Werk Logistiek van sector veranderen? Ideëen gevraagd!

seventhsoyl

New member
Ik werk momenteel bijna 10 jaar als expediteur voor 2 verschillende bedrijven, maar ben momenteel op zoek naar iets anders.
Expeditie bottom line is dagelijkse verschepingen opvolgen, chasen, en administratie. En af en toe last minute problemen oplossen.
Ik zoek vnl iets anders 2 zaken: de stress/dringendheid (adhoc problemen), maar (klinkt misschien contradictisch) het repetitive werk.

Ben al een tijdje aan het kijken, maar kom niet echt tot goede conclusies. Ben nogal goed in uitgraven of uitpluizen (beetje analytisch van aard), maar kom vaak niet in aanmerking bij zo een functies owv geen ervaring. Eventueel iets meer werken rond verbeteringen denk ik. Louter data-analyse lijkt me dan weer te technisch.
(heb een master handelswetenschappen ter info)

Zijn er hier mensen die wat meer weten wat er mogelijk is binnen de sector? Of toch mogelijks een andere sector? alle ideeën zijn welkom.

Opties die ik al kan schrappen, omdat ze een hoog gehalte van die dringendheid hebben;
- planner (transport zeker niet - voorraad is nog een ?)
- verkoop (ben absoluut geen verkoper)
- administratie mag er zijn, maar niet enkel

Thanks!
 
Afhankelijk van de firma.
Planner kan wel leuk zijn. Ik leg verantwoording af aan de director dus je zit snel taken te doen die neigen naar hoger management. Tis maar hoe je het invult. Ik heb 2 dagen werk als planner de andere dagen zijn cases maken voor de director en een stuk personeelszaken. (Sollicitatiegesprekken, opvolging etc).

In de logistiek vooral op zoek gaan naar een leuk bedrijf. Geem dsv, gls, DHL,etc..
 
Afhankelijk van de firma.
Planner kan wel leuk zijn. Ik leg verantwoording af aan de director dus je zit snel taken te doen die neigen naar hoger management. Tis maar hoe je het invult. Ik heb 2 dagen werk als planner de andere dagen zijn cases maken voor de director en een stuk personeelszaken. (Sollicitatiegesprekken, opvolging etc).

In de logistiek vooral op zoek gaan naar een leuk bedrijf. Geem dsv, gls, DHL,etc..
Wat voor firma plan je maar 2 dagen dan? Als welke functie ?
 
Wat voor firma plan je maar 2 dagen dan? Als welke functie ?
Mijn functie is operationeel planner. 95% van onze werknemers zijn interimmers op weekcontract. Ik plan dus elke keer een week vooruit. Moet dan rekening houden met cijfers/geplande werk etc. Dit neemt zo'n 2 dagen in beslag.
 
Ik heb destijds logistiek gevolgd, en ben daarna begonnen als expediteur, planner, en later administratie. Expediteur is inderdaad tussenpersoon spelen en de problemen oplossen, weinig ruimte voor opslag en overuren worden als vanzelfsprekend beschouwd. Planner was wel boeiend, maar constant aan de telefoon hangen en wel stresserend. Als je in de expeditie geld wil verdienen, moet je m.i. in de sales gaan. Ik was echter ook geen verkoper en ben destijds bij de Vlaamse overheid gaan werken. Met een master handelswetenschappen heb je daar volgens mij wel een goed salaris. Of waarom niet solliciteren bij de FOD Financiën, bij de douane? Dan blijf je in de sector, heb je weinig stress, en heb je de combinatie van werk op het terrein en administratie?
 
Ik heb destijds logistiek gevolgd, en ben daarna begonnen als expediteur, planner, en later administratie. Expediteur is inderdaad tussenpersoon spelen en de problemen oplossen, weinig ruimte voor opslag en overuren worden als vanzelfsprekend beschouwd. Planner was wel boeiend, maar constant aan de telefoon hangen en wel stresserend. Als je in de expeditie geld wil verdienen, moet je m.i. in de sales gaan. Ik was echter ook geen verkoper en ben destijds bij de Vlaamse overheid gaan werken. Met een master handelswetenschappen heb je daar volgens mij wel een goed salaris. Of waarom niet solliciteren bij de FOD Financiën, bij de douane? Dan blijf je in de sector, heb je weinig stress, en heb je de combinatie van werk op het terrein en administratie?
Ik maak wel 0 overuren, lol. Maar idd tussenpersoon. Bij de Vlaamse overheid moet je toch altijd wat andere ervaring hebben, niet?
 
Best interessante topic eigenlijk.
Ik ben momenteel werkzaam als transportplanner en kan wel voldoening uit mijn job halen.
Alleen de laatste tijd ook wat aan het rondkijken of er niks "rustiger" is in de logistiek.
Heb het wat gehad met die permanenties waardoor je nachtrust vaak verstoord is.
Misschien iets met wat meer thuiswerk.
 
Best interessante topic eigenlijk.
Ik ben momenteel werkzaam als transportplanner en kan wel voldoening uit mijn job halen.
Alleen de laatste tijd ook wat aan het rondkijken of er niks "rustiger" is in de logistiek.
Heb het wat gehad met die permanenties waardoor je nachtrust vaak verstoord is.
Misschien iets met wat meer thuiswerk.
Jaa permanente heb je nu wel niet als expediteur,.. maar heeft wel dat raakvlakken
 
Heb ook 4j als expediteur gewerkt.
Probeer in de sales te geraken binnen je huidige bedrijf, en als verkopen niet je ding is kan je Operational Key Account Manager worden bijvoorbeeld.
Of, ga aan de slag bij 1 van de klanten in Chemie/Pharma/Petro.

Met een diploma Handelswetenschappen mag je gerust wat hoger mikken, laat je niet afschrikken door de vereiste ervaring.
 
Terug
Bovenaan