Ronde van Zwitserland 12/06 - 19/06

Hoe zat het nog met dat niveau in Noorwegen?
Veel hoger als in deze ronde ja. Thomas zal Pogacar en de Jumbo mannen niet teveel van dichtbij zien in de Tour.

Thomas, Higuita, Fuglsang, Grossschartner and Pozzovivo climbed today Moosalp (15,1 km@7,8%) in 46 min 05 sec, at ~5,4 w/kg. Definitely one of the slowest MTFs of the last decade (that also explains why Stefan Kung was hanging with them)

Man, uit het interview na de rit van gisteren:
"Ik ben deze week niet goed genoeg om met de besten mee te doen, dat is wel duidelijk. Misschien dat ik na mijn hoogtestage té snel té goed was."

Hij zegt letterlijk dat hij niet goed genoeg is. Over welke excuses hebt gij het eigenlijk? Alsof het doel was om zijn piek te hebben in Noorwegen? Het doel was podium in Zwitserland. Dat is niet gelukt dus nu analyseren wat de reden daarvoor is.
Het is hier nu toch veel gepalaver en woorden die gewikt en gewogen worden om maar niet te hoeven zeggen dat het gewoon slecht is, het stelt teleur.
Daar is zeker een verklaring voor, maar het moet gewoon gezegd zijn als dat effectief zo is er nog wel wat werk is.
Als uw vorm zo een dal maakt op 14dagen dan klopt er iets niet, en moet er gekeken worden wat er mis is en wat er aan gedaan kan worden.

Ik kan daar enkel uit concluderen dat hij niet de ronderenner is die we dachten, en al zeker gene die dagen na elkaar mee kan in het hooggebergte onder een brandende zon. Is Remco daarom een zwakke renner? Neen, zeker niet! De Vlaamse wielerfan moet gewoon de verwachtingen bijstellen, er komt nog genoeg klimtalent aan. Remco zal ons wel nog genoeg zeges en eindoverwinningen schenken, al zat dat volgens mijn grote vrees niet in de Tour, Giro of Vuelta gebeuren.

Ik kan daar enkel uit concluderen dat hij niet de ronderenner is die we dachten, en al zeker gene die dagen na elkaar mee kan in het hooggebergte onder een brandende zon. Is Remco daarom een zwakke renner? Neen, zeker niet! De Vlaamse wielerfan moet gewoon de verwachtingen bijstellen, er komt nog genoeg klimtalent aan. Remco zal ons wel nog genoeg zeges en eindoverwinningen schenken, al zat dat volgens mijn grote vrees niet in de Tour, Giro of Vuelta gebeuren.
Hij heeft zeker de capaciteit om een grote ronde te winnen. Geraint Thomas heeft zijn grote ronde gewonnen na 13x eentje gereden te hebben op zijn 32ste, Cadel Evans ook na 13x op zijn 34ste. Wiggins ook pas na 12x op zijn 32ste.

Remco heeft tijd zat.

Hij heeft zeker de capaciteit om een grote ronde te winnen. Geraint Thomas heeft zijn grote ronde gewonnen na 13x eentje gereden te hebben op zijn 32ste, Cadel Evans ook na 13x op zijn 34ste. Wiggins ook pas na 12x op zijn 32ste.

Remco heeft tijd zat.
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik zou niet liever willen dan hem in de gele trui te zien aanvatten in het natourcriterium in Aalst.

Veel hoger als in deze ronde ja. Thomas zal Pogacar en de Jumbo mannen niet teveel van dichtbij zien in de Tour.
Gaan we hier echt een directe vergelijking maken tussen het bloedhete Zwiserland waar op grote hoogte wordt gereden, na een al slopende week met héél warm weer en veel HM en een ronde van Noorwegen waar ze tot die ene klim geen trap gegeven hebben in zeer mild weer?

Waarmee ik niet willen zeggen dat Thomas onze Sloveense vrienden iets gaat kunnen doen trouwens.

