een verhaal bezig dat momenteel 3 volumes bevat.
In 2012 met een vriendin aan begonnen en we hebben dan in round-robin stijl geschreven. Na enkele jaren is zij er tussenuit gegaan en ben ik blijven verder schrijven en zij leest nog mee.

Hoewel het verhaal potentieel heeft als het volledig herschreven zou worden, is het nooit geschreven me publicatie in het achterhoofd. Ooit was het een droom om dat te doen, maar ik heb eigenlijk geen zin in heel het publicatie process (agent vinden, publisher vinden etc...) contracten en deadlines... Ik vind full-time werken soms al te veel. Laat staan nog een job er naast.

Dus eigenlijk heb ik 1000de pagina's aan first drafts op mijn computer die ik met niemand deel 😂.

Misschien veranderd dit ooit en wil ik toch een boek publiceren. Er is super veel competitie én je moet iets schrijven dat goed in de markt ligt. Als ik zie wat soort boeken gepubliceerd raken, kan ik goed genoeg schrijven om een deftig boek te schrijven. We zien wel.
 
In 2014 aan een boek begonnen dat nu 70+ A4'tjes telt, maar ik heb er bijna twee jaar niet meer aan gewerkt. Gebrek aan tijd en goesting, denk ik.
Ondertussen 13000 posts op BG, goed voor ongeveer een boek van 4000 bladzijden.
Ben zelf iemand die al lange tijd tegen zichzelf zegt "Ik zou eigenlijk echt eens sommige van mijn ideeën moeten neerschrijven" maar er nooit aan begint :p .
Nog zo enen. 2000 posts op een internetforum en dan beweren dat ie z'n gedachtes niet neerschrijft :p

We zijn hier allemaal schrijvers, toch? Misschien geen hoogstaande fictie, maar ik gok dat iedereen die hier boven de duizend posts zit toch wel bovengemiddeld woorden neerpent.
 
Lang geleden ooit aan iets begonnen, maar nooit afgemaakt. Ik ben niet goed in verhalen maken, laat staan goede plottwists verzinnen. Het is ergens jammer, want ik heb over het algemeen veel gespreksstof omdat mijn hoofd altijd vol zit.
Ooit zei er mij eens iemand dat ik eens een boek zou moeten schrijven over mijn leven, maar waarom zou ik dat dat doen en wie zou dat nu lezen? :unsure: Het is niet dat ik wereldschokkende dingen heb meegemaakt of zo. Ik heb wel altijd graag bepaalde levensverhalen van anderen gelezen.

EDIT: spoiler weer weggehaald uit privacyredenen
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden ooit aan iets begonnen, maar nooit afgemaakt. Ik ben niet goed in verhalen maken, laat staan goede plottwists verzinnen. Het is ergens jammer, want ik heb over het algemeen veel gespreksstof omdat mijn hoofd altijd vol zit.
Ooit zei er mij eens iemand dat ik eens een boek zou moeten schrijven over mijn leven, maar waarom zou ik dat dat doen en wie zou dat nu lezen? :unsure: Het is niet dat ik wereldschokkende dingen heb meegemaakt of zo. Ik heb wel altijd graag bepaalde levensverhalen van anderen gelezen.

Je kan altijd ook je eigen leven gebruiken als inspiratie en dit omzetten naar fictie. Dus een personage dat zaken gegrepen uit jouw leven meemaakt.
 
Je kan altijd ook je eigen leven gebruiken als inspiratie en dit omzetten naar fictie. Dus een personage dat zaken gegrepen uit jouw leven meemaakt.
Goede tip, maar dan moet je alsnog een interessant en "spannend" verhaal verzinnen dat ervoor zorgt dat men wil blijven lezen, en dat is voor mij een struikelblok.
 
Misschien veranderd dit ooit en wil ik toch een boek publiceren. Er is super veel competitie én je moet iets schrijven dat goed in de markt ligt. Als ik zie wat soort boeken gepubliceerd raken, kan ik goed genoeg schrijven om een deftig boek te schrijven. We zien wel.
Indien je het ooit toch wil publiceren, lees ik het met plezier na op dt-fouten. :wink:

Zelf ben ik totaal geen schrijver, wel een lezer. Dat merk je ook aan de gemiddelde (korte) lengte van mijn posts op dit forum. En aan het veel te veel meelurken in veel te veel topics. :help:
 
Terug
Bovenaan