Robotstofzuiger

Hoe zijn jou ervaringen tot nu toe ?
Positief.
Vooral het gemak om geen proper/vuilwater reservoirs meer te moeten vullen en ledigen is een goed ding 😉
Het aansluiten op wateraanvoer en afvoer is zeer gemakkelijk. Er is voor elk ongeveer 8m darm en een aantal koppelstukken om een 90° bocht te maken bijgeleverd. Alsook 2 verschillende aansluitingen om op de waterleiding of een kraan aan te sluiten. Ik moest wel nog in de DHZ een verloopstukje halen. (Maar dit komt misschien omdat ik een testmodel heb dat waarschijnlijk nog niet bedoeld was voor de Belgische markt)

De pads worden voor en tijdens gebruik uitgespoeld met warm water en detergent.

Ik had daarvoor een Dreame L10s Ultra, maar qua gebruiksgemak is het met de x40 master er wel op vooruit gegaan.
Ook de mogelijkheid tot het inbouwen of integreren in een kast is wel handig.

Wat ik me altijd afvraag bij een robotstofzuiger: hoe kuist die in de kleine hoekjes en hoe gaat die om met obstakels? Het grote werk van stofzuigen/dweilen vind ik alles vrij maken om overal aan te kunnen.

Welk merk en model heb je al een maand?
Roborock q revo pro, we waren in twijfel voor de master te kopen maar dat was 300 euro duurder. Na wat reviews te bekijken hebben we het dan ook niet gedaan. We hebben de pro kunnen kopen aan 630 euro en met wat voordeel op edenred uiteindelijk zelf maar 590 effectief betaald. Het heeft hier nog nooit zo proper gelegen en dat met een klein kind en een hond😍.

Heb net een Dreame L40 besteld. Deze was in de aanbieding + nog wat vikingpunten erbij. Nu vraag ik me af, zit die borstel voor de dierenharen standaard erbij? Meen dat wel gezien te hebben.

En wat is het verschil tussen deze zeep?

Verschil in volume. Voor de rest lijkt die kleine iets te zijn die je in uw waterbak kan hangen en met een app kan bedienen. Een doseringsapparaat of zo. En dat die van 1 l een grotere volume heeft en dat je daarmee de vorige misschien kan bijvullen.

Maar de tekening is voor mij te klein en onduidelijk om zeker te zijn.

Verschil in volume. Voor de rest lijkt die kleine iets te zijn die je in uw waterbak kan hangen en met een app kan bedienen. Een doseringsapparaat of zo. En dat die van 1 l een grotere volume heeft en dat je daarmee de vorige misschien kan bijvullen.

Maar de tekening is voor mij te klein en onduidelijk om zeker te zijn.
Het is vooral dat die 1L (de grotere) goedkoper is dan de kleinere.

Heb net een Dreame L40 besteld. Deze was in de aanbieding + nog wat vikingpunten erbij. Nu vraag ik me af, zit die borstel voor de dierenharen standaard erbij? Meen dat wel gezien te hebben.

En wat is het verschil tussen deze zeep?

Lijkt mij hetzelfde maar ik zou anders even kijken bij een webwinkel die hetzelfde verkoopt mét betere uitleg (of de fabrikant online zoeken). Of is de een een navulling van de ander? In dat geval kan je ze beide kopen.

Lijkt mij hetzelfde maar ik zou anders even kijken bij een webwinkel die hetzelfde verkoopt mét betere uitleg (of de fabrikant online zoeken). Of is de een een navulling van de ander? In dat geval kan je ze beide kopen.
Ik ga even wachten tot hij geleverd is en dan eens zien. Zit toch al iets of wat zeep bij om te starten.

Daarom dat ik stelde als die grote enkel het navullingsproduct is en die kleine ook de dispenser is met product in dan is het verstaanbaar dat die kleine duurder is.
Oké, eens zien dan. Zal me nog eens verdiepen erin. Merci.

Oké, aangekomen en klaargezet. Een vraagje, want zie het niet direct terug in het boekje. Hoe doen jullie de bovenverdieping? Kun je instellen dat je de Dreame robot boven zet of hoe werkt dat? Want je kunt ook zeggen dweilen in de badkamer, maar de rest niet, aangezien die normaal die dweilpads achterlaat in de dock?

