Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het veldrijden en WK’s op de weg worden toch ook op beperkte afgesloten parcours gehouden. Toch zijn die wedstrijden nog spannend. Ik denk dat men toch eens moet nadenken over wedstrijden op afgesloten parcours. Je kan een in een tourrit bvb makkelijk 5x de alpe duez op en afrijden en deze maximaal uitrusten om de renners te beschermen. Qua organisatie en qua beleving van de aanwezigen is het alleszins een plus.
Tja maar dan beschrijf je criteriums dat is toch niet hetzelfde als een wielerwedstrijd en niet persé veiliger. Akkoord je hebt alle parcours parameters onder controle maar dat garandeert echt geen veilige race. In de VS is dat trouwens redelijk populair.
Zou me serieus verwonderen. Die van Lidl Trek hangt bijna een meter meer naar buiten dan Remco. Die kan Remco onmogelijk aantikken.Remco wordt door de Lidl renner licht getikt aan zijn achterwiel, dus eventjes evenwichtsverlies , daarom dat remco rechtdoor gaat
En zondag is’t gegarandeerd weer van da, met als absolute uitschieter de Giro waarschijnlijkJezus wat een miserie, het blijft maar erger worden precies.
Sorry, maar dat slaat nergens op. Ik hoef echt geen wielerwedstrijden te zien waarin ze continue van punt A naar B rijden en terug. Dan heb je gewoon het gevoel dat je naar een criterium aan het kijken bent.Het veldrijden en WK’s op de weg worden toch ook op beperkte afgesloten parcours gehouden. Toch zijn die wedstrijden nog spannend. Ik denk dat men toch eens moet nadenken over wedstrijden op afgesloten parcours. Je kan een in een tourrit bvb makkelijk 5x de alpe duez op en afrijden en deze maximaal uitrusten om de renners te beschermen. Qua organisatie en qua beleving van de aanwezigen is het alleszins een plus.
met een beetje meer malchance heb je hier gewoon 2-3 Bjorg Lambrechten/Gino Maders revisited in 1 rit.Allez. Totaal onbegrijpelijk imo. Een bocht waarin een betonnen greppel, dikke reuzestenen en nog wat bomen staan? Kan toch niet zoiets. In een afdaling dan nog.
Sorry, maar dat slaat nergens op. Ik hoef echt geen wielerwedstrijden te zien waarin ze continue van punt A naar B rijden en terug. Dan heb je gewoon het gevoel dat je naar een criterium aan het kijken bent.
Wat mij wel stoort is dat ik totaal niet begrijp dat bochten zoals deze er nog altijd open en bloot bijliggen. Hoe moeilijk kan het zijn om in een rit als organisatie de gevaarlijke punten aan te duiden en vervolgens de mogelijke veiligheidsmaatregelen te nemen?
Allez. Totaal onbegrijpelijk imo. Een bocht waarin een betonnen greppel, dikke reuzestenen en nog wat bomen staan? Kan toch niet zoiets. In een afdaling dan nog.
Die stenen langs de kant waren gevaarlijk als je van de baan raakt maar het zag er totaal geen gevaarlijke bocht uit op zich.Sorry, maar dat slaat nergens op. Ik hoef echt geen wielerwedstrijden te zien waarin ze continue van punt A naar B rijden en terug. Dan heb je gewoon het gevoel dat je naar een criterium aan het kijken bent.
Wat mij wel stoort is dat ik totaal niet begrijp dat bochten zoals deze er nog altijd open en bloot bijliggen. Hoe moeilijk kan het zijn om in een rit als organisatie de gevaarlijke punten aan te duiden en vervolgens de mogelijke veiligheidsmaatregelen te nemen?
Allez. Totaal onbegrijpelijk imo. Een bocht waarin een betonnen greppel, dikke reuzestenen en nog wat bomen staan? Kan toch niet zoiets. In een afdaling dan nog.
Ligt dat niet vooral aan de fietsen?Altijd dat kappen op de organisatoren van koersen. Ik denk dat het hoog tijd is dat de renners eens aan zelfreflectie doen. Dat ze eens goed nadenken over welke risico’s ze zelf nemen, alsmaar meer en meer.
De organisatie treft hier geen schuld, deftige brede afdaling, redelijk ok qua wegdek precies ook.
Neen, deze valpartij is enkel en alleen toe te wijzen aan de renners zelf, je kan geen 180km gaan afzetten, dan is een circuit de enige oplossing.
Handschoenen helpen en draag je enkel maar voor uw handen te beschermen zodat bij een glijding het vel er niet af is.Wat mij opvalt is dat weinig renners nog met koershandschoenen rond rijden. Vroeger toen ik koerste had ik deze standaard aan. Deze handschoenen waren vrij dik aan de palm. Het zal niet bij elke valpartij helpen zoals deze of in ddv maar ik heb enkele kerel toch mijn val kunnen "verzachten" door hier eerst op te steunen. Alles gaat natuurlijk heel snel en soms was het een reflex.
Klopt, de meeste elleboogbreuken en veel sleutelbeenbreuken krijg je door op een gestrekte arm te landen bij een val. Blijkbaar is het nog beter om je stuur vast te blijven houden en als je kan een rolbeweging te maken.Handschoenen helpen en draag je enkel maar voor uw handen te beschermen zodat bij een glijding het vel er niet af is.
Plus ook een beetje om wat extra grip en demping aan het stuur.
Maar zoals jij het beschrijft uw val breken door uw hand te zetten is een perfecte cocktail om uw sleutelbeen, pols en arm te breken. Je breekt uw val niet door uw hand uit te steken en uw arm te strekken.
En hoe zie je dat dan, er gaat er altijd eentje toch dat extra procentje risico nemen en dan moet de rest mee of de winst is weg… je kan dat onmogelijk reguleren… dit is de champions league van het wielrennen, die mannen gaan niet inhouden als ze daardoor mogelijks verliezen he… de race is de race… je kan enkel de omstandigheden en randvoorwaarden zo optimaal en veilig mogelijk maken… als ik dan lees dat deze bocht ongemarkeerd was, “binnenstebuiten” lag en vol grind lag… tjah… baskenland staat er ook voor gekend niet de meest veilige ronde te zijnAltijd dat kappen op de organisatoren van koersen. Ik denk dat het hoog tijd is dat de renners eens aan zelfreflectie doen. Dat ze eens goed nadenken over welke risico’s ze zelf nemen, alsmaar meer en meer.
De organisatie treft hier geen schuld, deftige brede afdaling, redelijk ok qua wegdek precies ook.
Neen, deze valpartij is enkel en alleen toe te wijzen aan de renners zelf, je kan geen 180km gaan afzetten, dan is een circuit de enige oplossing.
Wegdek was blijkbaar toch niet helemaal ok op de plaats van de valpartij:Altijd dat kappen op de organisatoren van koersen. Ik denk dat het hoog tijd is dat de renners eens aan zelfreflectie doen. Dat ze eens goed nadenken over welke risico’s ze zelf nemen, alsmaar meer en meer.