Robotstofzuiger

@zaj intussen nog super tevreden van je Eufy? Ik ben hem aan het overwegen, maar 1000 euro (ik blijf wel wachten tot die weer ergens rond die prijs gepromoot wordt) is wel erg veel.

Iemand toevallig de roborock q revo master, de reviews zijn ook uitstekend voor stofzuigen en dweilen. Heb momenteel ook de s5 max en die zou dan naar boven gaan 😅.

@zaj intussen nog super tevreden van je Eufy? Ik ben hem aan het overwegen, maar 1000 euro (ik blijf wel wachten tot die weer ergens rond die prijs gepromoot wordt) is wel erg veel.
al 3 maand niet gedwijlt en je kan van de vloer eten :). in het begin hebben we tegen onze plinten eens gekuisd met de hand zodat ze weer proper staan en ookal doet die de hoekjes niet perfect, zie je het eigenlijk niet echt. siliconen zijn wat bruiner na 3 maand, maar het is niet dat je zichtbaar stof ziet. Ik denk dat eens manueel met een vod over de plintjes gaan elke 4-5 maand meer dan genoeg is. Beter zo dan van die borsteltjes die tegen je plinten schuren en de verf er af schrapen imo.

nog steeds handsdown de beste dweiler op de markt.

ik denk dat de secret sauce de combinatie is van de roller mop (zeer veel druk) en de ozone generator. daardoor is je vloer ook meteen volledig ontsmet. Wel rekeninghouden dat je geen ontharder mag hebben om dit te doen werken, anders ga je bij elke refil zout meoten tovoegen. het zeepje is eigenlijk bijzaak.

Ik volg de discord nog sporadisch en het enige minpunt blijft de performance op tapijten. die is wat minder dan roborock en consoorten. Ik heb overal tegels en boven laminaat en daar doet die dat beter dan onze kuisvrouw ( zonder zeveren).

de s5max heb ik nog enkele weken boven doen werken maar ik heb hem nu gewoon weggegeven aan mijn moeder, dat ding kan eigenlijk niet meer mee en is teveel gedoe. breng dan liever die eufy boven. hij kan onze boven netjes doen op één volle tank water.

als je in een groot huis woont kan het wel zijn dat je voor water te verversen hem eens terug naar beneden gaat mogen brengen...

ik doe trouwens ook al 3 maand met dezelfde stofzuig zak en heb hem 2x gewoon met de hand leeggemaakt en hergebruikt lol. Zeep zit op 75% en ik ga binnenkort mijn eerste roller mop moeten vervangen ( rond de 10 euro)

situatie: 2 border collies die door wind en weer binnen en buiten lopen en overal modder prints achterlaten. dus met weer zoals vandaag en gisteren heeft dat ding wel wat werk en toch blijft het spik en span :)

quoa onderhoud :
2x per week water bij tanken ( 1min)
1x per week afvalwater uitgieten ( 30 sec)
1x per 3 weken de watertank in de robot zelf kuisen en de filter afspoelen onder de kraan (3 min werk)
1x per 2 weken de bodemplaat van dat station afspoelen onder de kraan ( 30 sec)

ik heb nog geen enkele keer haar uit de wielen moeten halen en nog maar 1 keer mijn borstel moeten untanglen, dat draait op één of andere magische manier allemaal naar binnen in de "shaft" van de borstel daar kan je het gewoon uitprutsen door er aan te trekken.

bij mijn roborock s5max moest ik een schaar pakken en 5min liggen knippen, trekken en sleuren en doen om al dat opgerolde honden haar er uit te krijgen dat vast zat langs de roller.
bij de eufy kruipt dat allemaal mooi naar binnen aan de linker kant, en dan pruts je het er gewoon uit in één brok.

Laatst bewerkt:
al 3 maand niet gedwijlt en je kan van de vloer eten :)

nog steeds handsdown de beste dweiler op de markt.

ik denk dat de secret sauce de combinatie is van de roller mop (zeer veel druk) en de ozone generator. daardoor is je vloer ook meteen volledig ontsmet. Wel rekeninghouden dat je geen ontharder mag hebben om dit te doen werken, anders ga je bij elke refil zout meoten tovoegen. het zeepje is eigenlijk bijzaak.
Op basis van het advies van @zaj heb ik deze ook gekocht en ben er ook zeer tevreden van. Makkelijk in het onderhoud en zeer proper.

Hier ook de Eufy S1 Pro, het is mijn eerste robotstofzuiger dus geen vergelijking, maar dat ding werkt gewoon. Elke nacht stofzuigen en om de 2 nachten ook dweilen. Ons huis is proper buiten zo wat de hoekjes en onder de zetel. Ook weinig werk aan, om de week of 2 water eens verversen.

