Samen het decor in met Wreckreation

Achter onze deur (ongeveer) is een hele lange, hele rechte baan. Op vrijdag- en zaterdagavond hoorde je daar knalpotten en motors revven en gewoon mensen aan een rotvaart door sjezen. Mensen gaan graag hard. Feit. Zelf ben ik niet zo een held maar als game kan het mij wel eens blij maken. Vroeger had ik op mijn PSP zo een ‘rij alles maar in de prak’-game en dat was wel zo ontspannend.

Op de planning van THQ Nordic staat voor binnenkort (specifieker wordt het niet) de open worlder Wreckreation. Je krijgt een wereld van vierhonderd vierkante kilometer die van jou is om maken én te verwoesten, niet alleen een open wereld dus maar ook een sandbox. Het team achter dit spel deed ook mee aan games als Burnout en Need For Speed, dus je weet dat ze hun onderwerp kennen. In Wreckreation kan je zowel alleen als met vrienden aan de slag om de ideale combinatie van parcours, hindernissen en skill tests op te zetten.

De speler kan op verschillende manieren records gaan zetten (en zo eventueel de strijd aan gaan met anderen): traditioneel ‘tijd’, drift, crash, air, near miss en stunt. Doorheen je wereld zijn er open plekken waar je dus zelf aan het bouwen kan en dat ook met loops, obstakels, track builds, gewoon off-road en nog veel meer. Je auto pimpen met een gamma aan verfjes, banden, boosts en wat je nog allemaal kan bedenken is er vanzelfsprekend ook bij en voor de muziek is er een FM radionet met zestien zenders (of je Spotify Premium lijst om het echt naar je eigen hand te zetten).

Wreckreation zal uitkomen voor zowel PlayStation 4 als PlayStation 5, voor de Xbox Series én de Xbox One en ook voor pc. Een mooi breed aanbod voor wat ongetwijfeld een leuke game zal worden.

 
Terug
Bovenaan