550 euro voor dit pareltje is een no brainer.. blijft de beste bot op de markt ! Moest de me mijne morgen kapot zijn koop ik direct een nieuwe en ik heb 1399 betaald op launch day ….
Mooie prijs! Maar beste op de markt weet ik niet, 8000 PA maar tov modellen die nu 20.000 hebben

Mooie prijs! Maar beste op de markt weet ik niet, 8000 PA maar tov modellen die nu 20.000 hebben
Het gaat hem over het dweilen. Door de roller die zichzelf reinigt en elke omwenteling gekuist wordt en proper water neemt , dwelt die effectief zo goed als met de hand ipv een vuile vod rond te slepen zoals bij de concurrentie. Ook de ozone generator is uniek. Na een week is dat bruin afval water nog altijd geurloos tot chloorig van geur.

Bij andere robots is dat door en verderf als je het langer dan 2 dagen durft laten zitten in de tank. Mijne dreame x40 die ik hier getest had stonk naar een beerput na 2 dagen.

Laatste keer dat ik hier gedweild heb met de hand is Geleden van winter 2024. Het enige dat ik nog eens doe is elke 2-3 keer in de winter de plinten meenemen met een vochtige doek en de siliconen er onder.

Door mijn 2 honden en zeer natte tuin ziet mijn huis er dagelijks in de winter zo uit. Soms wel 3 keer per dag. Uurtje nadien kan je weer van de grond eten. Ik heb tegelijk high end dreame en roborocks geprobeerd en geen van die 2 merken kwam zelf in de buurt qua dweil performance. Die sleepten gewoon modder rond.

257460365_619375722583763_3537692723101251419_n.jpg

Stofzuigen is nagenoeg al perfect op robots van 2-3 generaties geleden met 3 of 4000 pa. Tenzij je woont in een woning met veel tapijt of tapis plain … maar wie doet dat anno 2025 nog.

Los daarvan zegt pa niet veel, er zijn robots met minder pa die beter stofzuigen dan robots met meer. Het design van de roller is veel belangrijker. Een goede roller met minder pa gaat meer meenemen dan eentje die moet compenseren met meer pa, maarja dan nog. Elke stofzuiger scoort ergens tussen de 90 en 99 % in de meeste testen, terwijl die marge in dweilen ergens ligt tussen de 40 en 99.5

Laatst bewerkt:

550 euro voor dit pareltje is een no brainer.. blijft de beste bot op de markt ! Moest de me mijne morgen kapot zijn koop ik direct een nieuwe en ik heb 1399 betaald op launch day ….
Merci voor de tip, heb 'm besteld. Vond zo'n dweilrobots iets onhandig omdat je de dweil elke keer moet vervangen enzo, maar deze lijkt me wel interessant omdat deze de dweil zelf proper maakt. Vind ze ook vaak te duur, maar 550 euro is echt een koopje als ik de prijzen zo vergelijk.

Zo'n station is handig maar zou me teveel storen in de woonkamer/keuken.

We hebben doelbewust voor een model gekozen (Roborock S8) die we onder een kast kunnen 'verstoppen', het dweilen zal mindergoed zijn dan die S1 maar het ligt bij ons gelukkig ook nooit zo vuil als op de foto van @zaj . Ik moet dan wel dagelijks water bijvullen, dweil vervangen en stofzuigbakje leegmaken. Duurt gecombineerd minder lang dan mijn ontbijt dat opwarmt in de microgolf 's ochtends.

Wel zeer straffe prijs!

Zo'n station is handig maar zou me teveel storen in de woonkamer/keuken.

We hebben doelbewust voor een model gekozen (Roborock S8) die we onder een kast kunnen 'verstoppen', het dweilen zal mindergoed zijn dan die S1 maar het ligt bij ons gelukkig ook nooit zo vuil als op de foto van @zaj . Ik moet dan wel dagelijks water bijvullen, dweil vervangen en stofzuigbakje leegmaken. Duurt gecombineerd minder lang dan mijn ontbijt dat opwarmt in de microgolf 's ochtends.

Wel zeer straffe prijs!
Dat station vind ik ook storend, maar als dat ervoor zorgt dat ik zelf minder werk heb, moet ik dat maar voor lief nemen. :p Onze huidige stofzuiger van Xiaomi zit ook verstopt onder de kast, dus zal een nieuwe plaats moeten zoeken voor de Eufy.

De Xiaomi werkt wel nog perfect, dus weet niet goed wat ik daar nu mee moet gaan aanvangen. Vind het altijd zo'n zonde om iets te vervangen wat nog perfect werkt, maar de Xiaomi heeft geen dweil. We hebben enkel gelijkvloers, dus het is niet zo dat ik die op een ander verdiep kan zetten. Misschien in een slaapkamer zetten en die laten uitrijden wanneer we op ons werk zijn. De robot in de living/keuken rijdt 's nachts uit wanneer we slapen.

Terug
Bovenaan