Robotstofzuiger

Ben me nog voorzichtig aan het inlezen voor het gegeven van robotstofzuiger. Het is hier niet zo groot beneden (max 45m²), maar met dat er nu een kleine rondloopt van 1.5 jaar en regelmatig es iets morst en doet. Altijd dat opvegen zorgt voor vlekken op onze tegels. Het idee van een robot met dweilfunctie zit in ons hoofd.

De namen die ik hier vaak zie passeren zijn allemaal beestjes van €1500... zou dit dan overkill zijn voor mijn situatie? Als ik hem boven ook kan gebruiken voor de slaapkamers, ook leuk meegenomen natuurlijk. Maar zou ook maar rond de 45m² zijn ofzo.

Is er zoveel verschil met prijsklasse rond de €1000 of €750?
Roborock Q Revo S hier. Op Amazon kunnen meenemen voor € 620 (incl. korting) en doet zowel dweilen als stofzuigen prima voor ons.
Apart vak voor proper en vuil water en heel makkelijk te verversen.

Die stofzuigzak die erin zit kan je desnoods handmatig zelf eens legen maar best eens vervangen na x maanden.

Eerste ervaringen met de Eufy s1 pro zijn zeer positief.
Het ding maakt echt goed schoon, bediening is duidelijk en vlot en ook de rest zoals de reservoirs voor proper en vuil water etc, is heel praktisch in gebruik.

Hier ook de s1 pro. Het is onze eerste robotstofzuiger dus ik kan niet vergelijken, maar die doet gewoon zijn werk. We moeten er weinig naar omkijken. Het vuil water is na een week of 3 echt wel smerig, maar stinkt niet. De ozongeneratie doet echt zijn werk. Wij laten hem elke nacht werken, onze vloer is gewoon altijd proper, buiten de typische hoekjes.We twijfelen nu voor boven, extra s1 of toch iets goedkoper.

Eerste ervaringen met de Eufy s1 pro zijn zeer positief.
Het ding maakt echt goed schoon, bediening is duidelijk en vlot en ook de rest zoals de reservoirs voor proper en vuil water etc, is heel praktisch in gebruik.
Hier ook de s1 pro. Het is onze eerste robotstofzuiger dus ik kan niet vergelijken, maar die doet gewoon zijn werk. We moeten er weinig naar omkijken. Het vuil water is na een week of 3 echt wel smerig, maar stinkt niet. De ozongeneratie doet echt zijn werk. Wij laten hem elke nacht werken, onze vloer is gewoon altijd proper, buiten de typische hoekjes.We twijfelen nu voor boven, extra s1 of toch iets goedkoper.

Hoe vaak moet ge dat detergent reservoir vervangen?
Of kunt ge dat zelf bijvullen met iets van kuismiddel dat ge in de supermarkt koopt?

Als de prijs op Black Friday genoeg zakt overweeg ik er ook een te kopen.
Maar heb geen zin om ook nog om de zoveel tijd zo'n propietary kuismiddel te moeten kopen.

Laatst bewerkt:
Lees inderdaad ook niets dan goeds over de S1 Pro. Het grote nadeel van Eufy is dat ze om een of andere manier niet echt integreren met home automation platformen.

Om maar een voorbeeld te geven, HA + Roborock = :drool:

04672337f8b2e5d147a421eccd0e1420a5bd25d7.png

Hoe vaak moet ge dat detergent reservoir vervangen?
Of kunt ge dat zelf bijvullen met iets van kuismiddel dat ge in de supermarkt koopt?

Als de prijs op Black Friday genoeg zakt overweeg ik er ook een te kopen.
Maar heb geen zin om ook nog om de zoveel tijd zo'n propietary kuismiddel te moeten kopen.

Ik heb nog niets moeten vervangen sinds de aankoop eind juli. Maar ik zie juist in de app dat dat het enige is dat je zelf moet checken en heb net gezien dat die nog voor 90 percent vol is. Sowieso moet je toch een nieuwe dweil etc ook bij hun kopen. Die ga ik binnenkort wel eens vervangen.

Lees inderdaad ook niets dan goeds over de S1 Pro. Het grote nadeel van Eufy is dat ze om een of andere manier niet echt integreren met home automation platformen.

Om maar een voorbeeld te geven, HA + Roborock = :drool:

04672337f8b2e5d147a421eccd0e1420a5bd25d7.png

Lijkt me idd een klein nadeel want ik heb een deur die ik electrisch wil openen om de stofzuiger door te laten, zou wel ideaal zijn.

Zoals gezegd ik heb nooit een andere gehad, maar iedereen die zijn base station ziet zegt wel dat het huge is, en dat is het ook.

Roborock schiet ook in gank met Black Friday...

- Qrevo S aan €479
- Qrevo Pro aan €619
- Qrevo Master aan €899

Faak. Twijfels xD

Ben ook al een tijdje aan het loeren naar een robotstofzuiger. Als er echt een goede black Friday deal langskomt, ga ik misschien wel overstag.

Toch even een vraag. Wij hebben huisdieren die wel eens een haarbal ophoesten of een keertje buikloop hebben. Detecteert een stofzuigrobot dat of krijg je vervolgens in je huis een groot sleepspoor?

- Qrevo S aan €479
- Qrevo Pro aan €619
- Qrevo Master aan €899

Faak. Twijfels xD
Ik zie maar weinig voordelen aan de Pro/Master tegenover de S?

Geen camera's vind ik juist een voordeel, ik heb niet graag een Chinese spion in mijn huis rond rijden met een camera :) Mijn huidige stofzuiger kan trouwens met LIDAR alleen perfect navigeren.

Ben ook al een tijdje aan het loeren naar een robotstofzuiger. Als er echt een goede black Friday deal langskomt, ga ik misschien wel overstag.

Toch even een vraag. Wij hebben huisdieren die wel eens een haarbal ophoesten of een keertje buikloop hebben. Detecteert een stofzuigrobot dat of krijg je vervolgens in je huis een groot sleepspoor?
Dat hangt er van af welke robotstofzuiger je koopt.

- Qrevo S aan €479
- Qrevo Pro aan €619
- Qrevo Master aan €899

Faak. Twijfels xD
Ik ben voor de Qrevo Pro gegaan. De drempel naar 899 euro vond ik me net iets te hoog, zo net niet waard genoeg voor de extra functionaliteiten.

Sinds juli hebben wij een Dreame L20 Ultra Complete in huis. Beste aankoop sinds lange tijd (was toen 999 EUR). Voorlopige stats: 6.919 m2/161 uur gekuist.

Was zelf vrij sceptisch over de dweilfunctie maar dat werkt echt enorm goed. Heel bevredigend ook om een bak vies water weg te gieten wanneer je thuis komt.

Laatst bewerkt:
Ook stilaan aan het kijken naar eentje met black friday deal.

Nu zitten wij beneden met natuursteen en parket.
Kan je dat eenvoudig mappen dat hij het parketgedeelte enkel stofzuigt, en natuursteen beide?

Alsook mag onze natuursteen enkel met zuiver water of een specifiek product (wat wss niet in dat toestel kan).

Ook stilaan aan het kijken naar eentje met black friday deal.

Nu zitten wij beneden met natuursteen en parket.
Kan je dat eenvoudig mappen dat hij het parketgedeelte enkel stofzuigt, en natuursteen beide?

Alsook mag onze natuursteen enkel met zuiver water of een specifiek product (wat wss niet in dat toestel kan).
Bij de meeste kan je simpelweg een ‘no mop’ zone instellen.

Ik heb de Roborock curv besteld met de black friday korting.

Terug
Bovenaan