Robotstofzuiger

Iemand al wisselstukken besteld op Ali?
Dweil/filter/borstel/..
S5max
Wij hebben extra borstels en filters bijbesteld toen we onze Xiaomi kochten, maar nog nooit vervangen na 2j elke dag te laten uitrijden en kuist nog steeds even goed imo. :p Filter wordt wel eens in de zoveel tijd een keer uitgeblazen met compresseur.
 
hier een ecovacs t8+, was toen prijs kwaliteit top dacht ik (rond de 700eur met basis station). Heb onlangs nieuwe borstels en filters besteld, de 3D true detectie werkt om 1 of andere reden wel alleen beneden, boven durft hij dan gewoon rondjes te draaien.
 
Iemand die weet wat het verschil is tussen de S5 Max en de S6 Pure? Ik zie niet onmiddellijk een verschil in grootte en capaciteit?
De S6 Pure wordt nu goedkoper verkocht op bol.com dan de S5 Max.
 
Ik heb een jaar of 7 geleden een Miele Scout RX1 gekocht.
Kwam toen als beste uit de testen en deed ook goed zijn ding.

Inmiddels is er een vriendin bijgekomen, komt er in augustus een kind bij, loopt er nu ook een kat rond en verhuizen we binnenkort naar onze nieuwbouw.
Hoog tijd om een nieuwe robotstofzuiger aan te schaffen, zeker met al die haren.
We nemen ook nog wel eens een gewone stofzuiger vast, maar tussendoor is zo'n robot wel handig.
Mijn Miele ga ik in het nieuwe huis nog in de leefkelder laten rondgaan.

Ik zoek dus een robotstofzuiger die goed werkt, overweg kan met (dieren)haren en liefst aan een aanvaardbare prijs.

Van dweilfuncties heb ik nog maar zelden goede dingen gelezen, dus dat hoeft niet echt.
Gewoon goed stofzuigen is al veel waard.

Wat zijn zo de suggesties?
 
Op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger.
Nu hebben we de LG homebot v3 maar dat beestje heeft zijn beste tijd gehad.
Ik was aan het kijken naar een toestel die ook kan dweilen, een goede map kan genereren (en we dus bepaalde zones kunnen uitsluiten) en liefst zo weinig mogelijk onderhoud.
Iemand ervaringen met volgende modellen? Of in het algemeen de dweilfunctie. Is dat ietwat deftig?
https://www.amazon.com/ECOVACS-X1-Self-Empty-Auto-Clean-Navigation/dp/B09NPKWDRX
https://www.amazon.com/Self-Emptying-Self-Refilling-ReactiveAI-Avoidance-Compatible/dp/B09NM549V7

die toestellen zijn wel heel duur en ik ben er niet van overtuigd dat deze die prijs rechtvaardigen.
 
Laatst bewerkt:
Op zoek naar een nieuwe robotstofzuiger.
Nu hebben we de LG homebot v3 maar dat beestje heeft zijn beste tijd gehad.
Ik was aan het kijken naar een toestel die ook kan dweilen, een goede map kan genereren (en we dus bepaalde zones kunnen uitsluiten) en liefst zo weinig mogelijk onderhoud.
Iemand ervaringen met volgende modellen? Of in het algemeen de dweilfunctie. Is dat ietwat deftig?
https://www.amazon.com/ECOVACS-X1-Self-Empty-Auto-Clean-Navigation/dp/B09NPKWDRX
https://www.amazon.com/Self-Emptying-Self-Refilling-ReactiveAI-Avoidance-Compatible/dp/B09NM549V7

die toestellen zijn wel heel duur en ik ben er niet van overtuigd dat deze die prijs rechtvaardigen.

Ik heb de Roborock S5 Max. Mijn ervaring + de mening van mijn vriendin(die het ECHT proper wilt hebben en niet gewoon "grotendeels proper") in een gelijkvloers appartement van 110 m² met 2 katten en een kleine hond(die weinig/geen haar verliest, maar wel pootafdrukken enzo nalaat)

Wij moeten meerdere keren per week stofzuigen om het hier een beetje proper te houden. De robot kan veel doen, maar er zijn altijd nog plaatsen over waar hij niet geraakt omdat er te weinig ruimte is. Niemand van ons twee wilt elke keer dat de robot bezig is, alle meubilair aan de kant/omhoog zetten, dus de afspraak is dat er 1/2x met de gewone stofzuiger ook wordt rondgegaan elke week.

Dus op vlak van stofzuigen: heel handig als je zelf weinig tijd hebt. Je kan starten vanaf de app als je niet thuis bent en 90-95% van het vuil plukt hij effectief goed op. Het stof-opvangbakje leegmaken is heel simpel en om de zoveel weken moet je de sensoren langs buiten even afvegen met een vochtige vod.

Betreft dweilen... Of ge nu een model pakt van 300-400 of €1000+ gelijk in uw voorbeelden, de dweil (of dweiltjes in geval van uw ecovacs) kan maar zoveel doen in onze ervaring. Uiteindelijk zijt ge nog altijd aant werken met gewoon water en lichte/kleine dweiltjes die ge niet eeuwig kunt wassen en ook vervangen moeten worden om de zoveel maanden.

Het zal een groot deel van de vuiligheid opdweilen, maar lang niet zo grondig als bij een gewone dweilbeurt. Onze huisdieren laten frequent hun pootafdrukjes overal na op de tegels van in de tuin te zitten. Misschien als ge dat ding (twee)dagelijks laat rondgaan, dat ge zo uw vloer echt proper kunt houden, maar als die plekken enkele dagen kunnen vastzetten of ge hebt ietwat hardnekkige vlekken of sporen, dan gaan die kleine vodjes het niet rekken.

Bij die duurdere modellen betaalt ge eerlijk vooral voor het automatisch leegmaken vd stofopvangbakjes en waterreservoir. Automatisatie is mooi, maar voor zoiets kinderlijk simpel zoveel meer betalen... Nee, dat is het niet waard in mijn ogen.

Allez, heel mooi dat het allemaal in zo één "compact" toestel kan hé. Docking, leegmaken/bijvullen watertank, stof wegfilteren, ... Om daar honderden euro's voor bij te betalen -> mij niet gezien

Qua navigatie en kaarten-software is de S5 max al heel degelijk en die kost vaak een derde van de ecovac die je vermelde. Je moet niet meer dan €500 uitgeven om een model te hebben waar je verschillende verdiepingen/kaarten kan onthouden of bepaalde zones kan instellen waar hij niet moet stofzuigen.

Die evovacs kan vermelden dat hij 5000 Pa zuigkracht heeft, maar of ge daar in praktijk veel van gaat merken ivm een goedkoper model -> ik betwijfel het


Conclusie: heel handige toestellen voor stofzuigen/dweilen, maar je zal nog altijd om de zoveel tijd zelf moeten rondgaan met de stofzuiger of dweil. Hoe vaak, dat zal afhangen van hoe snel je het vuil maakt thuis. Vanaf een bepaald prijspunt, ben je vooral aan het betalen voor nodeloze luxe zoals automatisch leegmaken/bijvullen. Ideaal voor vrijgezellen die niet graag kuisen en het niet "perfect" proper moeten hebben. :D
 
Al 5 jaar een xiaomi mi robot, werkt nog altijd feilloos, batterij gaat ook nog steeds een volledig verdiep mee, wat bij ons op ongeveer 78m²/70min stofzuigen overeen komt.
Schitterend ding voor hetgeen het toen maar kostte tov de bekendere merken.
 
Ik heb de Roborock S5 Max. Mijn ervaring + de mening van mijn vriendin(die het ECHT proper wilt hebben en niet gewoon "grotendeels proper") in een gelijkvloers appartement van 110 m² met 2 katten en een kleine hond(die weinig/geen haar verliest, maar wel pootafdrukken enzo nalaat)

Wij moeten meerdere keren per week stofzuigen om het hier een beetje proper te houden. De robot kan veel doen, maar er zijn altijd nog plaatsen over waar hij niet geraakt omdat er te weinig ruimte is. Niemand van ons twee wilt elke keer dat de robot bezig is, alle meubilair aan de kant/omhoog zetten, dus de afspraak is dat er 1/2x met de gewone stofzuiger ook wordt rondgegaan elke week.

Dus op vlak van stofzuigen: heel handig als je zelf weinig tijd hebt. Je kan starten vanaf de app als je niet thuis bent en 90-95% van het vuil plukt hij effectief goed op. Het stof-opvangbakje leegmaken is heel simpel en om de zoveel weken moet je de sensoren langs buiten even afvegen met een vochtige vod.