Weet je hoe die zich verhoudt tot de Eufy S1 Pro? Die Roborock ziet er ook wel heel interessant uit.
Ik heb al wat YouTube filmpjes van beide staan bestuderen en het lijkt mij dat die eufy zijn dweilen inderdaad beter is omdat hij zijn roller in het toestel zelf kan reinigen. De master heeft echter een functie dat kan zien wanneer het water van het reinigen van zijn 2 pads te vuil is. Dan herneemt hij zijn laatste stuk maar wel enkel dweilen en niet meer stofzuigen. Het eindresultaat zal dus ongeveer hetzelfde zijn maar die eufy gaat sneller klaar zijn. De roborock is wel beter in het reinigen van hoeken en kanten omdat die 1 van zijn dweiltjes kan laten uitsteken. Het zal hier de roborock worden denk ik🙂.

Vraagje voor de mensen met zo'n robot: wat met de bovenverdieping? Verzetten jullie dan soms eens de robot naar boven?

Is zo'n robot ook geschikt voor parket?

Ik heb sinds een paar weken een Roborock Q revo, op prime day voor 600 op de kop kunnen tikken. Wou ook iets zonder camera of microfoon. Voorlopig zeer tevreden van. Nu wordt het wel totaal niet 'vuil' bij ons, op wat stof na, en alles betegeld gelijkvloers met een paar kleine matjes aan de deuren. Geen huisdieren. Ik gebruik ook dat kuisproduct van Bona dat hier in de thread voorgesteld werd en dat ziet er allemaal zeer proper en streeploos uit. Ook fan van de gebruiksvriendelijkheid van de app en hoe het station opgebouwd is.

Hier ook de Roborock Q Revo. Van vorig jaar november. Vanwege Black Friday gekocht aan €615.
Is dus de vorige versie. Niet met uitschuifbare arm. Ook zonder reiniging borstels met heet water, wel met gewoon water.
Maar ook heel tevreden.
Heel vergelijkbaar (resultaat en onderhoud) met de omschrijving van de Eufi van Zaj.
Inderdaad, handige app.
Hier geconnecteerd met Niko Home Control, dus via stem te bedienen (nieuwe versie heeft standaard stembediening)

Bovenverdieping: gewoon oppakken, boven zetten en starten. Eerste keer heeft hij een plattegrond gemaakt. Nu kijkt hij even rond, weet waar hij is een begint rond te gaan.

Enkele vrienden hebben die inmiddels ook thuis 😊

Ik heb al wat YouTube filmpjes van beide staan bestuderen en het lijkt mij dat die eufy zijn dweilen inderdaad beter is omdat hij zijn roller in het toestel zelf kan reinigen. De master heeft echter een functie dat kan zien wanneer het water van het reinigen van zijn 2 pads te vuil is. Dan herneemt hij zijn laatste stuk maar wel enkel dweilen en niet meer stofzuigen. Het eindresultaat zal dus ongeveer hetzelfde zijn maar die eufy gaat sneller klaar zijn. De roborock is wel beter in het reinigen van hoeken en kanten omdat die 1 van zijn dweiltjes kan laten uitsteken. Het zal hier de roborock worden denk ik🙂.
Waarom de Q Revo en niet de S8?
Waarom heeft Roborock zo gigantisch groot aanbod, ik geraak er niet wijs uit zonder een gigantische rabbithole in te gaan :D

Waarom de Q Revo en niet de S8?
Waarom heeft Roborock zo gigantisch groot aanbod, ik geraak er niet wijs uit zonder een gigantische rabbithole in te gaan :D
De q revo heeft 2 ronddraaiende dweiltjes, de s8 niet. Het klopt dat het aanbod gigantisch is en ik ga zeker niet beweren dat mijn keuze de beste is😅. Van al de YouTube reviews die ik al gezien had leek de q revo er redelijk goed uit te komen.

De q revo heeft 2 ronddraaiende dweiltjes, de s8 niet. Het klopt dat het aanbod gigantisch is en ik ga zeker niet beweren dat mijn keuze de beste is😅. Van al de YouTube reviews die ik al gezien had leek de q revo er redelijk goed uit te komen.
Hmm blijkbaar verkeerd gelezen, ik was in de veronderstelling dat de S8 ook 2 van die grote ronddraaiende dweilen had.
Dan lijkt de Q Revo idd de veel betere keuze te zijn.

