Robotstofzuiger

Xiaomi Dreame D10 in huis gehaald - stond voor een oké prijsje op Coolblue (zeldzaam geval waar Coolblue goedkoper was dan anderen).

Echt enorm van verbaasd. Vriendin is laaiend enthousiast, en een veel betere lakmoesproef dan dat bestaat natuurlijk niet. We hebben een gelijkvloerse woning dus enorm gemakkelijk voor ons.

Xiaomi Dreame D10 in huis gehaald - stond voor een oké prijsje op Coolblue (zeldzaam geval waar Coolblue goedkoper was dan anderen).

Echt enorm van verbaasd. Vriendin is laaiend enthousiast, en een veel betere lakmoesproef dan dat bestaat natuurlijk niet. We hebben een gelijkvloerse woning dus enorm gemakkelijk voor ons.
Die heb ik ook! Heel goed, maar als je katten / een langharige ruiende vriendin hebt moet je wel heel geregeld de haren uit de borstels prutsen :unsure:

ondertussen ?
ben nog steeds benieuwd of ze al hun beloftes nagekomen zijn of het de zoveelste fishy kickstarter was
Start der verzending is vanaf 19 februari.

By January 13th, all materials are expected to be delivered.
Hardware SMT and other production processes are scheduled to be completed by January 20th.
Machine assembly is set to be finished by January 31st.
Packaging is targeted for completion by February 8th.

Considering the upcoming Chinese New Year on February 9th, shipments will be scheduled after the holiday period. We anticipate starting shipments on February 19th.

Men ging tgv de vertraging en omdat ze zogezegd achter hun product stonden een Silver Ion Disinfection Module toevoegen. Is een module die ervoor zorgt dat het vuil water minder hard stinkt of dat het toch minder erg is. Zeker als je het dan nog eens combineert met een detergent(dat je ook kan gebruiken bij die dreame en roborock). Al zou roborock ook zo een aftermarket module die je kon bijplaatsen hebben.

We zien wel hoe goed het effectief werkt.

Laatst bewerkt:
Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger. Budget +- 500,00 euro.

Hebben recent onze Kärcher RCV3 teruggestuurd want die bleek na een paar keer al zijn zuigkracht te verliezen.( was sowieso al niet de meeste krachtige)

Liefst wel iets vrij krachtig en zeker geschikt voor dierenharen.

Dweilfunctie is van minder belang.

Iemand een aanrader?

Ik denk zelf aan de Roborock S8.

Laatst bewerkt:
Net de Roborock S7 gekocht, maar vroeg mij af of jullie zelf iets toevoegen van vloerreiniger? Heb die van Roborock zelf niet erbij gekocht en ze raden eigenlijk af om iets anders te gebruiken. Online vind ik veel mensen die gewoon water gebruiken

Net de Roborock S7 gekocht, maar vroeg mij af of jullie zelf iets toevoegen van vloerreiniger? Heb die van Roborock zelf niet erbij gekocht en ze raden eigenlijk af om iets anders te gebruiken. Online vind ik veel mensen die gewoon water gebruiken
gewoon water en eventueel een druppeltje azijn. dat houd de reservoirs proper. als je zeep wilt gebruiken smeer je dat best gewoon uit op het dweiltje.

Hier ook enkel water en als ik dan eens iets toevoeg zal het op het dweiltje zijn

Dit kap ik in onze roborock.
Eveneens maak ik het dweiltje nat met die zeep voordat ik hem opzet.

Laat geen residu na en maakt geen strepen. Werkt al 2 jaar zo.

Wij gebruiken hier exact dezelfde in onze roomba, zelfde ervaring mee.

Ik doe al 2 jaar een beetje Ajax Limoen in mijn reservoir, tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

Vergeten zeggen: 't gaat ook over een Roborock S7.

Laatst bewerkt:

je moet wel opletten met sommige zepen. mijn vriend zijn roborock was na 6 maand naar de kloten omdat zeepresten de pomp hebben doen verstoppen.

je moet wel opletten met sommige zepen. mijn vriend zijn roborock was na 6 maand naar de kloten omdat zeepresten de pomp hebben doen verstoppen.
Bedankt voor de bezorgdheid ;)

Maar daarom dat ik deze net gebruik.
Zou hetzelfde moeten zijn als dat iRobot approved spul.

Doet het al 2 jaar goed en moest er iets verstoppen zie ik het dan wel. Trekt hij het nog een jaar of 2, fine, daarna waarschijnlijk toch tijd voor een nieuwe en mag deze boven wat stofzuigen. Of prul ik hem is open om te fixen en nieuwe batterij.

Als toevoeging kan je voor roborock (mogelijks hetzelfde voor andere merken) goedkope borstels, dweiltjes etc kopen van 3rd party merken op Amazon, fruugo, ...
Ik steek die dweil na elke beurt mee in de wasmachine.

Elke 2 maand laat ik die ook gewoon is op water kuisen, haal ik alle haren uit de borstels en kuis de sensoren.
Kwa gebruik draait die 1 a 2 keer week de volledige beneden en 1 keer per 2 weken de boven.

Te is hier een s7 maxv, zonder de dock dus. (Was mij toen de flappen niet waard).
Volgend model wil ik wel de volledige dock en hoop ik de Bona int reservoir kwijt te kunnen :).
Maar die S8 brengt nog niet echt extra value. Heel tevreden over het huidige model.

Laatst bewerkt:
Doet het al 2 jaar goed en moest er iets verstoppen zie ik het dan wel. Trekt hij het nog een jaar of 2, fine, daarna waarschijnlijk toch tijd voor een nieuwe en mag deze boven wat stofzuigen. Of prul ik hem is open om te fixen en nieuwe batterij.
Doe jij daar maar 3-4j mee? Onze roomba doet het nu 4j en ik verwacht eigenlijk dat die dat op z’n minst verdubbelt.

Doe jij daar maar 3-4j mee? Onze roomba doet het nu 4j en ik verwacht eigenlijk dat die dat op z’n minst verdubbelt.
T is mijn eerste en ik hoop daar 4j mee te doen.
Gaat die langer mee is ook goed eh :)

Kostprijs per jaar is dan met alle producten etc <€250/jaar.
Dat was het mij toch echt waard.
Geeft ons 1-2u extra tijd per week, pakt 75u/jaar. Dus <3€/u + laat hem ook draaien in de 'kinderzone' aan de tafel na het eten. (Met de borstel eerst de grove stukken maar dan moet ik niet bukken)

Maar nu gebruik ik deze boven en beneden en moet die zelf verplaatsen. Dus het is mij ook nog wel waard om iets eerder een 2de aan te schaffen en deze permanent boven te plaatsen.
Koop je die duurdere met docking zou ik wel op 6j mikken ja.

In tegenstelling tot de meeste hier doe ik er ook wel spul in. Of wel die van Roborock zelf of Wodoclean op aanraden van Tweakers. Als je gewoon dweilt doe je toch ook niet enkel water?
Ik heb de S7 MaxV Ultra dus die maakt het doekje zelf proper. Af en toe doe ik die dan ook eens mee in het wasmachine.

In tegenstelling tot de meeste hier doe ik er ook wel spul in. Of wel die van Roborock zelf of Wodoclean op aanraden van Tweakers. Als je gewoon dweilt doe je toch ook niet enkel water?
Ik heb de S7 MaxV Ultra dus die maakt het doekje zelf proper. Af en toe doe ik die dan ook eens mee in het wasmachine.
Nee maar het zou misschien iets kunnen beschadigen ofzo 🤷🏼

Terug
Bovenaan