Betreft dweilen... Of ge nu een model pakt van 300-400 of €1000+ gelijk in uw voorbeelden, de dweil (of dweiltjes in geval van uw ecovacs) kan maar zoveel doen in onze ervaring. Uiteindelijk zijt ge nog altijd aant werken met gewoon water en lichte/kleine dweiltjes die ge niet eeuwig kunt wassen en ook vervangen moeten worden om de zoveel maanden.

Het zal een groot deel van de vuiligheid opdweilen, maar lang niet zo grondig als bij een gewone dweilbeurt. Onze huisdieren laten frequent hun pootafdrukjes overal na op de tegels van in de tuin te zitten. Misschien als ge dat ding (twee)dagelijks laat rondgaan, dat ge zo uw vloer echt proper kunt houden, maar als die plekken enkele dagen kunnen vastzetten of ge hebt ietwat hardnekkige vlekken of sporen, dan gaan die kleine vodjes het niet rekken.

Bij die duurdere modellen betaalt ge eerlijk vooral voor het automatisch leegmaken vd stofopvangbakjes en waterreservoir. Automatisatie is mooi, maar voor zoiets kinderlijk simpel zoveel meer betalen... Nee, dat is het niet waard in mijn ogen.

Allez, heel mooi dat het allemaal in zo één "compact" toestel kan hé. Docking, leegmaken/bijvullen watertank, stof wegfilteren, ... Om daar honderden euro's voor bij te betalen -> mij niet gezien

Qua navigatie en kaarten-software is de S5 max al heel degelijk en die kost vaak een derde van de ecovac die je vermelde. Je moet niet meer dan €500 uitgeven om een model te hebben waar je verschillende verdiepingen/kaarten kan onthouden of bepaalde zones kan instellen waar hij niet moet stofzuigen.

Die evovacs kan vermelden dat hij 5000 Pa zuigkracht heeft, maar of ge daar in praktijk veel van gaat merken ivm een goedkoper model -> ik betwijfel het


Conclusie: heel handige toestellen voor stofzuigen/dweilen, maar je zal nog altijd om de zoveel tijd zelf moeten rondgaan met de stofzuiger of dweil. Hoe vaak, dat zal afhangen van hoe snel je het vuil maakt thuis. Vanaf een bepaald prijspunt, ben je vooral aan het betalen voor nodeloze luxe zoals automatisch leegmaken/bijvullen. Ideaal voor vrijgezellen die niet graag kuisen en het niet "perfect" proper moeten hebben. :D
Ja dat is zo een beetje zoals hier.
Nu momenteel is het de robotstofzuiger manueel opzetten (een app heeft die hombot niet) Stoelen op tafel, kattenbakjes weg en ruimtes afbakenen waar hij niet mag gaan wegens te complex :p (rond de poten van mijn telescoop enzoverder) Ik wil gewoon no go zones kunnen instellen. En dat hij wat stiller is dan de huidige.

Wat betreft het dweilen. Ik verwacht feitelijk niet meer dat hij gewoon de kattenpoten opdweilt. Elke keer het buiten wat nat geweest is staat onze zwarte tegelvloer vol kattepoten. Ik denk dat zo een toestel voor zulke vlekken wel geschikt is.
Echter is het beneden nogal open en 135m² dus een dweiltoestel kopen waar ik moet achterlopen om manueel 3-4 keer dat waterbakje moet gaan vullen zie ik ook niet echt zitten.

Wat betreft privacy ben ik helemaal niet overtuigd van die dure toestellen met camera's, microfoons en godweet welke apparatuur er nog opzit.
 
Ik ga deze proberen.

Voor 499 dollar + verzending ga ik het risico nemen. Al zitten ze nu dacht ik aan 549 of 599 dollar.
Douane zou ook gecoverd zijn. Dus we zien wel hoe goed die effectief is. Maar uiteindelijk is het een combinatie van de narwal en een roborock, dus zou mij verwonderen indien dat ding niet doet wat het zou moeten doen (binnen de beperkingen wat zo'n robot toestal nu eenmaal heeft).

 
Dreame is blijkbaar ook gemaakt door ex roborock medewerkers en komt 95% in de buurt voor 80% van de prijs.
 