Declerq zit er ook nog weer bij die is samen met Kung op trainingskamp geweest zeker. Nu in PN heeft hij dat ook wel nog gedaan. Beetje jammer misschien voor hem dat hij in een GT altijd op de sprinter moet babysitten. Nu goed of je nu als 50e of als 150e over de meet komt wat maakt het uit natuurlijk.

Izagirre komt zichzelf tegen, normaal wel de klasse om dit af te werken. Mooie zege voor Pinot zit er aan te komen.

Morgen wast Thomas dus wel dit varkentje. Had ik niet verwacht dat hij dit nog kon. Maar als Ineos het met hem gaat moeten doen tegen Jumbo en Pogacar vrees ik toch voor Ineos.

Gaan we hier echt een directe vergelijking maken tussen het bloedhete Zwiserland waar op grote hoogte wordt gereden, na een al slopende week met héél warm weer en veel HM en een ronde van Noorwegen waar ze tot die ene klim geen trap gegeven hebben in zeer mild weer?

Waarmee ik niet willen zeggen dat Thomas onze Sloveense vrienden iets gaat kunnen doen trouwens.
Als je een mens van 80kg amper losrijdt op een col van 15km dan is het niveau niet hoog. Daar heb ik geen w/kg voor nodig om dat te weten.

Remco een stuk beter dan gisteren. Geeft moed voor de tijdrit morgen
Dat valt toch wel op. Hij was beter dan gisteren en gisteren was hij ook beter dan eergisteren.
Normaal eens Remco instort, zakt hij gelijk een pudding in elkaar en gaat het nadien alleen maar bergaf. Nu was het omgekeerde het geval.

Misschien toch iets te veel gekoerst + overtraining en de rekening cash betaalt?

Dat valt toch wel op. Hij was beter dan gisteren en gisteren was hij ook beter dan eergisteren.
Normaal eens Remco instort, zakt hij gelijk een pudding in elkaar en gaat het nadien alleen maar bergaf. Nu was het omgekeerde het geval.

Misschien toch iets te veel gekoerst + overtraining en de rekening cash betaalt?

Wanneer is hij dan als een pudding in een gezakt? Enige keer dat hij er echt doorzakte dat ik mij kan herrineren was in de Giro en ook toen kwam hij de dag erna al weer wat beter voor de dag kwam toen boven weer aansluiten maar viel toen in de afdaling en gaf op.

Over wie heb je het dan?

Kung

Dat er minder snel gereden wordt dat klopt. Maar relatief gezien wordt er gewoon heel hard gereden en ligt het niveau gewoon hoog.
Ik laat deze hier achter.

Niet onbelangrijk is dat warmte gewoon uw output zo hard beïnvloed als je boven de 30 graden gaat. En dat Kung meegaat naar de meet dat doet weinig afbreuk aan het feit dat er gewoon hard gereden wordt.

Want toen Thomas de Tour won was het niet warm ofzo? 2018 was zelfs de warmste zomer ooit gemeten.
Bij al die meetpunten is warmte veeleer de standaard, niet de uitzondering.

Want toen Thomas de Tour won was het niet warm ofzo? 2018 was zelfs de warmste zomer ooit gemeten.
Bij al die meetpunten is warmte veeleer de standaard, niet de uitzondering.
Ja maar ik snap uw punt dan niet zo goed?
Wil je dan zeggen dat er hier in deze TDS niet hard gereden wordt? Terwijl cijfers effectief wel aantonen dat er hard gereden wordt als je de hittebelasting mee in rekening neemt.

Het blijven allemaal geweldige renners, laat dat duidelijk zijn. Maar nee, ik zie niet het niveau dat ik in de dauphine gezien heb van de jumbo's.

Thomas haalt zijn oude niveau, maar ik dacht dat de meesten het er hier wel eens over waren dat Thomas een overgangsfiguur was als Tour-winnaar? We dachten vroeger ook dat Bernal hard bergop kan fietsen, tot er ene Pogacar op stond.

Ik keek het meeste uit naar Vlasov en Martinez. De ene is naar huis en de andere presteert erg matig.

Uiteindelijk is dit toch allemaal met het oog op de Tour. Dus moet je als vergelijking altijd Pogacar en Roglic/Vingegaard in het achterhoofd houden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan