Robotstofzuiger

Amai wat een verschil, echt het domme broertje van de s1. Waar we naar de S1 eigenlijk nooit moeten omkijken is er bij de L60 wel altijd iets. Het verschil in prijs is wel duidelijk. Maar het mesje werkt wel, hadden ze dat op de S1 ook gezet kocht ik meteen een 2e.

Afgelopen weken heb ik nagedacht om de Eufy L60 te kopen maar uiteindelijk niet gedaan. Ik had het idee dat ik me er niet voldoende in verdiept had en anders €200-300 over de balk zou gooien. Met twee langharige katten (& de nodige haarballen) én alle snoeren waar iets mee moet… goed dat ik ‘m niet gekocht heb… balen want ik dacht dat ik er eindelijk uit was!

Afgelopen weken heb ik nagedacht om de Eufy L60 te kopen maar uiteindelijk niet gedaan. Ik had het idee dat ik me er niet voldoende in verdiept had en anders €200-300 over de balk zou gooien. Met twee langharige katten (& de nodige haarballen) én alle snoeren waar iets mee moet… goed dat ik ‘m niet gekocht heb… balen want ik dacht dat ik er eindelijk uit was!
Wij hebben ook 2 katten, en dat kan de Eufy S1 wel perfect aan. Het is vooral het lang haar van de vrouw dat een probleem is. Wij zijn een week op vakantie geweest, en de katten binnen, en de S1 heeft elke nacht gedraaid. Er lag 1 haarbal waar mooi rond gereden is, dat zou de l60 niet doen dat kan ik u zeggen. Vroeger was ons huis na zo een vakantie, of zelf weekend, een nest door de katten, nu is het gewoon proper.

Maar ja de S1 is 4x zo duur.

volgend jaar op black friday waarschijnlijk 50 - 60% van de prijs. Zeker als er dan een model is met een mesje.
Je bedoelt dat ik niet opnieuw allerlei recensies hoeft door te spitten en YouTube uit te vlooien? Kan net zo goed gewoon deze blijven (een Eufy *) houden als “favoriet”. Zou wel goed uitkomen want zag er tegen op als een enorme berg.

Sinds juli hebben wij een Dreame L20 Ultra Complete in huis. Beste aankoop sinds lange tijd (was toen 999 EUR). Voorlopige stats: 6.919 m2/161 uur gekuist.

Was zelf vrij sceptisch over de dweilfunctie maar dat werkt echt enorm goed. Heel bevredigend ook om een bak vies water weg te gieten wanneer je thuis komt.
Hebben deze ook.
Heerlijk toestel!

Je bedoelt dat ik niet opnieuw allerlei recensies hoeft door te spitten en YouTube uit te vlooien? Kan net zo goed gewoon deze blijven (een Eufy *) houden als “favoriet”. Zou wel goed uitkomen want zag er tegen op als een enorme berg.
Mijn tip is gewoon koop geen goedkope. Ze hebben allemaal hun pro's en cons. De S1 was als vervanging van de kuisvrouw, dus mocht wat kosten, en ons huis is nu altijd proper (allez de vloer toch), niet enkel op maandag. Van vrienden hoorde ik vaak "ahja zo een robotstofzuiger, ja we hebben dat geprobeerd maar die liep altijd vast". Die l60 is zo eentje, goed voor de badkamer, maar niet voor een woonkamer vol speelgoed. In dit topic lees je goede commentaar, maar dat zijn de premium modelletjes. Ik kan enkel aanraden voor zo één te gaan.

Heeft er iemand anders ook dat zijn S1 soms "kakjes" achterlaat?
Kleine donkere vlekken. Ze zijn wel makkelijk weg te kuisen met een vochtig doekje, maar het is wel de bedoeling dat dat ding mijn vloer properder maakt, niet vuiler :p

Nog nooit gezien. Als ik hem omdraai als er iets vastzit durft er al eens een druppel uitkomen, of als ik hem verzet van verdiep, maar dat lijkt dan gewoon proper water.