Ik ga deze proberen.

Voor 499 dollar + verzending ga ik het risico nemen. Al zitten ze nu dacht ik aan 549 of 599 dollar.
Douane zou ook gecoverd zijn. Dus we zien wel hoe goed die effectief is. Maar uiteindelijk is het een combinatie van de narwal en een roborock, dus zou mij verwonderen indien dat ding niet doet wat het zou moeten doen (binnen de beperkingen wat zo'n robot toestal nu eenmaal heeft).

twijfel ook , maar het lage aantal backers maakt mij wat bang.
 
twijfel ook , maar het lage aantal backers maakt mij wat bang.
Er is een video van een test, ook al is het beperkt, tussen deze en een ecovacs.

En het lijkt toch effectief wel zijn ding te doen. Maar zoals bij alles bij kickstarter, het blijft een risico. Maar in vergelijking met 1300 of 990€ te betalen voor een roborock of die ecovacs. Al lijkt het systeem dat roborock gebruikt om te dweilen mij niet zo denderend.

Voor app maakt men niet een eigen versie, maar gebruikt men al een bestaande speler. Dus daar beperk je het risico dan gewoon dat dit problemen met ondersteuning, deftig uitgewerkt of zo gaat zijn.

En uiteindelijk was hun objectief enkel 12.000€. Al hebben ze ondertussen wel al een pak stretchgoals bijgevoegd die ik niet verwacht dat ze gaan halen.
Ze zijn geen switchbot, wat toch al een iets bekender merk is.

Maar het is een risico ja, dat geef ik grif toe. Maar voorlopig komt het nog wel realistisch over ipv effectief een scam te zijn. Maar dat is sowieso afwachten. En ik heb een beperkte verzekering via mijn credietkaart tegen aankopen, dus mogelijks ben ik dan toch nog daarmee gedekt indien het toch mis gaat.
 
Er is een video van een test, ook al is het beperkt, tussen deze en een ecovacs.

Al lijkt het systeem dat roborock gebruikt om te dweilen mij niet zo denderend.
die vibrerende schrobdwijl van roborock zou net beter moeten zijn dan die ronddraaiende. die ronddraaiende dweiltjes zitten op de meeste lower end dweilers.

maarja ik denk er idd wat het zelfde over als jij, ik heb alleen geen zin dat gedoe met refunds of verzekeringen... :p
 
die vibrerende schrobdwijl van roborock zou net beter moeten zijn dan die ronddraaiende. die ronddraaiende dweiltjes zitten op de meeste lower end dweilers.

maarja ik denk er idd wat het zelfde over als jij, ik heb alleen geen zin dat gedoe met refunds of verzekeringen... :p

Mij kwam het nog te veel over alsof je een robot had die gewoon een dweil door uw huis duwt. Ok die gaat dan misschien met dat vibrerend ding wat harder kunnen schuren op die specifieke plaatsen.

Maar ik dacht dat het makkelijker was om op die ronddraaiende dweiltjes uw water met detergent te steken waardoor dat dan beter werd opgenomen door die ronddraaiende dweiltjes en dan ook beter kon op de vloer gezet worden.
Ik zie het dan ook eerder als een extra zodanig dat ik elke week dat ding kan laten rondrijden met wat detergent. Maar als het echt aangekoekt is of smerig dan denk ik toch dat je het nog altijd best zelf schrobt ipv te geloven dat de robot dat voor u gaat doen.

Daarom dan ook dat ik dacht +/- 550€, dat is het risico waard. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik het vergelijk met de roborock 5e/s of zoiets. En daar was dat dweilen nog redelijk in zijn kinderschoenen.
Al was 1 van de eerste schrobrobots de narwal. https://us.narwal.com/products/narwal-t10-4-in-1-robot-cleaner
En dat resultaat was toen toch wel deftig. Zelfs beter als die versies waarbij je eerst een toestel had dat water op de grond spritste waarna dan de er met zijn dweil over ging.
Probleem van de narwal was dat je zelf handmatig die pads er moest afdoen om dan over te gaan naar de stofzuiger of vice versa. En dat leek mij nu niet echt handig...


Al heb ik ook geen zin in refunds of verzekeringen. Maar als je zekerheid wil dan moet je de volle mep betalen ;p. Of wachten op een black friday en een korting.
 
Terug
Bovenaan