Robotstofzuiger

Tis finaal deze geworden.
Roborock S7 pro ultra. Geen camera op dus das een plus en met dat leegmaakstation.
899 euro is ook het maximale wat ik er wou aan geven.
https://www.amazon.fr/Pro-Ultra-Auto-Dépoussiérage-Remplissage-Serpillière/dp/B0B1J514BY

Vind het wel bizar dat die op andere sites ver het dubbele van de prijs staat. 1599 euro :S
https://www.bol.com/be/nl/p/roborock-s7-pro-ultra-robot-aspirateur-wit/9300000120510962/

Ik ben ook aan het denken om deze te kopen. Hoe is jou ervaring hiermee?
 
Ik ben ook aan het denken om deze te kopen. Hoe is jou ervaring hiermee?
Pro's
redelijk stil (buiten wanneer het stofzakje leeggemaakt wordt)
Stofzak gaat heel lang mee.
goeie navigatie.
Lokaal zones aanduiden om eens extra te kuisen is echt mooi meegenomen. Gemorst in de keuken geen probleem, vuile schoenen aan de inkom... geen probleem.

contra's
toch wel wat onderhoud aan het base station. App zegt wel wat wanneer moet gebeuren.
Vuil water stinkt echt.
Durft wel een strepen nalaten als je een enkele pass doet. Doe je een dubbele pass dan gaat hij haaks op de eerste beurt en heb je minder strepen maar duurt het wel heel wat langer.

Ik heb extra dweils gekocht om geregeld eens te wisselen. Het station reinigt de dweils wel maar niet zo grondig als eens in de wasmachine.
Moest ik nu mogen kiezen had ik die roborock met ronde pads eens geprobeerd.
https://us.roborock.com/pages/roborock-q-revo
Het vibrerent dweiltje van die S7 zou beter dweilen maar eerlijk, buiten kattenpoten en wat kleine vuiligheid opdweilen, is het niet zo grondig als zelf eens met de dweil of stomer rond te gaan.
 
Wij zijn ook op zoek naar een robotstofzuiger om doorheen de week eens te gebruiken. Dweilen hoeft niet per sé. Had ergens gehoopt dat iets onder de 300 EUR wel voldoende was maar ik denk dat dat ijdele hoop is ?

bv.:

Ik had ook de volgende gezien en die krijgt heel wat positieve reacties ..


We hebben wel een hond dus er is wel eens haar te zien op onze vloer en gezien we een nieuwe parketvinylvloer hebben zou ik toch ook iets willen dat geen krassen maakt.
 
Het is uiteindelijk de Roborock Q Revo geworden. Black Friday deal op amazon aan €649
Ik heb deze nu ook gekocht voor €649. Lijkt toch wel de beste zuig/dweilcombinatie die er te vinden is voor dat geld. Zou vergelijkbaar moeten zijn met het grotere broertje van dubbel zo duur. Kan eigenlijk bijna niets negatief vinden over dit model. Behalve de obstacle avoidance die niet top notch is. Echter hebben wij geen hond met kans op een random poo in huis dus dat is niet echt een probleem.

Hoe zijn jouw bevindingen?
 
Ik heb deze nu ook gekocht voor €649. Lijkt toch wel de beste zuig/dweilcombinatie die er te vinden is voor dat geld. Zou vergelijkbaar moeten zijn met het grotere broertje van dubbel zo duur. Kan eigenlijk bijna niets negatief vinden over dit model. Behalve de obstacle avoidance die niet top notch is. Echter hebben wij geen hond met kans op een random poo in huis dus dat is niet echt een probleem.

Hoe zijn jouw bevindingen?
We hebben het toestel sinds zaterdag. Tot nu toe toch wel tevreden van het resultaat. Prima om tussenin te stofzuigen en vloer proper te houden. We hebben zwarte vloeren btw.
 
Ik ga deze proberen.

Voor 499 dollar + verzending ga ik het risico nemen. Al zitten ze nu dacht ik aan 549 of 599 dollar.
Douane zou ook gecoverd zijn. Dus we zien wel hoe goed die effectief is. Maar uiteindelijk is het een combinatie van de narwal en een roborock, dus zou mij verwonderen indien dat ding niet doet wat het zou moeten doen (binnen de beperkingen wat zo'n robot toestal nu eenmaal heeft).

en al ontvangen?
 
Wij zijn ook op zoek naar een robotstofzuiger om doorheen de week eens te gebruiken. Dweilen hoeft niet per sé. Had ergens gehoopt dat iets onder de 300 EUR wel voldoende was maar ik denk dat dat ijdele hoop is ?

bv.:

Ik had ook de volgende gezien en die krijgt heel wat positieve reacties ..


We hebben wel een hond dus er is wel eens haar te zien op onze vloer en gezien we een nieuwe parketvinylvloer hebben zou ik toch ook iets willen dat geen krassen maakt.
Onder de 300€ is zeker wat te vinden hoor. Wij hebben een van de vroegere generaties van de roomba en dan nog het goedkoopste model. Zonder gsm connectiviteit en al die smart dingen. En dat werkt eigenlijk best goed.
 
Sinds gisteren de Roborock Revo Q in gebruik. Ik kan er nog geen uitgebreide review over maken maar de eerste bevindingen overtreffen mijn verwachtingen. Wij hebben wekelijks een poetsvrouw voor een halve dag maar met twee kinderen is daar de eerstvolgende maaltijd niets meer van te merken.

Gisteren was er een feestje en het was extra begaaid maar na 20 min zuigen en dweilen was alles terug pico bello. Ik vroeg mijn vrouw om een score en dat was niet minder dan een 10. Geen vuiltje of streep meer te bekennen. Zeer handig om ruimtes of specifieke plaatsen te kunnen instellen. Het stofbakje trekt de dock volledig leeg en het proper maken van de pads doet het ook voortreffelijk. Het is geen alternatief voor een poetsvrouw maar wel een super aanvulling voor de dagelijkse schoonmaak.
 
Wij zijn ook op zoek naar een robotstofzuiger om doorheen de week eens te gebruiken. Dweilen hoeft niet per sé. Had ergens gehoopt dat iets onder de 300 EUR wel voldoende was maar ik denk dat dat ijdele hoop is ?

bv.:

Ik had ook de volgende gezien en die krijgt heel wat positieve reacties ..


We hebben wel een hond dus er is wel eens haar te zien op onze vloer en gezien we een nieuwe parketvinylvloer hebben zou ik toch ook iets willen dat geen krassen maakt.
Welke is het geworden? Wij zijn ook op zoek naar een robotstofzuiger met hetzelfde budget (<300)
Eisen voor ons zijn:
1) bestuurbaar via app (op voorgestelde tijdstippen, vb 's nachts zijn ronde doen)
2) bruikbaar op 2 verdiepen
3) zelf terug gaan naar station
Er hoeft zeker geen dweilfunctie op te zitten...
Iemand aanraders?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Xiaomi Dreame, weet niet of dat enkel iets Aziatisch is of ook verkrijgbaar in Belgie...
Zeer tevreden van, een godsend met 3 katten in een appartement.
 
Terug
Bovenaan