Heeft er iemand anders ook dat zijn S1 soms "kakjes" achterlaat?
Kleine donkere vlekken. Ze zijn wel makkelijk weg te kuisen met een vochtig doekje, maar het is wel de bedoeling dat dat ding mijn vloer properder maakt, niet vuiler :p

Als je eentje besteld hebt rond augustus of vroeger, die hebben het eerste generatie dirty water tank die soms kan lekken. Je kan aan je rood filter zien of je een nieuwe hebt of niet.

links de oude filter, rechts de nieuwe ( groter en meer gaatjes) ( foto van google). De nieuwe filter gaat trouwens ook veel langer mee voor die vol zit. de oude moest ik wekelijks uitkuisen, de nieuwe pas om de 3 weken. Ikzelf had geen last van een lekkende tank, maar heb gewoon een foto van op google gepakt, ticket gemaakt en ze hebben mij het nieuwe model gratis opgestuurd.

over de S1 pro:
Hier rijd hij nu een maand of 6 rond. nog altijd geen klachten. Heb 1x een probleem gehad dat die niet wou docken, keer op keer opnieuw. echt om gek van te worden. Bleek dan dat het wat honden haar was die in het caster wieltje vooraan zat, en voor frictie zorgde waardoor die begon te remmen als hij zen dock op moest.

Voor de rest moet ik ook elke 14 dagen het rode dopje uit de stofzuig borstel halen en het honden haar er van tussen prutsen, want als je dat laat zitten zorgt het ook voor frictie en smelt het om de duur in de plastiek... Heb zo toch al 1 borstel gebruikt.

Dat ding rijd hier soms 3 keer per dag rond ( elke keer de honden buiten gaan)à. Echt mega tevreden van.

251076251_595698425077089_6357236130866558090_n.jpg

heel mijn beneden verdieping ziet er zo uit als die honden gaan pissen zijn.... en die doet het weer blinken gelijk nieuw ;)

Mijne Dreame of roborock konden dit in geen 1000 jaar. die smeerden dat vuil gewoon uit met hun dweiltjes dat ze voort slepen.

stats :
177 keer gedweild
10268m2 gedweild
245h gedweild

Anderhalf zeepje gebruikt
2de dweilroller
2de roller brush
3de stofzuigzak

5,5 euro per dweilbeurt aan de prijs dat ik em gekocht heb. niet slecht :D. als dat ding een jaar of 5 mee gaat zitten we aan 55cent...

Laatst bewerkt:
Als je eentje besteld hebt rond augustus of vroeger, die hebben het eerste generatie dirty water tank die soms kan lekken. Je kan aan je rood filter zien of je een nieuwe hebt of niet.

links de oude filter, rechts de nieuwe ( groter en meer gaatjes) ( foto van google). De nieuwe filter gaat trouwens ook veel langer mee voor die vol zit. de oude moest ik wekelijks uitkuisen, de nieuwe pas om de 3 weken. Ikzelf had geen last van een lekkende tank, maar heb gewoon een foto van op google gepakt, ticket gemaakt en ze hebben mij het nieuwe model gratis opgestuurd.

over de S1 pro:
Hier rijd hij nu een maand of 6 rond. nog altijd geen klachten. Heb 1x een probleem gehad dat die niet wou docken, keer op keer opnieuw. echt om gek van te worden. Bleek dan dat het wat honden haar was die in het caster wieltje vooraan zat, en voor frictie zorgde waardoor die begon te remmen als hij zen dock op moest.

Voor de rest moet ik ook elke 14 dagen het rode dopje uit de stofzuig borstel halen en het honden haar er van tussen prutsen, want als je dat laat zitten zorgt het ook voor frictie en smelt het om de duur in de plastiek... Heb zo toch al 1 borstel gebruikt.