Ik neig vooral naar Roborock ipv Eufy wegens de grotere community en meer support qua reparaties.

wrijf eens met een stukje keukenpapier of een vochtig doekje over uw tegel nadat die roborock er geweest is. het verschil is astronomisch. die oudere dweilrobots doen het gewoon proper lijken maar in de praktijk is het nog steeds vuil. de roller dweiler van een eufy is weldegelijk hetzelfde als manueel dweilen qua properheid. Mijn tegels zijn hier ook op het zicht proper voor die nieuwe robot dweilt, en toch is het afvalwater elke keer chocomelk.
O14tugU.png

Ik heb de duurste dreame en roborock modellen gekocht om eens een week de 3 naast mekaar te testen en de eufy kwam er qua dweilen toch veel beter uit ze. Qua stofzuigen waren dreame en roborock wel net iets beter, maar niet in de zin dat het hier een zichtbaar verschil maakte.

Als test liet ik die eufy dweilen vlak nadat de roborock en dreame hun ding gedaan hadden en ik had nog een hele container vol chocomelk kleurig water... omgekeerd niet. zowel de roborock als dreame konden niets extra meenemen als de eufy al eens gepasseerd was.

natuurlijk voor zijn prijs is de Q revo een prachtig combo toestel. maar je gaat met dat toestel nog steeds eens manueel moeten dweilen en goed schrobben om al het ingekoekte vuil los te krijgen, zeker als je wat blekere tegels hebt. met de eufy nooit meer.

op de S1pro discord was er ook een kerel die hiervoor een q Revo had en was er ondertussen van overtuigd dat zijn witte tegels een beige tint hadden. bleek dat dat weldegelijk vuil was dat er ingekropen was en zijn eufy kreeg die traag maar zeker toch witter. Heeft bij hem een kleine maand geduurd om ze weer spierwit te krijgen :p

Dat was voor mij eigenlijk de doorslag gever om toch wat meer uit te geven, ook al heb ik keramisch parket.

nu ik denk dat je anno 2024 wel niets slecht meer kan kopen. alles dweilt en stofzuigt goed genoeg. ook de middenklassers van 600 euro zoals de q Revo. en er is geen enkele robot die het allemaal doet. de eufy suckt met tapijten bijvoorbeeld. Als het niet dringend is zou ik ook gewoon wachten tot roborock of dreame die roller mop kopieert. die brengen wel een mid range toestel uit die dat heeft binnen dit en een paar maand.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Neato en was dus op zoek naar een vervanging, gezien de servers van Neato er al uit liggen (manueel werkt blijkbaar wel nog).

Ik dacht, even wat onderzoek doen en dan heb ik dus deze thread doorgelezen, en een Eufy S1 Pro aangeschaft op amazon.de - I blame BG! :)

Eerste ervaringen zullen worden gedeeld...

Hier sinds dit weekend de Dreame x40 rondrijden. Aangekocht volledig los van dit topic, maar zal wel zien om binnen enkele weken eens een summary te posten.
Na 2 dagen alvast geen klagen, maar dat is uiteraard heel beperkt in tijd :).

Ben me nog voorzichtig aan het inlezen voor het gegeven van robotstofzuiger. Het is hier niet zo groot beneden (max 45m²), maar met dat er nu een kleine rondloopt van 1.5 jaar en regelmatig es iets morst en doet. Altijd dat opvegen zorgt voor vlekken op onze tegels. Het idee van een robot met dweilfunctie zit in ons hoofd.

De namen die ik hier vaak zie passeren zijn allemaal beestjes van €1500... zou dit dan overkill zijn voor mijn situatie? Als ik hem boven ook kan gebruiken voor de slaapkamers, ook leuk meegenomen natuurlijk. Maar zou ook maar rond de 45m² zijn ofzo.

Is er zoveel verschil met prijsklasse rond de €1000 of €750?

Ben me nog voorzichtig aan het inlezen voor het gegeven van robotstofzuiger. Het is hier niet zo groot beneden (max 45m²), maar met dat er nu een kleine rondloopt van 1.5 jaar en regelmatig es iets morst en doet. Altijd dat opvegen zorgt voor vlekken op onze tegels. Het idee van een robot met dweilfunctie zit in ons hoofd.

De namen die ik hier vaak zie passeren zijn allemaal beestjes van €1500... zou dit dan overkill zijn voor mijn situatie? Als ik hem boven ook kan gebruiken voor de slaapkamers, ook leuk meegenomen natuurlijk. Maar zou ook maar rond de 45m² zijn ofzo.

Is er zoveel verschil met prijsklasse rond de €1000 of €750?
Ik laat anderen hier antwoorden. Maar sowieso wachten tot black friday.

Terug
Bovenaan