Ronde van het Baskenland 01/04 - 06/04

Evenepoel die als 1ste de bocht mist. Er moet toch een reden zijn voor al die valpartijen. Teveel om toeval te zijn.
Hou toch op met die onnozele naratief. De eerste renner lag al tegen de grond toen Remco nog op zijn fiets zat. Peloton ging gewoon veel te snel die bocht in.

Screenshot 2024-04-04 at 16.48.11.png

Wel dikke kans dat zijn sleutelbeen gebroken is en zijn voorjaar gedaan is nog voor het goed en wel begon dus zoveel geluk nu ook weer niet.
Nee, maar dat 'valt dan nog wel mee'. Weg Waalse klassiekers, maar zal snel terug op de rollen zitten met het oog op de Tour en de rest van het seizoen.

Maar de situatie van Vingegaard... dat ziet er toch echt slecht uit :s

Die van Trek valt als eerste waarop Evenepoel precies beslist om te gaan veldrijden ipv vol door te remmen.
Het lijkt alsof die bocht veel te plat ligt. Waardoor ze aan die snelheid uit de boch geduwd worden. Evenepoel zal het gevaar gevoeld hebben en de minst slechte optie proberen te kiezen.

Die coureur van Trek ziet ge gewoon uit de bocht driften en als ge aan die snelheid aan uw remmen komt, zijt ge weg.

Sleutelbeen is echt een geluk bij een ongeluk zo nog imo. Ja uw Waalse klassiekers zijn weg, het zij zo, maar de rest van uw jaar is niet in gevaar. Bij Vingegaard is dat totaal anders.

Hou toch op met die onnozele naratief. De eerste renner lag al tegen de grond toen Remco nog op zijn fiets zat. Peloton ging gewoon veel te snel die bocht in.

Bekijk bijlage 28500

Ik zeg toch gewoon dat ik dacht dat hij als 1ste de bocht mist. Niks gezegd over zijn stuurkunsten. Minder kort lontje aub. Trouwens die valpartij achter hem hindert hem niet.

Over de valpartijen sprak ik in het algemeen.

Echt miserie dar vallen. Begin er eens werk van te maken uci. Zwaardere fietsen, betere kleding,... Coureurs kunnen wel.zeggen dat het er bij hoort maar het is nefast voor de kijkervaring. Om maar iets te zeggen

Sleutelbeen is echt een geluk bij een ongeluk zo nog imo. Ja uw Waalse klassiekers zijn weg, het zij zo, maar de rest van uw jaar is niet in gevaar. Bij Vingegaard is dat totaal anders.

Inderdaad. Voor hetzelfde geld is het gewoon een luxatie van het ac-gewricht en geen breuk. Heb het zelf meegemaakt (luxatie type 2) na een val met de mountainbike en na 2 maanden kon ik al weer krachttraining doen, geen operatie nodig.

Echt miserie dar vallen. Begin er eens werk van te maken uci. Zwaardere fietsen, betere kleding,... Coureurs kunnen wel.zeggen dat het er bij hoort maar het is nefast voor de kijkervaring. Om maar iets te zeggen
Het gaat sneller en sneller , maar helaas precies ook gevaarlijker en gevaarlijker.

Denk dat de oplossing op verschillende vlakken ligt.

Een van de redenen is volgens mij ook de stijfheid van de wielen en de fietsen. Ik heb ook een set ultrastijve wielen met carbon spaken en op slechte wegen aan hoge snelheden zijn die bijna niet te besturen. Elke keer als ik een nieuwe fiets heb, verbaas ik mij over de evolutie van de stijfheid van die frames.

Terug
Bovenaan