Dat ding rijd hier soms 3 keer per dag rond ( elke keer de honden buiten gaan)à. Echt mega tevreden van.

251076251_595698425077089_6357236130866558090_n.jpg

heel mijn beneden verdieping ziet er zo uit als die honden gaan pissen zijn.... en die doet het weer blinken gelijk nieuw ;)

Mijne Dreame of roborock konden dit in geen 1000 jaar. die smeerden dat vuil gewoon uit met hun dweiltjes dat ze voort slepen.

stats :
177 keer gedweild
10268m2 gedweild
245h gedweild

Anderhalf zeepje gebruikt
2de dweilroller
2de roller brush
3de stofzuigzak

5,5 euro per dweilbeurt aan de prijs dat ik em gekocht heb. niet slecht :D. als dat ding een jaar of 5 mee gaat zitten we aan 55cent...

Ik heb hem ergens in november gekocht toen die grote price drop er was.
Maar heb net even gekeken en ik heb idd die oude water tank blijkbaar.
Ik ga morgen eens horen of ik een nieuwe kan los peuteren van hun :)
Zeer bedankt voor de reply!

EDIT: Contact genomen via chat, ze hebben mijn vraag doorgestuurd naar de technische dienst. Zou binnenkort een antwoord moeten krijgen via email hierover.
Ik heb een foto van mijn vlek doorgestuurd, de uitleg dat die nieuwe versie van watertank dit zou moeten kunnen oplossen, en ook jouw foto die de filters vergelijkt tussen de versies.

Laatst bewerkt:

EDIT: Contact genomen via chat, ze hebben mijn vraag doorgestuurd naar de technische dienst. Zou binnenkort een antwoord moeten krijgen via email hierover.
Ik heb een foto van mijn vlek doorgestuurd, de uitleg dat die nieuwe versie van watertank dit zou moeten kunnen oplossen, en ook jouw foto die de filters vergelijkt tussen de versies.
Ik heb met black friday ook eentje gekocht, en blijkbaar worden dan nog altijd de oude modellen verkocht.

Ik gebruik al een tijdje de stofzuigfunctionaliteit, maar pas gisteren eens laten dweilen. En natuurlijk heb ik ook prijs, toch 3 zo'n vlekken op onze benedenverdieping.
Hebben jullie contact opgenomen met Eufy of met de B2C verkoper (Art & Craft via bol.com) in mijn geval?

Ik heb met black friday ook eentje gekocht, en blijkbaar worden dan nog altijd de oude modellen verkocht.

Ik gebruik al een tijdje de stofzuigfunctionaliteit, maar pas gisteren eens laten dweilen. En natuurlijk heb ik ook prijs, toch 3 zo'n vlekken op onze benedenverdieping.
Hebben jullie contact opgenomen met Eufy of met de B2C verkoper (Art & Craft via bol.com) in mijn geval?
rechtstreeks vanuit de app met eufy.

En een 2e vraagje over de Eufy S1 pro: is het normaal dat het drogen van de dweil enige tijd duurt. Ik denk dat dit gisterenavond gemakkelijk 2u30 was. Is dat bij iedereen zo?
Maakt dan ook wat geluid (precies kleine ventilator).

rechtstreeks vanuit de app met eufy.
Hier zeiden ze direct om heel den bazaar op te sturen ter reparatie. Heb zowel Eufy direct als Coolblue gecontacteerd :/
Daar heb ik natuurlijk niet heel veel goesting in.
Ik heb wel expliciet gevraagd enkel dat nieuwe waterbassin toegestuurd te krijgen, met foto's en al. Misschien dat ik niet zo direct mogen vragen 😅

En een 2e vraagje over de Eufy S1 pro: is het normaal dat het drogen van de dweil enige tijd duurt. Ik denk dat dit gisterenavond gemakkelijk 2u30 was. Is dat bij iedereen zo?
Ja, da's hier het zelfde.

ja is normaal en is bij alle robots zo.

Terug
Bovenaan